Kibs Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Det var en kompis av meg som sa "thick blood stops you feeling cold because it gives the body energy and heat". Han påstod også at jeg fryser så mye fordi jeg har tynt blod. Er det noe i påstandene hans? Det høres så sært ut. Jeg må ha svar, eller så får jeg ikke sove i natt Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Det var en kompis av meg som sa "thick blood stops you feeling cold because it gives the body energy and heat". Han påstod også at jeg fryser så mye fordi jeg har tynt blod. Er det noe i påstandene hans? Det høres så sært ut. Jeg må ha svar, eller så får jeg ikke sove i natt 8538682[/snapback] Bullshit fra A til Å (eller A til Z siden han snakker engelsk) Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Hvis tykt blod = høyt blodtrykk så går jeg for den. min far har fått melding om høyt blodtrykk, og han er den første som klær av seg inne hvis det blir for varmt. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Får ein "tjukkare" blod av å drikke mykje vatn? Eller? Eg har begynt å drikka mykje vatn no i det siste, og har merka ein del forandringar når eg nappar laksen.. Berre positive toh Kanskje betre blodgjennomstrauming, blodkvalitet? Veit vel ikkje eg.. Endret 4. mai 2007 av aspic Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Det var en kompis av meg som sa "thick blood stops you feeling cold because it gives the body energy and heat". Han påstod også at jeg fryser så mye fordi jeg har tynt blod. Er det noe i påstandene hans? Det høres så sært ut. Jeg må ha svar, eller så får jeg ikke sove i natt 8538682[/snapback] Bullshit fra A til Å (eller A til Z siden han snakker engelsk) 8538704[/snapback] He's going doooooown. Hvis tykt blod = høyt blodtrykk så går jeg for den. min far har fått melding om høyt blodtrykk, og han er den første som klær av seg inne hvis det blir for varmt. 8538718[/snapback] Tviler på det var det han mente. Men takk for infoen! Edit: takk til begge. Edit2: Tror kanskje jeg kan trenge en kilde eller to. Hvis noen har en link til aktuelt stoff liggende er det fritt fram å slenge den i en post. Endret 4. mai 2007 av Kibs Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Det var en kompis av meg som sa "thick blood stops you feeling cold because it gives the body energy and heat". Han påstod også at jeg fryser så mye fordi jeg har tynt blod. Er det noe i påstandene hans? Det høres så sært ut. Jeg må ha svar, eller så får jeg ikke sove i natt 8538682[/snapback] Det er bare tullprat. Tykt blod gjør bare at blodet flyter tilsvarende tregere og dermed transporterer varmen mindre ut i armer og ben enn tynt blod gjør. Hvis du tenkte på at friksjonen skulle skape varme så stemmer ikke det. Energitilførselen skjer i så fall fra kun hjertemuskelen, siden det er den som gir blodet bevegelsesenergi, men hjertet er bare bare en liten del av muskelmassen i kroppen. Kanskje 2% eller noe sånt. Det vil si at det gir neglisjerbar energi fra seg sammenlignet med andre muskelgrupper i kroppen. Det at L4r5 også sier at det er bullshit gjør meg bare sikrere i min sak. Han bruker å ha god peiling på medisinske spørsmål. Får ein "tjukkare" blod av å drikke mykje vatn? Eller? Eg har begynt å drikka mykje vatn no i det siste, og har merka ein del forandringar når eg nappar laksen.. Berre positive toh Kanskje betre blodgjennomstrauming, blodkvalitet? Veit vel ikkje eg.. 8538817[/snapback] Om du drikker mye vann før du napper "laksen" eller kanskje "løken" så vil urinblæra fylle seg sakte opp. En full blære gir press på prostata, mannens "G-punkt" og skal derfor gi kraftigere ereksjon. Hvis du i tillegg har en full endetarm blir det ytterligere press på prostata. Men over til det med vann og blod: Nei, blodet blir tynnere av å bli utvannet ved at du drikker mye vann. Men det er bare temporært siden det overskytende vannet fjernes ganske raskt ut til urinblæra. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Om du drikker mye vann før du napper "laksen" eller "løken" så vil urinblæra fylle seg sakte opp. En full blære gir press på prostata, mannens "G-punkt" og skal derfor gi kraftigere ereksjon. Hvis du i tillegg har en full endetarm blir det ytterligere press på prostata. 8538971[/snapback] Så det finnes sannhet i ordtaket : "Uten mat og drikke, duger helten ikke!" ?? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Hvordan vet man hvilken høyttaler kabel som går til bass og hvilken som går til mellomtone/diskant når man bruker Bi-wire? Lenke til kommentar
aspic Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Haha.. Så sant. Nei men frå spøk til alvor.. Har merka litt forskjell, og det er ikkje fordi eg har drukke mykje før eg polerar polarbrødet, det er fordi eg i gjennomsnitt drikk mykje meir vatn no. Merker det jo også ved at eg blir tvungen på gjentatte toalettbesøk opptil fleire gonger om dagen Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Om du drikker mye vann før du napper "laksen" eller "løken" så vil urinblæra fylle seg sakte opp. En full blære gir press på prostata, mannens "G-punkt" og skal derfor gi kraftigere ereksjon. Hvis du i tillegg har en full endetarm blir det ytterligere press på prostata.8538971[/snapback] Så det finnes sannhet i ordtaket : "Uten mat og drikke, duger helten ikke!" ?? 8538997[/snapback] Haha, utrolig treffende sagt Ozelot. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Det at L4r5 også sier at det er bullshit gjør meg bare sikrere i min sak. Han bruker å ha god peiling på medisinske spørsmål. 8538971[/snapback] Takk takk.. ja jeg har kanskje mer enn gjennomsnitts peiling på slike ting... Desverre er jeg ikke så flink som deg til å finne linker som støtter opp under det jeg sier. Har heller ikke en formell utdanning når det gjelder medisinske spørsmål, men har opparbeidet meg en del reell kompetanse ut i fra situasjoner jeg har vært oppe i. Er forøvrig (ifølge de rundt meg) forbannet med en klisterhjerne Lenke til kommentar
SilentAngel Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 er det sant at hvis man drikker for mye vann får man vitaminmangel i kroppen? Jeg har hørt at vannet spyler ut alle vitaminene for det kommer så fort ut igjen... Er denne påstanden sann? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Bytt ut ordet vitaminer med salter så stemmer det. Lenke til kommentar
SilentAngel Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Bytt ut ordet vitaminer med salter så stemmer det. 8540890[/snapback] takker for svar Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Det var en kompis av meg som sa "thick blood stops you feeling cold because it gives the body energy and heat". Han påstod også at jeg fryser så mye fordi jeg har tynt blod. Er det noe i påstandene hans? Det høres så sært ut. Jeg må ha svar, eller så får jeg ikke sove i natt 8538682[/snapback] Det er bare tullprat. Tykt blod gjør bare at blodet flyter tilsvarende tregere og dermed transporterer varmen mindre ut i armer og ben enn tynt blod gjør. Hvis du tenkte på at friksjonen skulle skape varme så stemmer ikke det. Energitilførselen skjer i så fall fra kun hjertemuskelen, siden det er den som gir blodet bevegelsesenergi, men hjertet er bare bare en liten del av muskelmassen i kroppen. Kanskje 2% eller noe sånt. Det vil si at det gir neglisjerbar energi fra seg sammenlignet med andre muskelgrupper i kroppen. Det at L4r5 også sier at det er bullshit gjør meg bare sikrere i min sak. Han bruker å ha god peiling på medisinske spørsmål. 8538971[/snapback] Flotters! Jeg vil gifte meg med dere alle. Lenke til kommentar
SilentAngel Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Jeg lurer på noe annet å... hvorfor er det nesten ingen som er aktive i de trådene jeg har i mine innlegg om dagene når jeg er på nett, mens når jeg ikke er på nett på noen dager, da er det sånn ca. 3490758 nye innlegg i alle trådene? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 SilentAngel: Akkurat det samme lurer jeg på. Vurderer om jeg må endre døgnrytme ;-) Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hvis en gravid kvinne døgner, får hun morgenkvalme da? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hvis en gravid kvinne døgner, får hun morgenkvalme da? 8542569[/snapback] Ja... For morgenkvalme kommer ikke bare om morgenen Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Er det sånn at silencere ikke funker på revolver? Evt hvorfor ikke? Endret 5. mai 2007 av 3raz3r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg