Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du ser nøye på det bildet jeg har mekket:

 

Så ser du at man egentlig skal klare å se kameraene, men de er ikke der  :ohmy:

8525792[/snapback]

Jeg la også merke til det og svingte bildene frem og tilbake litt. Legg også merke til at i det området der man burde sett kameraene, så er det ingen bevegelse, ting i lufta eller skygger av hendelsen. De kan altså ha flyttet oppsettet og tatt et nytt bilde, et annet tidspunkt, og limt det inn omtrent som man limer sammen panoramabilder. Evt. så er det ikke vanskelig å fjerne noen kameraer med photoshop.

 

Tenker du på windski? http://www.windski.com/

 

http://i.treehugger.com/files/windsli2.jpg

8526016[/snapback]

Jepp :thumbup:

 

Det ser utrolig kult ut og kunne sikkert vært et gøyalt fremkomstmiddel om vær og vindforhold tillater det, samt at det er åpent landskap og ikke for bratt. En del begrensninger altså, men du verden så mange mil man kan "gå på ski" i fjellheimen på 1 dag om forholdene ligger til rette for det.

Lenke til kommentar

Dere som snakker om Ikea-reklamen. Effekten ble vel gjort kjent i den første Matrix filmen, og der brukte de, som Simen1 sa, mange kameraer i en ring. Har også sett på National Geograpic channel at de har begynt å bruke denne effekten, og de forklarte en del om dette (de viste 3D-bilder av et eller annet hoppende dyr og et sjødyr). Husker ikke om de brukte en ny egenutviklet metode. Du finner sikkert en del på Google.

Lenke til kommentar
Hvis dere ser på denne linken så ser dere et genialt reklameprosjekt IKEA har satt sammen, hvordan klarer man å få til noe slikt som dette? Altså, 3d-effekten av bilder.

8525376[/snapback]

Dritfett! Jeg skjønte ikke hva du mente helt først men fant plutselig ut at man kunne dreie på bildet av han mannen på kjøkkenet. Uansett: Effekten lages ved å stille opp ørten kameraer på en rekke, tydeligvis i en halvsirkel her og knipse en dramatisk situasjon samtidig med alle kameraene. Dette gjøres med en sammenkoblet utløser. Etterpå kan man vri frem og tilbake som man vil for å se det frosne øyeblikket fra mange vinkler.

8525397[/snapback]

Det var det første jeg tenkte også, men kameraet blir jo rotert så mye at man tydlig ser der de første bildene ble tatt fra, og jeg ser ingen kameraer der. Mulig dette er fikset på i post-produksjon da.

Lenke til kommentar
Dere som snakker om Ikea-reklamen. Effekten ble vel gjort kjent i den første Matrix filmen, og der brukte de, som Simen1 sa, mange kameraer i en ring. Har også sett på National Geograpic channel at de har begynt å bruke denne effekten, og de forklarte en del om dette (de viste 3D-bilder av et eller annet hoppende dyr og et sjødyr). Husker ikke om de brukte en ny egenutviklet metode. Du finner sikkert en del på Google.

8528441[/snapback]

Jeg fant endelig ut hva den typen foto heter. Det heter Bullet-Time Photography, navngitt fra den kjente scenen i Matrix. Det er en nettside med en artikkel om hvordan den scenen ble laget her.

Lenke til kommentar
Dere som snakker om Ikea-reklamen. Effekten ble vel gjort kjent i den første Matrix filmen, og der brukte de, som Simen1 sa, mange kameraer i en ring. Har også sett på National Geograpic channel at de har begynt å bruke denne effekten, og de forklarte en del om dette (de viste 3D-bilder av et eller annet hoppende dyr og et sjødyr). Husker ikke om de brukte en ny egenutviklet metode. Du finner sikkert en del på Google.

Jeg fant endelig ut hva den typen foto heter. Det heter Bullet-Time Photography, navngitt fra den kjente scenen i Matrix. Det er en nettside med en artikkel om hvordan den scenen ble laget her.

Forsåvidt greit med bruken av "green screen", men hvordan gjør National Geographic det med klippene sine? Det blir jo litt vanskeligere og mer arbeid å gjøre det med en delfin.

Lenke til kommentar
Dere som snakker om Ikea-reklamen. Effekten ble vel gjort kjent i den første Matrix filmen, og der brukte de, som Simen1 sa, mange kameraer i en ring. Har også sett på National Geograpic channel at de har begynt å bruke denne effekten, og de forklarte en del om dette (de viste 3D-bilder av et eller annet hoppende dyr og et sjødyr). Husker ikke om de brukte en ny egenutviklet metode. Du finner sikkert en del på Google.

8528441[/snapback]

Jeg fant endelig ut hva den typen foto heter. Det heter Bullet-Time Photography, navngitt fra den kjente scenen i Matrix. Det er en nettside med en artikkel om hvordan den scenen ble laget her.

8529259[/snapback]

Bullet time var det faktisk den første Blade filmen som innførte. Matrix var en mye mere markedsført film og fikk uriktig æren for det vi gjerne kaller 'Matrix effekten'.

 

Bill.mrk Halvsnurt Blade-fan ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...