Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er historien om Noas Ark et faktum?

8495436[/snapback]

Oppdiktet svada, i likhet med resten av bibelen. Er ikke det historien om fjotten som redder alle verdens dyr fra oversvømmelse ved å bygge en enorm båt? Joda, det høres sannsynlig ut.

8495843[/snapback]

på enhjørningene måtte han inndra de spisse gjenstandende så de ble til hester XD (Fra Larsons gale verden bladet"

Lenke til kommentar

Du skal ikke være så kjapp å si "svada". Det er funnet et stort skip strandet høyt i et fjell i midt-østen, som de mener kan ha vært "Arken". Og det har vært en gigantisk flod rundt den tidsperioden. Så folk har vel bygd båter, og så har historien ballet på seg.

Lenke til kommentar
Er historien om Noas Ark et faktum?

8495436[/snapback]

Oppdiktet svada, i likhet med resten av bibelen. Er ikke det historien om fjotten som redder alle verdens dyr fra oversvømmelse ved å bygge en enorm båt? Joda, det høres sannsynlig ut.

8495843[/snapback]

 

Vel, mulig en person som hadde navnet Noa gjorde et forsøk å redde de artene han hadde kjenskaper/kunnskaper om, og samlet hankjønn og hunkjønn av den arten. Men slikt tart tid, men kan hende han fikk vite det i veldig god tid, og hadde folk som hjalp til slik at det faktisk kan være sant. For jeg tviler på at han kjenskap om alle artene i den tid iforhold til hva vi gjør nå til dags, og jeg tviler på at han fikk tak i alle i hele verden for det sier jo seg selv. Men før i tiden så var jo myter kjent for å bli pyntet litt på fra person til person som fortalte den for å gjøre historien litt mer spennende.

Lenke til kommentar
Hva er de lyse små prikkene på filteret på sigareten?

 

Virker som det bare er trykket på, hva er isåfal historien til at de startet med det?

8497087[/snapback]

http://en.wikipedia.org/wiki/Cigarette#Paper
The papers used in tipping the cigarette (forming the mouthpiece) and surrounding the filter stabilise the mouthpiece from saliva and moderate the burning of the cigarette as well as the delivery of smoke with the presence of one or two rows of small laser-drilled air holes.
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hva som skjer med nettet nå i helgen? Er det noen rare bit spøkelser ute og går?

 

I natt fikk jeg ikke betalt med noen av visakortene mine på nett, og i tillegg var bbs.no nede (sikkert derfor kortene ikke funker).

 

Og i dag så jeg at halvparten av domenene mine plutselig var "ikke bekreftet" på google webmaster tools, og når jeg prøver å bekrefte dem, så får jeg beskjed om at det er en eller annen dns feil.

Lenke til kommentar

Mener å huske det var rundt 15. Det var snakk om to svirebrødre i Sør-Amerika som hadde en selvmordspakt, og skulle drikke seg ihjel. De ble funnet, og en av dem overlevde ikke. Han hadde 18 i promille. Over en prosent alkohol i blodet ... :ph34r:

 

Jeg finner ikke noen kilder som bekrefter dette, men mener jeg har lest det i Guinness Rekordbok, som nå har bannlyst alkoholrekorder.

Lenke til kommentar

Er det mulig å bli kurert for depresjon uten å være i kontakt med fagpersonell? Dvs. psykologer, leger, etc. Og uten å ta noen medisiner? Eller det vanskelig?

 

En annen ting:

Hvorfor gies det så forskjellige oppgaver på hovedmål og sidemål-tentamener? Sidemål er nesten alltid å skrive essay, etc, mens hovedmål er faglige tekster om ditt eller datt. Hvorfor kan man ikke skrive faglige tekster på sidemålet?

Lenke til kommentar
En annen ting:

Hvorfor gies det så forskjellige oppgaver på hovedmål og sidemål-tentamener? Sidemål er nesten alltid å skrive essay, etc, mens hovedmål er faglige tekster om ditt eller datt. Hvorfor kan man ikke skrive faglige tekster på sidemålet?

8498440[/snapback]

På eksamen byttes dette rundt på annet hvert år så vidt jeg har skjønt.

Lenke til kommentar
Er det mulig å bli kurert for depresjon uten å være i kontakt med fagpersonell? Dvs. psykologer, leger, etc. Og uten å ta noen medisiner? Eller det vanskelig?

8498440[/snapback]

Ja, det er nok mulig uten fagpersonell, psykologer, leger og medisiner.

Ja, det er nok vanskelig, men nå skal det sies det neppe er lett å kvitte seg med sånt selv om man involverer fagpersonell. Dvs. Det blir lettere, men ikke lett.

 

Noen ganger går det naturlig over av seg selv, f.eks ved at man havner i en annen livssituasjon både følelsesmessig, økonomisk osv.

 

Psykolog er veldig vanskelig å få tak i på grunn av stor etterspørsel men det er mye enklere å få hjelp av fastlegen. Det er jo helt konfidensielt så det kan jo gjøre det litt lettere. Vil man ikke ha medisinsk hjelp så respekteres selvfølgelig det og man får annen hjelp. Medisiner mot depresjoner bør man være forsiktige med. De har jo sine bivirkninger som kan få store individuelle utslag.

 

Om man har en nær venn eller familiemedlem å betro seg til så kan det også være et lurt hjelpemiddel. Det hjelper ofte å få innspill fra andre. Først og fremst er det en selv som løser depresjonen, men står man fast så kan fagpersonell, en nær venn eller medisiner gi en et spark bak som får en videre i tankeprosessene mot oppløsning av depresjonen.

 

Kosthold og trening kan også spille en rolle. Sunn kost og trening skal hjelpe.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...