Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"hva" går det på når man er flink til å kysse ? IQ ? EQ ?

Formulerer meg dårlig, men hvordan kan noen være bedre enn andre til å kysse, hvis man ikke regner med erfaring, leppe former ol. ?

8558560[/snapback]

Ingen som veit ? grubla over det leeenge nå

8559264[/snapback]

Erfaring, erfaring erfaring ... Det som føles mer ellermindre greit ut er riktig , alt som føles feil er garantert feil... Erfaringer får man fra 1. sekund

Sosial intelligens? Hvordan måles noe slikt?

Aner ikke, men du merker det utrolig fort når noen ikke har EQ/har lav EQ

Sosial intelligens? Hvordan måles noe slikt? :p

8559789[/snapback]

Ettersom hvor mange ganger man er ute med venner i løpet av en mnd. Og hvor mange venner man har.

EDIT: Nei, jeg har virkelig ikke peiling.

8559818[/snapback]

2(Venner x venner + antal ord som man sier om dagen ) + selvsikkerhet = EQ

Er sikkert bare et mål på om man skjønner hvordan man skal tillpase seg forskjellige mennesker

Endret av DiscoBoB
Lenke til kommentar
"hva" går det på når man er flink til å kysse ? IQ ? EQ ?

Formulerer meg dårlig, men hvordan kan noen være bedre enn andre til å kysse, hvis man ikke regner med erfaring, leppe former ol. ?

8558560[/snapback]

Kanskje hvordan lippene passer sammen? En med gigantiske svære lepper har vel kansje litt problemer me å kysse ei me syltynne?

Lenke til kommentar
Er det mulig å erstatte permanente ødelagte nerveceller? (Ikke typen man har i ryggmargen)

8558496[/snapback]

Så vidt jeg vet kan man ikke legge inn nye og få dem til å koble seg opp, ennå.

Lenge trodde man at nerveceller var de eneste som ikke kunne reparere seg selv, men nå har en sett at de faktisk kan det, og også lage nye koblinger. I hvilken grad en nå kan kontrollere dette vet jeg ikke, men det forskes ganske mye på dette, bl.a. for å lege brudd i nervebaner (som kan gi lammelser), og for kunne koble nerver sammen med elektronikk (virtual reality, omtrent som i Matrix).

Det er lang vei frem.

Lenke til kommentar
Lenge trodde man at nerveceller var de eneste som ikke kunne reparere seg selv, men nå har en sett at de faktisk kan det, og også lage nye koblinger.

8560260[/snapback]

Hvor lenge er det siden man fant ut dette? Det er ikke så veldig mange år siden jeg kuttet meg til beinet i tommelen og fikk høre at følelsen ikke kom til å vende tilbake, men det har den delvis gjort.
Lenke til kommentar

DiscoBoB :>

Du sier at gode kyssere bruker erfaring, ja, jeg er enig, men mennesker som er veldig gode til å kysse, selv første gang, har du noe teori på hvor dette talentet kommer fra ?

Sosial intelligens :> Dette er kort og godt evnen til å omgås andre mennesker. Vi finner denne intelligensen typisk høyt utviklet hos dyktige selgere, karismatiske ledere, diplomater og «folk som folk liker».

Om EQ :

5 FERDIGHETER KNYTTET TIL EQ-BEGEREPET:

1) Evnen til å ha kontakt med sine

egne følelser

2) Evnen til å håndtere dine egne følelser

3) Evnen til å kunne motivere seg selv

4) Evnen til å oppfatte følelser hos andre

5) Evnen til å skape og beholde

relasjoner mot andre mennesker

Ikke så relevant iforhold til EQ, men velger å ta den med alikvel, for å støtte opp oss som ikke har vilje til å bli gode på skole :

Den tradisjonelle måten å vurdere, velge ut og belønne mennesker på har vært:

- IQ (tradisjonelt intelligensbegrep, blant annet målt gjennom skolekarakterer)

- Teknologiske/ økonomiske ferdigheter

- EQ (emosjonell intelligens)

Ser en på suksessfulle ledere i USA (hvor begrepet EQ stammer fra), viser undersøkelser at det ikke er noen direkte sammenheng mellom dem som har høy IQ og gode skoleresultater, og de som lykkes i arbeidslivet og på det private plan. IQ blir derfor et dårlig måleparameter for suksess i næringslivet. (En bør selvfølgelig ha en høy nok IQ for å klare jobben, men dette alene er ikke nok). Typiske egenskaper hos suksessfulle ledere var evne til å motivere seg selv, selvdisiplin, empati, sosial legning og tillit. Ledere som hadde høy IQ men lav EQ ble ansett som dårligere til å lede forandringsprosesser og dårligere teamledere.

Vi er ikke dømt ennå :)

Lenke til kommentar
DiscoBoB :>

Du sier at gode kyssere bruker erfaring, ja, jeg er enig, men mennesker som er veldig gode til å kysse, selv første gang, har du noe teori på hvor dette talentet kommer fra ?

8560512[/snapback]

"Erfaringer får man fra 1. sekund"

Jeg vil si at mennesker som er et naturtalent i å kysse er mennesker som oppfatter veldig raskt hva som han/hun selv føler er godt og hva den andre parten føler/ gir utrykk for ...

Og derretter spiller på sine erfaringer ...

Alt handler jo bare om å tørre å gjøre ting, og så reflektere og lage et bedre "produkt"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Hva er det lettest å bli tatt for/sport elektronisk for av disse to:

*Laste ned musikk

*Dele musikk (virker mest naturlig)

(Driver å regner på hvor store sjanser jeg har. *Tull*)

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Er det mulig å erstatte permanente ødelagte nerveceller? (Ikke typen man har i ryggmargen)

8558496[/snapback]

Så vidt jeg vet kan man ikke legge inn nye og få dem til å koble seg opp, ennå.

Lenge trodde man at nerveceller var de eneste som ikke kunne reparere seg selv, men nå har en sett at de faktisk kan det, og også lage nye koblinger. I hvilken grad en nå kan kontrollere dette vet jeg ikke, men det forskes ganske mye på dette, bl.a. for å lege brudd i nervebaner (som kan gi lammelser), og for kunne koble nerver sammen med elektronikk (virtual reality, omtrent som i Matrix).

Det er lang vei frem.

8560260[/snapback]

Vel, nervene mine i hånden ble kappet av en gang jeg knekte over armen, legene sa at de måtte operere for at jeg skulle få følelsen tilbake og kunne bruke hånden ordentlig igjen. Vel, det er et år siden nå, og armen er helt i orden. Har vært sånn siden Oktober, og jeg knekte armen i Mars 06.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...