Simen1 Skrevet 2. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg tenkte på å bruke vind som framkomstmiddel på fjellvidder og sånt. Ikke snowboard på vann. Omtrent som Kite, bare at man bruker seil i stedet for drage/paraglider. Lenke til kommentar
femftifem Skrevet 2. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2007 Hvis dere ser på denne linken så ser dere et genialt reklameprosjekt IKEA har satt sammen, hvordan klarer man å få til noe slikt som dette? Altså, 3d-effekten av bilder. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 2. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2007 Jeg tenkte på å bruke vind som framkomstmiddel på fjellvidder og sånt. Ikke snowboard på vann. Omtrent som Kite, bare at man bruker seil i stedet for drage/paraglider. 8525371[/snapback] aha Begynner nok å bli litt sent på kvelden for meg ja Det har jeg aldri sett, men det går sikkert ann Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2007 Hvis dere ser på denne linken så ser dere et genialt reklameprosjekt IKEA har satt sammen, hvordan klarer man å få til noe slikt som dette? Altså, 3d-effekten av bilder.8525376[/snapback] Dritfett! Jeg skjønte ikke hva du mente helt først men fant plutselig ut at man kunne dreie på bildet av han mannen på kjøkkenet. Uansett: Effekten lages ved å stille opp ørten kameraer på en rekke, tydeligvis i en halvsirkel her og knipse en dramatisk situasjon samtidig med alle kameraene. Dette gjøres med en sammenkoblet utløser. Etterpå kan man vri frem og tilbake som man vil for å se det frosne øyeblikket fra mange vinkler. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2007 Har sett noe slikt på TV, men tviler på at de brukte et helt vanlig snowboard. Det er mer populært å montere slike seil på kjelker og seile på islagt vann. Det kan gå relativt radig. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 2. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2007 Hvor lang er en vanlig friidrettsbane, og hvilket "spor" gjelder dette for? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Hvor lang er en vanlig friidrettsbane, og hvilket "spor" gjelder dette for? 8525428[/snapback] Track number 1... og den er 400 meter. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Hvor lang er en vanlig friidrettsbane, og hvilket "spor" gjelder dette for? 8525428[/snapback] Track number 1... og den er 400 meter. 8525453[/snapback] Det ytterste? Takker for svar. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Hvor lang er en vanlig friidrettsbane, og hvilket "spor" gjelder dette for? 8525428[/snapback] 400 meter for alle spor, da startblokkene er forskjøvet jo lengre ut i sporene du starter. På den måten vil alle etter én runde ha sprunget like langt i det de krysser samme strek. EDIT: Eh, det jeg mener er selvsagt at det innerste sporet er 400 meter og de andre er lengre, men at når det blir løpt på en slik bane løper alle like langt. Jeg tenkte på å bruke vind som framkomstmiddel på fjellvidder og sånt. Ikke snowboard på vann.Omtrent som Kite, bare at man bruker seil i stedet for drage/paraglider. 8525371[/snapback] Er ikke kiting eller snow kite akkurat det du tenker på ? http://images.google.com/images?client=ope...m=1&sa=N&tab=wi Har en litt rar USB-kabel her. Hva kan jeg bruke denne kabelen til? 8524407[/snapback] Den brukes på enheter som bruker mye strøm. Hver kontakt kan levere 1 ampere (80% sikker på at det var 1A, 20% at det var 0.5A), og trekker enheten mer enn det må den normalt ha ekstern strømforsyning. Noen enheter derimot trekker så lite over grensen at produsenten i stedet har laget en USB-kabel som trekker strøm fra to USB-porter slik at den ikke trenger nettadapter. Jeg har kun sett en slik på et 2.5" harddiskkabinett. Endret 3. mai 2007 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Hva heter de forskjellige kaninene i Disney-universet? Man har Petter Sprett i Ole Brumm, Trampe i Bambi, Br'ere Rabbitt i Song of the South og en til som er basert på Br'ere Rabbitt som daffer rundt med Lilleulv og Storeulv og Mikkel Rev og Bamse Brakar etc Lenke til kommentar
femftifem Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Hvis dere ser på denne linken så ser dere et genialt reklameprosjekt IKEA har satt sammen, hvordan klarer man å få til noe slikt som dette? Altså, 3d-effekten av bilder.8525376[/snapback] Dritfett! Jeg skjønte ikke hva du mente helt først men fant plutselig ut at man kunne dreie på bildet av han mannen på kjøkkenet. Uansett: Effekten lages ved å stille opp ørten kameraer på en rekke, tydeligvis i en halvsirkel her og knipse en dramatisk situasjon samtidig med alle kameraene. Dette gjøres med en sammenkoblet utløser. Etterpå kan man vri frem og tilbake som man vil for å se det frosne øyeblikket fra mange vinkler. 8525397[/snapback] Hvis du ser nøye på det bildet jeg har mekket: Så ser du at man egentlig skal klare å se kameraene, men de er ikke der Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg tenkte på å bruke vind som framkomstmiddel på fjellvidder og sånt. Ikke snowboard på vann. Omtrent som Kite, bare at man bruker seil i stedet for drage/paraglider. 8525371[/snapback] Tror ikke det er laget noe slik, du ser hvordan det er med kite. Skulle man hatt et seil slik, ville du absolutt ikke hatt noen kontroll og du ville blitt tatt av vinden ganske snarlig. En bekjent av meg skulle stå på snowboard, og hadde brettet på ryggen, han tok vinden tak i. Pr. i dag lever han ikke. Så svaret er vel; Nei, det finnes nok ikke. (Selvom jeg mener jeg har sett noe) Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Hvis dere ser på denne linken så ser dere et genialt reklameprosjekt IKEA har satt sammen, hvordan klarer man å få til noe slikt som dette? Altså, 3d-effekten av bilder. 8525376[/snapback] noe av det samme var i Need for speed II SE, der vi kunne vri "kameraet" 360 rundt i inni bilen... Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Hvis dere ser på denne linken så ser dere et genialt reklameprosjekt IKEA har satt sammen, hvordan klarer man å få til noe slikt som dette? Altså, 3d-effekten av bilder. 8525376[/snapback] noe av det samme var i Need for speed II SE, der vi kunne vri "kameraet" 360 rundt i inni bilen... 8525838[/snapback] Men da var det vel snakk om animert spill..? Jeg har ikke spillt det, så skal vel ikke uttale meg. Hvorfor er det så problematisk for programvareleverandører å levere et produkt i tide? (Tenker driver-kompatiblitet vs Vista) Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Men da var det vel snakk om animert spill..? Jeg har ikke spillt det, så skal vel ikke uttale meg. Hvorfor er det så problematisk for programvareleverandører å levere et produkt i tide? (Tenker driver-kompatiblitet vs Vista) 8525849[/snapback] nope, de hadde tatt bilder i virkelige biler, sånn som ferrari f50, McLaren f1 og mange andre ekte drømmebiler... Endret 3. mai 2007 av killerboy85 Lenke til kommentar
femftifem Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Hvis dere ser på denne linken så ser dere et genialt reklameprosjekt IKEA har satt sammen, hvordan klarer man å få til noe slikt som dette? Altså, 3d-effekten av bilder. 8525376[/snapback] noe av det samme var i Need for speed II SE, der vi kunne vri "kameraet" 360 rundt i inni bilen... 8525838[/snapback] Ja, men der brukte de et 360 graders kamera som tar bilder av omgivelser. Dette er noe helt annet. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Jeg tenkte på å bruke vind som framkomstmiddel på fjellvidder og sånt. Ikke snowboard på vann. Omtrent som Kite, bare at man bruker seil i stedet for drage/paraglider. 8525371[/snapback] Tenker du på windski? http://www.windski.com/ Lenke til kommentar
fox Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Ikeas reklame er helt utrolig! Jeg går på media, og har bare lyst å lage en sånn en! Fyfaen! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2007 Hvis du ser nøye på det bildet jeg har mekket: Så ser du at man egentlig skal klare å se kameraene, men de er ikke der 8525792[/snapback] Det er nok ikke mye arbeid å redigere det bort. Steg1 : Ta ett bilde fra hver kameraposisjon uten handling i bildet og uten at noen andre kamera er i synsfeltet. Steg2 : Sett opp alle kameraene og skyt ett bilde med handling samtidig på alle. Steg3 : Sett sammen de to bildene fra hvert kamera slik at du ser handlingen fra det siste bildet og mangelen på andre kamera fra det første bildet. Steg4 : Sett rekken av bilder inn i et magisk program som ut av bilder fra forskjellige vinkler konstruerer virtuell 3D av motivet som du tar opp og kaster inn i et filformat som flashen kan lese ut og styre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg