Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Det blir litt det samme som å spørre hva som er mest oppnåelig av telekinese og egenlevitasjon, for ingen av delene kommer til å skje, og å tenke på det er i beste fall bortkastet energi.

8561007[/snapback]

Evolusjon kan mekke det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DiscoBoB :>

Du sier at gode kyssere bruker erfaring, ja, jeg er enig, men mennesker som er veldig gode til å kysse, selv første gang, har du noe teori på hvor dette talentet kommer fra ?

8560512[/snapback]

"Erfaringer får man fra 1. sekund"

Jeg vil si at mennesker som er et naturtalent i å kysse er mennesker som oppfatter veldig raskt hva som han/hun selv føler er godt og hva den andre parten føler/ gir utrykk for ...

Og derretter spiller på sine erfaringer ...

Alt handler jo bare om å tørre å gjøre ting, og så reflektere og lage et bedre "produkt"

8560730[/snapback]

Igjen : hva går det på ? EQ eller IQ ? dette spørsmålet gnager i barken min ..

Man kan handle, man kan utnytte erfaringer, men kan føle hva den andre person føler og handler deretter :

Spiller både IQ og EQ en stor rolle mtp. Handlekraft og det med å sette seg inni den andre persons lyster og følelser?

Lenke til kommentar
Er det sunt å ta badstu når man er syk (forkjølet)?

(edit: i menneskelige doser såklart, uten å dehydrere seg til helvete)

8562113[/snapback]

Tviler på at det er så veldig sunt. Det er som kjent veldig fuktig og varmt og jeg innbiller meg da at man fucker opp kroppens eget system, mtp feber og sånn.

Personlig begynner jeg å hoste hvis jeg blir for kald eller for varm ved f.eks. overanstrengelse, men jeg er usikker på om det er grunnet temp. eller anstrengning. Stabil temp tror jeg er det beste (god og varm).

Lenke til kommentar

Personlig føler jeg meg mye bedre om jeg tar sauna (badstu, hva er det? hehe) når jeg er syk. Det klarer godt opp i hodet, halsen og lungene samtidig som hele kroppen blir avslappet og man får mindre muskelverk.

Men. Det som er viktig er at om du tar sauna når du er syk må du drikke enda mer enn du vanligvis gjør underveis, og jeg foretrekker å ta litt kortere og flere økter når jeg er syk.

Lenke til kommentar

Du kjøper billetten før. Mange bussjåfører nekter å ta imot så store lapper, for da blir de tomme for vekslepenger + det tar for lang tid.

Så må du gå på neste buss istedet. Eller så får du lov å gå og sette deg, alt ettersom hvor mye folk som står bak deg.

Lenke til kommentar
Du kjøper billetten før. Mange bussjåfører nekter å ta imot så store lapper, for da blir de tomme for vekslepenger + det tar for lang tid.

Så må du gå på neste buss istedet. Eller så får du lov å gå og sette deg, alt ettersom hvor mye folk som står bak deg.

8562228[/snapback]

Det står jo faktisk i samferdsels avtaletingen (hva heter det egentlig?) til de fleste selskapene at de ikke tar i mot større sedler enn 200kr. Så du risikerer å bli stående igjen ja.

Lenke til kommentar
er katter og hunder fargeblinde?

8556126[/snapback]

Hunder er i alle fall, tror jeg.

8556140[/snapback]

Alt er relativt, og personlig mener jeg det er feil å si at hunder er fargeblinde. Da er vi mennesker også fargeblinde, for det finnes arter som ser og skiller flere farger enn oss.

8562372[/snapback]

Nyere forskning har jo vist at hunder i hvertfall ikke er fargeblinde slik man trodde før. De har en helt annen type reseptorer i øyene, som gjør at de opplever farger på et helt annet vis enn oss mennesker.

Lenke til kommentar
Er det sunt å ta badstu når man er syk (forkjølet)?

8562113[/snapback]

Kroppens egen mekanisme mot virus er å øke temperaturen. Jeg tror badstu bare hjelper til i denne prosessen. I tillegg er det som cyclo sier at man blir klaret opp i hals, nese, lunger og blir mer avslappet etterpå. Jeg har bare god erfaring med badstu når jeg er syk.

Lenke til kommentar

Apropos feber, Simen1, så er det noe jeg har tenkt på mye på: Det er idiotisk å ta febernedsettende medisiner når man har en "liten" feber. Alt man oppnår med det er å ha viruset lenger i kroppen. Videre er det like idiotisk å ta hostesaft, rett og slett fordi kroppen da ikke så lett kan kvitte seg med slim og forurensing i lungene.

Ikke alle folk evner å forstå hvorfor kroppen reagerer som den gjør, og at alt har en hensikt.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...