Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Om man syns at det er skummelt at forum admins ser ip adresse burde man kanskje ikke være på nett i det hele tatt? Ip adressen blir jo logget overalt.

Så har jeg et spørsmål:

Noen som kan fortelle meg hva jeg kan lese ut av dette:

static152-170.adsl.no

Jeg antar det er noen som sitter med adsl fra Tafjord Mimer, men kan jeg også konkludere med at vedkommende har statisk ip? Eller får alle adsl kunder hos Tafjord Mimer en staticxxx-xxx.adsl.no?

Og er det noen som vet om dette betyr at vedkommende faktisk er i Ålesund? For tidligere så var jo alle ngt ip'er "lokalisert" til bergen. Men nå finner man jo faktisk ut hvor i landet personen er ut fra en NGT adresse.

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er den lille firkanten til høyre for postnummeret? (øverst til høyre i hver post?)

8491952[/snapback]

Den er til å sette et kryss i. Man kan f.eks krysse av 3 innlegg og bruke verktøyet lengre ned på siden for å gjøre noe med alle de merkede innleggene på en gang. F.eks slå sammen, sette skjult, sette synlig, slette, flytte innleggene til en annen eksisterende tråd eller splitte de ut til en ny tråd. Man velger bare verktøy i rullegardinmenyen og trykker knappen "med valgte (3)". Den samme knappen finner man igjen i kategoriene der man kan behandle mange tråder på en gang. Sist jeg brukte den var i går når jeg skulle stenge 18 avstemninger samtidig i forbindelse med Lasse Guttorm.

Lenke til kommentar
Hva er "bumping"..?

Hvis jeg bumper et inlegg. -"gjenoppliver" jeg det da..?

Har ikke helt skjønt dette, jeg.. :dontgetit:

8493482[/snapback]

Hvis det er en gammel tråd. Hvis den siste som skrev i posten skrev en gang i 2005 feks, og du skriver nå. Da bumper du den.

Endret av 3raz3r
Lenke til kommentar

Det blir kalt å bumpe fordi tråder normalt blir sortert kronologisk og når du poster i en tråd "dytter" (bump = ~dytte) du den til toppen av trådlisten. En post skrevet for å dytte tråden opp i listen for at flere skal lese den er en bump, men som 3raz3r nevner er det også andre situasjoner som kan kalles bumping, som når tråden er veldig gammel.

Det kan også være greit å nevne at "Bring Up My Post" som Dot nevner er et backronym, altså at de ordene er funnet på i ettertid for å forklare bokstavene og ikke motsatt.

Diskusjon.no har også definert "ulovlig bumping" i nettiketten for å minimere spam:

Bumping er posting i gamle tråder, slik at de skal komme lengre opp på lister over de siste postede meldingene. Dette blir gjort av enkelte, og slike meldinger inneholder ofte bare "*bump*". Dette vil i første forsøk bli slettet, men hvis brukeren fortsetter bumpingen kan stenging av tråder og advarsler bli brukt. En har likevel lov til å svare på sine egne tråder, dersom en har ny informasjon å komme med. Bumping tillates i den grad at det går minimum 24 timer mellom hver slik post , at det maksimalt to stykker sammenlagt, og at innlegget inneholder minst 14 tegn.

Det er også vanlig at gamle tråder (~1 år +) som blir bumpet uten at mer blir gitt til diskusjonen (oftest nye brukere som enda ikke er blitt kjent med bumping eller som ikke har lagt merke til datofeltet når de har brukt søkefunksjonen) blir stengt med en beskjed om at tråden er gammel.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på... åssen ser Simen1 ut på ekte? :wee:

8492601[/snapback]

Nesten helt lik Chuck Norris faktisk.

8492607[/snapback]

Nåja, så lik er jeg vel ikke? Her er et bilde fra februar:

http://www.foxnews.com/photoessay/photoess...ris_450_350.jpg

(Meg til venstre)

Redigert: Blæ, avslørt i forrige innlegg..

8492944[/snapback]

Fy F*** altså!!

Dere er jo helt like!

IMG-tags tatt ut av quote av moderator

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...