Kallileo Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Hvor mye eksos spyr en "vanlig" bil ut per kilometer? -og for et år? Og hvor mye bensin bruker en vanlig bil per liter? -og for et år? Trenger ikke å være eksakt, må bare vite sånn ca... Endret 3. mai 2007 av Kallileo Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Hva betyr "Verifying pool data"? Det kommer av og til når jeg starter Windows. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg lurer på hvorfor det er så mange som søker på søkeordene: hack telenor gprs og hack telio username password som havner på siden min (gsmblog.net) Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 fins det et program til pc som kan starte og avslutte andre programmer til hvisse klokkeslett? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Hvor mye eksos spyr en "vanlig" bil ut per kilometer? -og for et år? Og hvor mye bensin bruker en vanlig bil per liter? -og for et år? Trenger ikke å være eksakt, må bare vite sånn ca... 8530239[/snapback] Eksos har eg ingen peiling på... men bensin... tja fra 0.5 til 1 liter er vel vanlig på mila... renkar med det er pr mil du vil ha? ikkje per liter... god dagmann økseskaft. min ligger på 0.8 liter nå, det er gjennomsnitten på 36 timer med kjøyring. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Hvor mye eksos spyr en "vanlig" bil ut per kilometer? -og for et år? Og hvor mye bensin bruker en vanlig bil per liter? -og for et år? Trenger ikke å være eksakt, må bare vite sånn ca... 8530239[/snapback] Det kommer an på veldig mye forskjellig. Alt fra hva du legger i ordet "eksos" til type bil, alder på bilen, årlig kjørelengde, kjøremønster osv. Men for å ikke rotet det helt bort så finner du mange detaljer i denne SINTEF-rapporten. Noen korte utdrag fra side 19: Utslipp i gram per kilometer per kjøretøy på en smal svingete tofeltsvei: CO2 (Karbondioksid) 270 g/km (NB. Legg merke til benevninga i diagrammet) CO (Karbon Monooksid) 5,1 g/km NOx (Nitrogenoksider) 4,2 g/km NMVOC 0,8 g/km I tillegg til dette kommer H2O, vanndamp, som er det som gir eksosen farge (hvit), og i tillegg kommer også nitrogen, N2, som farer passivt gjennom motoren. Eksos har ofte litt lunk når det kommer ut, f.eks 60'C. For CO2 så kan du gange antall gram med 0,6 for å finne ut hvor mange liter det tilsvarer med ren CO2. I tillegg kommer alle de andre gassene der nitrogen tar desidert mest volum. H2O utgjør også en del, men det krymper fort når det kondenserer og blir til hvit "røyk" så det utgjør ikke så mye volum. Regn med at hvis du samler alt som kommer ut av eksosrøret i en ballong at det vil ta ca 1000 liter etter 1 kilometer. * Med forbehold om regnefeil. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Hvis man filmer en trafikkforseelse, f.eks en livsfarlig forbikjøring, eller man tar bilde av f.eks en som ikke har på seg setebeltet men sitter og prater med telefonen opp mot øret, og man sender bevismaterialet til UP, kan det føre til bøter? Eller er det kun når UP selv er vitne til trafikkforseelsene at det kan føre til bøter? Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg har hatt leamus i biceps konstant i snart to dager nå. Er det på tide å ta hånda i egne hender og amputere? Eventuelt gå til legen? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg har hatt leamus i biceps konstant i snart to dager nå. Er det på tide å ta hånda i egne hender og amputere? Eventuelt gå til legen? 8532460[/snapback] Spis masse banan. Leamus skyldes ofte mangel på kalium og det er mye kalium i bananer Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Hva er den eksakte størrelsen på en cd-plate? Snakker om selve skiva, ikke coveret Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 120mm i diameter, altso 12cm. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Takk, takk Spør i samme slengen, hvor stor er den ringen i midten på CD'en? Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg har hatt leamus i biceps konstant i snart to dager nå. Er det på tide å ta hånda i egne hender og amputere? Eventuelt gå til legen? 8532460[/snapback] Spis masse banan. Leamus skyldes ofte mangel på kalium og det er mye kalium i bananer 8532476[/snapback] Liker ikke banan Har du et annet forslag? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Liker ikke banan Har du et annet forslag? 8532694[/snapback] Kalium-tilskudd? Lenke til kommentar
Aldhissla Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Liker ikke banan Har du et annet forslag? 8532694[/snapback] Kalium-tilskudd? 8532709[/snapback] Magnesium og kalk er vel også gunstig? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Liker ikke banan Har du et annet forslag? 8532694[/snapback] Kalium-tilskudd? 8532709[/snapback] Magnesium og kalk er vel også gunstig? 8532721[/snapback] Kan nok stemme. Et multivitamin/mineral-tilskudd gjør nok susen Lenke til kommentar
dabear Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Hva er egentlig smerte? Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Hva er egentlig smerte? 8532802[/snapback] Smerte er bare en illusjon. Nei, det er kroppens måte å si at nå er det nok, stopp! Dette er ikke bra! Lenke til kommentar
dabear Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 jaha, hva skyldes det at jeg plutselig fikk vondt i venstre albue for noen minutt sia da? Helt uten grunn, men det gikk over.. Snedig.. Lenke til kommentar
PT Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Nerve som kom i klem et sted muligens? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg