Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Er det foretatt noe seriøs forskning på fenomener som eksorsisme og folk som er besatt?

8546895[/snapback]

Det drives i hvert fall seriøs forskning på folk som tror på UFOer fra utenomjordiske sivilisasjoner, religiøs magi, og en rekke andre overnaturlige fenomener.

8547348[/snapback]

Og så må vi ikke glemme kornsirkler.. Synes selv det er kjempeinteressant. Så en dokumentar på tv; der var det en som hadde funnet au at i et bilde(kornsirkel-bilde) sto det soe sånt som "vokt dere"-et-eller-annet..?

Noen andre som så det..? creepy :no: (dokumentar på TV-Norge)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og så må vi ikke glemme kornsirkler.. Synes selv det er kjempeinteressant. Så en dokumentar på tv; der var det en som hadde funnet au at i et bilde(kornsirkel-bilde) sto det soe sånt som "vokt dere"-et-eller-annet..?

8547380[/snapback]

Akkurat det sier jo det meste. TV-Norge er jo ikke akkurat kjent for å holde en seriøs vitenskapelig standard.

Etter mange avsløringer har kornsirkler blitt bekreftet av de aller fleste som et menneskelig påfunn. Tilhengerne av de "magiske" teoriene er stort sett tullinger som tror på alt mulig overtro og konspirasjoner som f.eks påstanden om at mennesker aldri har vært på månen.

Lenke til kommentar
Er det foretatt noe seriøs forskning på fenomener som eksorsisme og folk som er besatt?

8546895[/snapback]

Det drives i hvert fall seriøs forskning på folk som tror på UFOer fra utenomjordiske sivilisasjoner, religiøs magi, og en rekke andre overnaturlige fenomener.

8547348[/snapback]

8547380[/snapback]

Jeg så det :)

Syntes det var kjempe spendene!

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg det er direkte latterlig å tro at kornsirkler har noe som helst med utenomjordisk intelligens å gjøre. Nettopp fordi det finnes jo ingen fornuftig forklaring på hvorfor de skulle gjøre nettopp det.

1) Om de var mye mer intelligente enn oss og ønsket å ikke blande seg inn i vår utvikling hadde de ikke lagt igjen slike spor.

2) Dersom de ønsket kontakt hadde de gjort det mer direkte. Dersom man vil formidle en eller annen form for kontakt, gjør man ikke det via de i samfunnet som har minst innflytelse og blir tatt minst alvorlig. Om noen mennesker mener på at kornsirkler er laget av utenomjordiske blir de tatt svært lite seriøst. Hadde derimot 3 statsoverhoder i annerkjente land samtidig erklært at de var kontaktet av utenomjordiske ville det vært litt lettere å tro. Og dersom en million mennesker ble kontaktet samtidig ville det vært enda lettere.

Eventuelle utenomjordiske som har intelligens og ressurser for å gjøre noe slik (altså kornsirkler på jorden) er også mer enn intelligente nok til å vite hvordan man skal ta kontakt.

3) Dersom de var fientlig innstillt hadde de heller ikke lagt igjen slike spor, men heller ventet til de kunne invadere helt overraskende.

Det er ikke det at jeg ikke tror på utenomjordisk liv. Sannsynligheten for at det finnes annen intelligens et sted i universet er mye større enn sannsynligheten for at det ikke finnes. Men kornsirkler kan jeg rett og slett ikke ha noe med det å gjøre.

Slik jeg ser det kan det være 4 ulike grunner til at vi ikke har hatt kontakt enda:

1) De finnes ikke (ikke særlig sannsynlig)

2) Det finnes ingen som faktisk kan reise lange nok avstander for å ta kontakt (enda)

3) De er fientlig innstillt, og planlegger en invasjon

4) De er mer intelligent enn oss, og vil ikke blande seg inn i vår sivilasjon. De mener vi ikke er klar for kontakt.

Personlig tror jeg punkt 2 er det menst sannsynlige etterfult av punkt 3 og deretter punkt 4.

Lenke til kommentar
Etter mange avsløringer har kornsirkler blitt bekreftet av de aller fleste som et menneskelig påfunn. Tilhengerne av de "magiske" teoriene er stort sett tullinger som tror på alt mulig overtro og konspirasjoner som f.eks påstanden om at mennesker aldri har vært på månen.

8547448[/snapback]

Jeg skjønner bare ikke hvordan et så perfekt mønster som dette kan lages av noen form for menneske..? Andre bilder.. Google "crop circles"..

Edit:

Personlig tror jeg punkt 2 er det menst sannsynlige etterfult av punkt 3 og deretter punkt 4.

8547505[/snapback]

Nei, det er jeg enig med deg i, men hvordan lages de da..?

Endret av Kallileo
Lenke til kommentar

8547448[/snapback]

Jeg skjønner bare ikke hvordan et så perfekt mønster som dette kan lages av noen form for menneske..? Andre bilder.. Google "crop circles"..

8547524[/snapback]

Eller denne :whistle:

Lenke til kommentar

8547448[/snapback]

8547524[/snapback]

Eller denne :whistle:

8547534[/snapback]

Selv aliens syns FF er best! :w00t:

Lenke til kommentar

8547524[/snapback]

Tid, lyst, noen enkle hjelpemidler som tau og plankebiter og en god plan.

Howstuffworks: How Do You Make a Crop Circle?

How to construct such a circle

'I make crop circles'

Tutorials: Make Crop Circles in Photoshop

WikiHow: How to Make a Crop Circle

Investigative reporter puts crop circles "mystery" to rest (langt nede på siden)

Crop circles: MIT's most ambitious hack?

How we did it (Firefox-sirkelen)

Circlemakers: Beginners guide

Circlemakers guide: How to make crop circles ?

Make your own Crop Circle Greeting on Google Maps

Why do people still bother to make crop circles?

Cool Math Lessons: The Geometry of Crop Circles

Cropcircleconnector: How are they formed? How are they bent down to form the design?

cropinst.gif

Også en vits jeg fant:

Q. Why do aliens make crop circles?

A. Because they are corny.

:p

Også denne: Crop circles appear in men's chest hair. :ohmy:

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skulle ikke mennesker kunne gjøre noe slikt? Dersom man tenker på hva mennesker har oppnådd innen vitenskapen, så blir jo kornsirkler "a piece of cake" i forhold.

Hva tror du er vanskeligst. Lage en kornsirkel, eller lage pc'en du nå sitter og poster på forumet med?

Om du tenker på at man faktisk greier å manipulere ting helt ned på molekylnivå så er det å manipulere litt korn ingenting i forhold.

Lenke til kommentar

Enn han som faktisk klarte å filme det da..? det var en liten lysene prikk som fløy over bakken og kornet bøyde seg ned etter den..

Og hvordan er det mulig å bøye kornene slik det er gjort, det er gjort med en form for varme.. :hmm:

Her er det bildet som jeg prata om med den "vokt dere" -teksten...

Lenke til kommentar

En kornsirkel er ingenting, ingenting i forhold til hva mennesket har gjort. En liten gruppe 14-15-åringer med gode geometriske og visualiserende egenskaper kan sikkert lage de aller fleste kornsirkler med god planlegging og de rette utføringsmetodene. Blander du inn moderne juks som GPS kan sikkert ett hvilket som helst normalt menneske lage kornsirkelen i det første bildet uten å i det hele tatt sett den ferdige figuren på et par timer.

Du trenger bare 43 sett av GPS-koordinater + radiuslengde på sirkelen. Vha GPS finner du midten av en sirkel, der slår du ned en trepåle som du har festet en tau i, og så bruker du en tråkke-planke med tau over skuldrene til du har lagd en sirkel til den målte radien på tauet fra midten.

Tråkke-planke.

EDIT: Uff så treg jeg var da. :|

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Enn han som faktisk klarte å filme det da..? det var en liten lysene prikk som fløy over bakken og kornet bøyde seg ned etter den..

Og hvordan er det mulig å bøye kornene slik det er gjort, det er gjort med en form for varme.. :hmm:

Her er det bildet som jeg prata om med den "vokt dere" -teksten...

8547788[/snapback]

Den filmen var bevist som en "hoax". Husker ikke hvor jeg så dette, men det var en dokumentar på tv. Filmen var filmet over lang tid da kornsirkelen ble lagd (av mennesker, og prikken ble lagt på etterpå med redigeringsverktøy). Husker ikke hva det var som avslørte dem, men det hadde noe med hvordan filmen var laget.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...