cyclo Skrevet 28. april 2007 Rapporter Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Om man syns at det er skummelt at forum admins ser ip adresse burde man kanskje ikke være på nett i det hele tatt? Ip adressen blir jo logget overalt. Så har jeg et spørsmål: Noen som kan fortelle meg hva jeg kan lese ut av dette: static152-170.adsl.no Jeg antar det er noen som sitter med adsl fra Tafjord Mimer, men kan jeg også konkludere med at vedkommende har statisk ip? Eller får alle adsl kunder hos Tafjord Mimer en staticxxx-xxx.adsl.no? Og er det noen som vet om dette betyr at vedkommende faktisk er i Ålesund? For tidligere så var jo alle ngt ip'er "lokalisert" til bergen. Men nå finner man jo faktisk ut hvor i landet personen er ut fra en NGT adresse. Endret 28. april 2007 av cyclo Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 28. april 2007 Rapporter Del Skrevet 28. april 2007 Hva er den lille firkanten til høyre for postnummeret? (øverst til høyre i hver post?) 8491952[/snapback] Til høyre for postnummeret. Utklipp sakset fra Simen1 sitt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. april 2007 Rapporter Del Skrevet 28. april 2007 Hva er den lille firkanten til høyre for postnummeret? (øverst til høyre i hver post?)8491952[/snapback] Den er til å sette et kryss i. Man kan f.eks krysse av 3 innlegg og bruke verktøyet lengre ned på siden for å gjøre noe med alle de merkede innleggene på en gang. F.eks slå sammen, sette skjult, sette synlig, slette, flytte innleggene til en annen eksisterende tråd eller splitte de ut til en ny tråd. Man velger bare verktøy i rullegardinmenyen og trykker knappen "med valgte (3)". Den samme knappen finner man igjen i kategoriene der man kan behandle mange tråder på en gang. Sist jeg brukte den var i går når jeg skulle stenge 18 avstemninger samtidig i forbindelse med Lasse Guttorm. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 28. april 2007 Rapporter Del Skrevet 28. april 2007 Jeg lurer på... åssen ser Simen1 ut på ekte? Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 28. april 2007 Rapporter Del Skrevet 28. april 2007 Jeg lurer på... åssen ser Simen1 ut på ekte? 8492601[/snapback] Nesten helt lik Chuck Norris faktisk. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 28. april 2007 Rapporter Del Skrevet 28. april 2007 Jeg lurer på... åssen ser Simen1 ut på ekte? 8492601[/snapback] Tok et bilde av Simen1 her forleden, i full utrustning. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 28. april 2007 Rapporter Del Skrevet 28. april 2007 Hvor mye tjener man i Fremmedlegionen? Bare lurer ... Lenke til kommentar
Matias Skrevet 28. april 2007 Rapporter Del Skrevet 28. april 2007 Jeg lurer på... åssen ser Simen1 ut på ekte? Har sett et bilde av han her på forumet. Det var i fjor, og fra et LAN, hvis jeg husker rett. Var noe snakk om en sykkelulykke i tillegg ...? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. april 2007 Rapporter Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Det er eit lite bilete av han øvst i artiklane han skriv for HW.no. Til dømes denne: http://www.hardware.no/nyheter/hovedkort/f...kildekode/36818 Endret 28. april 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. april 2007 Rapporter Del Skrevet 28. april 2007 Jeg lurer på... åssen ser Simen1 ut på ekte? 8492601[/snapback] Nesten helt lik Chuck Norris faktisk.8492607[/snapback] Nåja, så lik er jeg vel ikke? Her er et bilde fra februar: (Meg til venstre) Redigert: Blæ, avslørt i forrige innlegg.. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 28. april 2007 Rapporter Del Skrevet 28. april 2007 Hva er "bumping"..? Hvis jeg bumper et inlegg. -"gjenoppliver" jeg det da..? Har ikke helt skjønt dette, jeg.. Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 28. april 2007 Rapporter Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Hva er "bumping"..?Hvis jeg bumper et inlegg. -"gjenoppliver" jeg det da..? Har ikke helt skjønt dette, jeg.. 8493482[/snapback] Hvis det er en gammel tråd. Hvis den siste som skrev i posten skrev en gang i 2005 feks, og du skriver nå. Da bumper du den. Endret 28. april 2007 av 3raz3r Lenke til kommentar
