JohndoeMAKT Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 Voffor kommer det NORSKE reklamer på utenlandske sider på internett? 8506417[/snapback] Det er fordi reklamen på siden er dynamisk. Når din browser sender et HTTP GET request til serveren som holder siden vil serveren få litt opplysninger om deg som f.eks din IP, din browsertype, ditt språkvalg i browser osv. På grunnlag av f.eks IP kan serveren finne ut at du bor i Norge, slå opp i en reklamedatabase og hente ut en norsk reklame. Om systemet er mer avansert som Googles reklamesystem lagrer den hva du søker på, hvor i verden du bor, hva du skriver i dine eposter (gmail) osv opp mot en bruker-ID. Om du f.eks har googlet mye etter ski og besøkt sider som google har tagget med det, samt hatt epostsamtaler om ski kan det godt være at i det du besøker en side som bruker Googles reklamesystem får du opp www.skiparadiset.no - det beste stedet for nye ski. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 Hvordan ville verden blitt uten noen som helst form for reklame? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Det er litt spooky hvis du har sendt et par mailer på gmail om synther, så ramler det plutselig inn spam med "GET FREE SYNTHS HERE 100% FREE! www.spam.com" Enda en grunn til å ikke bruke det. Endret 30. april 2007 av Bitex Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 Enda en grunn til å ikke bruke det. QFT! Det at google gir deg globale cookies for alle tjenestene med 30 års levetid er grunnen til at jeg har deaktivert cookies på det domenet samt ikke bruker gmail. Uansett hvor pop det er med flere gigabyte epostplass liker jeg det ikke når alle innkommende og utgående eposter blir lest og min profil blir permanent tagget med det som blir skrevet. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 Hva betyr sånn Bill mrk? (Billett Merke...etc) Hvorfor smaker vann bedre når man drikker fra glass, enn fra kopp? Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 Hvor mye kokain var det i colan før det ble tatt vekk?.. og innholder det litt kokain i colan idag? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2007 Hvor mye kokain var det i colan før det ble tatt vekk?.. og innholder det litt kokain i colan idag? Minimalt Nei Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 1. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2007 Hva slags butikk selger ørepropper? Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 1. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2007 Hva slags butikk selger ørepropper? 8509573[/snapback] Apotek? Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 1. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2007 Hva slags butikk selger ørepropper? 8509573[/snapback] Div jernvarehandler? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 1. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2007 Hva slags butikk selger ørepropper? 8509573[/snapback] Apotek? 8509575[/snapback] Kanske... Hva slags butikk selger ørepropper? 8509573[/snapback] Div jernvarehandler? 8509578[/snapback] Ja det er kanskje ganske logisk Clas Ohlson. 8509586[/snapback] Yoy, teste der Takk for svar folkens. (Flere enn meg som ikke får sove?) Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 1. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2007 *ørepropp-ting* 8509614[/snapback] Jeg tror jeg har noen gamle (ubrukte) liggene ett sted. Vil du kjøpe dem? Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 1. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Voffor kommer det NORSKE reklamer på utenlandske sider på internett? 8506417[/snapback] Det er fordi reklamen på siden er dynamisk. Når din browser sender et HTTP GET request til serveren som holder siden vil serveren få litt opplysninger om deg som f.eks din IP, din browsertype, ditt språkvalg i browser osv. På grunnlag av f.eks IP kan serveren finne ut at du bor i Norge, slå opp i en reklamedatabase og hente ut en norsk reklame. Om systemet er mer avansert som Googles reklamesystem lagrer den hva du søker på, hvor i verden du bor, hva du skriver i dine eposter (gmail) osv opp mot en bruker-ID. Om du f.eks har googlet mye etter ski og besøkt sider som google har tagget med det, samt hatt epostsamtaler om ski kan det godt være at i det du besøker en side som bruker Googles reklamesystem får du opp www.skiparadiset.no - det beste stedet for nye ski. 8509231[/snapback] jeg finner ikke siden - skiparadiset.no.. er den nede eller? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 1. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2007 *ørepropp-ting* 8509614[/snapback] Jeg tror jeg har noen gamle (ubrukte) liggene ett sted. Vil du kjøpe dem? 8509670[/snapback] Hahahahahahaha :!: nei Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 1. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2007 Hva slags butikk selger ørepropper? 8509573[/snapback] skal du ha skikkelig bra får du gå til en musikksjappe, men de proppene koster f.o.m 150kr paret eller no Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2007 (endret) http://earplugs.de/ Endret 1. mai 2007 av Ståle Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 1. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2007 Man kan også få støpte ørepropper. Med eller uten filter. Tror vi skulle få dem med rabatt en gang. 1500kr. :!: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2007 Hvordan ville verden blitt uten noen som helst form for reklame?8509250[/snapback] Verden ville blitt herlig!* - mindre søppel og forurensing - kortere arbeidsdager og lengre ferier - bedre utnyttelse av fritida - høyere levestandard - færre og dyrere blader, aviser og kommersielle nettsider - flere forsøk på snikreklame - færre produktfarsotter, mindre saueflokksyndrom hos folk. - flere lokale produsenter og mindre langveistransport - færre monopolistiske selskaper med skitten forretningspraksis * Min definisjon på reklame er reklame som oppsøker folk. Dvs. at folk fortsatt får muligheten til å oppsøke produktinformasjon hos produsenter og salgssteder. Se for øvrig linken i signaturen min: Reklame et samfunnsproblem. Kibs: 1500 kr er ikke noen gal pris for støpte spesialøreplugger. Det er et tilbud en hver profesjonell musiker, scenearbeider, kinogjenger og andre som er mye utsatt for støy bør slå til på. Støpte øreplugger betyr at de er spesialtilpasset dine ører så de blir behagelig å bruke og gir god lyddempning. Sånne plugger demper også like mye over hele frekvensspekteret sånn at f.eks musikk ikke høres unaturlig ut. Jeg har selv veldig lyst på sånne plugger selv om de normalt koster 2000 kr. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 1. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2007 Kibs: 1500 kr er ikke noen gal pris for støpte spesialøreplugger. Det er et tilbud en hver profesjonell musiker, scenearbeider, kinogjenger og andre som er mye utsatt for støy bør slå til på. Støpte øreplugger betyr at de er spesialtilpasset dine ører så de blir behagelig å bruke og gir god lyddempning. Sånne plugger demper også like mye over hele frekvensspekteret sånn at f.eks musikk ikke høres unaturlig ut. Jeg har selv veldig lyst på sånne plugger selv om de normalt koster 2000 kr. 8510114[/snapback] Jeg vet, jeg vet. Det jeg mente er at det er kanskje litt drøyt for en "hvilken som helst" person å kjøpe hvis han/hun bare vil sove godt, eller lignende. Ørepluggene er supre de, og det var et godt tilbud. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg