Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Hva skjer om du kjører alkohol rett i blodet? For eksempel 5 cm^3, som skal gi en promille på ~1.

8553059[/snapback]

Som sagt så blir man veldig fort berusa.

 

Det var faktisk en mann som brukte dette som alibi en gang faktisk: Han rana en bank, for så å løpe hjem og sette ett skudd med ren alkohol i blodåra. Konklusjonen ble da at han ble så dritings at han aldri kunne vært i stand til å hatt utført ranet.

8556082[/snapback]

 

var det ikke det som skjedde på "ran" på tv2 da?

 

er katter og hunder fargeblinde?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er katter og hunder fargeblinde?

8556126[/snapback]

 

wikipedia sier

 

Like most mammals, dogs are dichromats and have color vision equivalent to red-green color blindness in humans.[8][9]

 

kildene 8 og 9:

 

^ a b A&E Television Networks (1998). Big Dogs, Little Dogs: The companion volume to the A&E special presentation, A Lookout Book, GT Publishing. ISBN 1-57719-353-9 (hardcover).

^ a b c Alderton, David (1984). The Dog, Chartwell Books. ISBN 0-89009-786-0.

Lenke til kommentar
Hva betyr en disiplinærsak? Jeg og en elev i klassen må snakke med avdelingsleder om en slik sak imorgen, og jeg vet faen ikke hva det betyr? Har vi gjort noe galt?

8552958[/snapback]

Hva hadde du gjort?

8556023[/snapback]

 

Noe som omhandler mangel på disiplin regner jeg med ;)

Lenke til kommentar
En vannkoker begynner å lage en lyd sånn ca litt før det begynner å koke, akkurat idet bobler begynner å dannes i vannet. Det er en ganske høy brølende lyd, hva helt konkret og detaljert lager den lyden?

8556095[/snapback]

Det dannes bobler på overflaten av varmeelementet. Varmeelementet og det vannet som ligger i et tynt sjikt helt inntil det er varmere enn resten av vannet. Når vannet innerst til varmeelementene begynner å koke så dannes bobler. Disse boblene blåses opp til de blir så store at de møter det kalde vannet utenfor sjiktet og krymper bort. Denne pulseringen av bobler som blåses opp og krymper bort i høyt tempo lager lyden. Når resten av vannet blir varmt nok så får boblene vokse seg store og kommer til overflaten i stedet for å forsvinne. Det er tydeligvis den hurtige krympingen og pulseringen som lager lyden.

Lenke til kommentar
Haha, skjedde det bare i en tv-serie? :p Hørte en kamerat som snakka om det, og han fikk det til å virka som om det hadde skjedd på ordentlig. Så nå aner jeg ikke :D

8556255[/snapback]

Det skjedde i alle fall der. Om det har skjedd i virkeligheten vet jeg ikke. Det er jo godt mulig noen har gjort det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...