Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Idrett er sport hvor kroppen er det "viktigste". Sport kan være alt mulig. Spørsmålet er hvor grensen går. Selv om Formel 1 er noe av det mest krevende som finnes for kroppen, er det fortsatt en sport og ikke en idrett. Samme med seiling. Roing er jeg ikke helt sikker på, og hva er fotball egentlig? Sport eller idrett?

EDIT:

Er orden og atferdskarakteren viktig for søk på universitet?

Jeg fikk akuratt nedsatt karakter i orden og oppførsel (jeg vet ikke hvor langt ned, noen som vet?), vil det ha noe å si for min søknad til universiteter?

8555278[/snapback]

Det betyr niks og nada. Jeg har Ng på vitnemålet, men var nede på Lg en periode. Det har aldri vært noe problem. Det eneste den karakteren sier noe om er at du ikke lever opp til reglene på videregående, men universitetet er en helt annen kopp te. Kanskje høyskolene bryr seg.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Jeg fikk akuratt nedsatt karakter i orden og oppførsel (jeg vet ikke hvor langt ned, noen som vet?), vil det ha noe å si for min søknad til universiteter?

8555278[/snapback]

Noen vil se på dette, kommer ann på hvilket universitet osv.

Det vil ha en betydning i arbeidslivet.

Lenke til kommentar

8555278[/snapback]

8555309[/snapback]

Dersom du søker på et utenlands universitet så kan det muligens ha betydning. Det kommer ann på det enkelte universitet. Søker du derimot på norsk universitet/høyskole har det nix og nada å si ( bortsett fra om det evt. trekker snittet ditt ned). Søknader i Norge går via samordna opptak, og da er det kun snitt og evt. ekstrapoeng samt generell/spesiell studiekompetanse.

Om du fullfører høyskole/universitets utdanning vil det omtrent ikke ha betydning i arbeidslivet slik som Gaston påstår. De fleste arbeidsgivere er ikke interessert i vitnemål fra videregående om man har høyere utdanning. Muligens treffer man på noen som er litt sære, men som sagt, om du har fullført en høyere utdanning er det ingen som vil bry som om hva du gjorde på videregående.

Om du søker på en folkehøyskole etter videregående, så kan det kanskje ha noe å si, men det er jo opp til den enkelte folkehøyskole å avgjøre.

Lenke til kommentar

8555278[/snapback]

8555309[/snapback]

Det kommer litt ann på hvor lenge siden du har gått på skolen også... Jeg er en av de som hadde lav karakter i orden og adferd. Men det viste seg at det ikke stemte med den virkelige meg... Jeg har en tendens til på være punktlig og ærlig. Etter et par måneder så skjønner arbeidsgiver at folk har en tendens til å bli "litt" skoleleie.. Meste parten av de som er ledere i dag hadde samme problem da de var yngre!

Lenke til kommentar
Hva skjer om du kjører alkohol rett i blodet? For eksempel 5 cm^3, som skal gi en promille på ~1.

8553059[/snapback]

Som sagt så blir man veldig fort berusa.

Det var faktisk en mann som brukte dette som alibi en gang faktisk: Han rana en bank, for så å løpe hjem og sette ett skudd med ren alkohol i blodåra. Konklusjonen ble da at han ble så dritings at han aldri kunne vært i stand til å hatt utført ranet.

Lenke til kommentar
Hva skjer om du kjører alkohol rett i blodet? For eksempel 5 cm^3, som skal gi en promille på ~1.

8553059[/snapback]

Som sagt så blir man veldig fort berusa.

Det var faktisk en mann som brukte dette som alibi en gang faktisk: Han rana en bank, for så å løpe hjem og sette ett skudd med ren alkohol i blodåra. Konklusjonen ble da at han ble så dritings at han aldri kunne vært i stand til å hatt utført ranet.

8556082[/snapback]

Snakker du om Ran, den miniserien som gikk på tv2? Eller har det faktisk skjedd irl også?

Lenke til kommentar

8556082[/snapback]

Skjedde ikke dette på TV-serien "Ran" på TV2 og? :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...