Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Dette har jeg også lurt på. Litt merkelig egentlig. Samme hvor på tuben du presser kommer det allikevel ut en trefarget "slange". Hvordan greier de dette?

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
En grunn kan være at man blir jo veldig lett avhengig, og det kan lett misbrukes. Så for å prøve å stoppe bruken av det, gjør man det straffbart.

Hasj/Cannabis/Marihuana er ikke avhengighetskapende fysisk sett slik som nikotin bl.a

Hvis du ikek har holdt på med det i flere tiår...

En annen grunn kan være at det kan være farlig for mange (de fleste?)

Mange vil kanskje slutte å spise, sove og andre livsviktige ting og menneskerasen vil dø ut sakte. (Kanskje litt langt hopp, men... )

Det er heller LANGT ifra farlig..

8500041[/snapback]

Dette har jeg fra folk innen rusomsorgen: lengre bruk av cannabis fører som regel til depresjoner. Mange cannabisavhengige tror de bruker stoffet for å dempe depresjoner som kanskje førte til at de begynte, men i realiteten kommer ofte store deler av disse depresjonene fra stoffbruken i seg selv.

Jo, er ikkje direkte derfor det er ulovlig, var kanskje litt kjapp med å uttale meg der =p

Og Lakus, det er betre for kroppen å røyke hasj enn å drikke sprit. Hasjen går fortare inn i kroppen/blodet, og vert raskare skilt ut. I den grad er hasj mykje betre. Eg tok vel "Stoff" generelt sett og skjerte over ein kam.. My bad..

8500080[/snapback]

Fra Wikipedia:

The nature of cannabis, its lipophilic (fat soluble) properties, yields a long elimination half-life relative to other recreational drugs. The THC molecule, and related compounds, are usually detectable in drug tests for up to approximately one month after using cannabis (see drug test). This detection is possible because non-psychoactive THC metabolites are stored for long periods of time in fat cells, and THC has an extremely low water solubility. It is this slow and steady removal from the body that is linked with usually mild or nonexistent withdrawal symptoms after single or occasional use of the drug. The rate of elimination of metabolites is slightly greater for more frequent users due to tolerance, and indicates greater possibility for withdrawal symptoms after termination of chronic or habitual use.
Endret av G2Petter
Lenke til kommentar

Ang tannkrem i tuber, jeg leste en forklaring på dette et sted.

Poenget er at fargene ligger langs siden av tannkremen i tuben, de er kjemisk slik at de ikke blandes med det hvite i tannkremen og har en konstitens og avmålt mengde som er tilsvarende til det hvite i tuben. Dette gjør at det kommer ut like mye av hver sort når man klemmer på tuben.

Dette ble innført som et markedsføringstriks for å synliggjøre at tannkremen hadde flere virkninger.

Lenke til kommentar

Tannkremspørsmålet er vel svart på tidligere i tråden. (søk).

Fargene fylles på tuben slik at de blir liggende riktig. Påfyllingen skjer fra den motsatte siden av der korka er. Så forsegles den enden av tuben. Tannpastaen er ikke flytende men fast som leire. Derfor flyter det ikke rundt inni der men blir liggende på samme sted. Munningen på tuben er formet sånn at fargene bevarer sin posisjon når det klemmes ut. Klemming på tuben er ikke nok til å blande fargene.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...