Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Riktig det du sier der, cyclo. De tilfellene jeg rister på hodet av, er når folk tror de tar medisin mot feber. Hehe, meget ironisk.

8562881[/snapback]

Når man har 42 i feber, og er så varm at det nesten ikke er til å holde ut, da tar jeg medisin mot feber. Er det like idiotisk?

8563305[/snapback]

 

Tingen er å finne et punkt man ikke ligger på dødsleie, men samtidig ha feber på et normalt nivå , så kroppen klarer å kvitte seg med bakterier naturlig.

 

Er EQ arvlig ?

 

Jenter og gutter passer - 100% sammen, hvorfor vil hjernen alikvel finne en partner ?

Jeg vet det er naturen :p Men fortsatt :p

Lenke til kommentar

Ved hvilken alder begynner menn å gå i dressbukse over alt?

 

La merke til at alle eldre karene på togstasjonen gikk i grå/svart dressbukse.

Er det sånn at man tipper over 50 så går man automatisk over i komfortable dressbukser?

 

Eller er dette bare et fenomen blant den nåværende bestefar-generasjonen som ble opplært til å kle seg skikkelig før de gikk utendørs av strenge foreldre?

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Når begynte egentlig mennesker å kysse hverandre? Og hvorfor? Det har vel ikkje noen praktisk funksjon?

8564959[/snapback]

 

hehe... funksjoner har det, Pusur :D believe me!

8565187[/snapback]

 

Som sagt, praktisk funksjon. Kan like så godt si at Pepsi har en praktisk funksjon, fordi det smaker godt.

Lenke til kommentar
Som sagt, praktisk funksjon. Kan like så godt si at Pepsi har en praktisk funksjon, fordi det smaker godt.

8565214[/snapback]

 

Det er ikke akkurat en funksjon da :D kyssing har normalt en funksjon... det skjer saker og ting med kroppen vet du :innocent:

men ja, det har faktisk en funksjon... for eksempel, tro det eller ei... det holder bakteriene i munnen i sjakk... leste det en plass...

Lenke til kommentar
Hvorfor er det ulovlig med poker i Norge? Hva er det som er så galt med poker at det blir ulovlig?

8565432[/snapback]

Det er ikke noe galt eller ulovlig med poker. Det er ingen som forbyr folk å dra opp en kortstokk og spille poker i Norge.

 

Det er derimot ulovlig å gamble. (Spille for penger). Med unntak av monopolisten Norsk Tipping. Nå er riktignok ikke poker uten penger "skikkelig" poker, men det er pengegamglingen som er ulovlig.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det ulovlig med poker i Norge? Hva er det som er så galt med poker at det blir ulovlig?

8565432[/snapback]

Det er ikke noe galt eller ulovlig med poker. Det er ingen som forbyr folk å dra opp en kortstokk og spille poker i Norge.

 

Det er derimot ulovlig å gamble. (Spille for penger). Med unntak av monopolisten Norsk Tipping. Nå er riktignok ikke poker uten penger "skikkelig" poker, men det er pengegamglingen som er ulovlig.

8565501[/snapback]

 

Men kan kan utenlandske firma vedde på poker spillt in norge?

Lenke til kommentar
Er det sunt å ta badstu når man er syk (forkjølet)?

8562113[/snapback]

Kroppens egen mekanisme mot virus er å øke temperaturen. Jeg tror badstu bare hjelper til i denne prosessen. I tillegg er det som cyclo sier at man blir klaret opp i hals, nese, lunger og blir mer avslappet etterpå. Jeg har bare god erfaring med badstu når jeg er syk.

8562562[/snapback]

 

 

Så hvis du har et barn som har feber, så skal du ikke legge halvvåte tørkekluter på pannen til barnet for å få ned feberen?

Lenke til kommentar
Hvis  vann ikke hadde vært bundet sammen med hydrogenbindinger, ville koke pungtet være rundt -80c.... Hvorfor?

8565537[/snapback]

Nå har jeg ikke hørt det om at hydrogenbindingene er årsaken til å heve kokepunktet så mye, men jeg har i hvert fall en forklaring på lur. Hydrogenbindingene holder sammen vannmolekylene. Koking er overgangen fra flytende til gass og det som skjer på nanonivå er at molekylene slipper hverandre slik at de spretter fritt rundt i stedet for å gli langs hverandre. Kokepunktet er altså den temperaturen som skal til for at molekylene slipper taket i hverandre og begynner å sprette vilt i stedet for å "holde hverandre i hendene". Eller sagt på et litt mer kjemisk språk: Entalpien (Termisk energi) er i gjennomsnitt like høy ved kokepunktet som det som skal til for å løsrive molekylene fra hverandre. Ved lavere temperatur er entalpien lavere enn det som skal til for å løsrive molekylene fra hverandre. Dermed forblir materialet flytende eller fast. Når temperaturen er høyere enn kokepunktet rives molekylene fra hverandre og blir til en gass.

 

Hydrogenbindinger er en type svake bindinger som holder molekylene sammen. Hvis de ikke hadde vært der ville det vært langt svakere bindingskrefter mellom molekylene i væska og det hadde følgelig trengtes mindre termisk energi (lavere temperatur) for å løsrive molekylene fra hverandre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...