superninja Skrevet 28. april 2007 Rapporter Del Skrevet 28. april 2007 (endret) BUMP = Bring Up My Post EDIT: Skreiv feil litt i feil rekkefølge Endret 28. april 2007 av Dot Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 28. april 2007 Rapporter Del Skrevet 28. april 2007 Det blir kalt å bumpe fordi tråder normalt blir sortert kronologisk og når du poster i en tråd "dytter" (bump = ~dytte) du den til toppen av trådlisten. En post skrevet for å dytte tråden opp i listen for at flere skal lese den er en bump, men som 3raz3r nevner er det også andre situasjoner som kan kalles bumping, som når tråden er veldig gammel. Det kan også være greit å nevne at "Bring Up My Post" som Dot nevner er et backronym, altså at de ordene er funnet på i ettertid for å forklare bokstavene og ikke motsatt. Diskusjon.no har også definert "ulovlig bumping" i nettiketten for å minimere spam: Bumping er posting i gamle tråder, slik at de skal komme lengre opp på lister over de siste postede meldingene. Dette blir gjort av enkelte, og slike meldinger inneholder ofte bare "*bump*". Dette vil i første forsøk bli slettet, men hvis brukeren fortsetter bumpingen kan stenging av tråder og advarsler bli brukt. En har likevel lov til å svare på sine egne tråder, dersom en har ny informasjon å komme med. Bumping tillates i den grad at det går minimum 24 timer mellom hver slik post , at det maksimalt to stykker sammenlagt, og at innlegget inneholder minst 14 tegn. Det er også vanlig at gamle tråder (~1 år +) som blir bumpet uten at mer blir gitt til diskusjonen (oftest nye brukere som enda ikke er blitt kjent med bumping eller som ikke har lagt merke til datofeltet når de har brukt søkefunksjonen) blir stengt med en beskjed om at tråden er gammel. Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 28. april 2007 Rapporter Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Jeg lurer på... åssen ser Simen1 ut på ekte? 8492601[/snapback] Nesten helt lik Chuck Norris faktisk.8492607[/snapback] Nåja, så lik er jeg vel ikke? Her er et bilde fra februar: http://www.foxnews.com/photoessay/photoess...ris_450_350.jpg (Meg til venstre) Redigert: Blæ, avslørt i forrige innlegg.. 8492944[/snapback] Fy F*** altså!! Dere er jo helt like! IMG-tags tatt ut av quote av moderator Endret 28. april 2007 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 28. april 2007 Rapporter Del Skrevet 28. april 2007 Er det en forskjell på skjermkort og grafikkort på en pc eller er det bare 2 forskjellige navn på samme ting? Lenke til kommentar
Baba2 Skrevet 28. april 2007 Rapporter Del Skrevet 28. april 2007 (endret) nei det er samme ting. Bare folk bruker flere navn, det er jo egentlig en blanding av begge to. Kortet sender bildet ut til skjermen og samtidig generer kortet grafikk som skal sendes ut til skjermen. Endret 28. april 2007 av Baba2 Lenke til kommentar
froZZo Skrevet 28. april 2007 Rapporter Del Skrevet 28. april 2007 går det an å kjøpe øl på mandagen Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 28. april 2007 Rapporter Del Skrevet 28. april 2007 Hvorfor skulle det ikke det? Det skjer overhodet ingenting spesielt på mandag. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 28. april 2007 Rapporter Del Skrevet 28. april 2007 Hvorfor skulle det ikke det?Det skjer overhodet ingenting spesielt på mandag. 8494070[/snapback] Stenger det muligens kl 18, siden tirsdag er en rød dag? Jeg husker ikke faktisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg