Fruktkake Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 When did the integration of Engish in Norwegian begin? For example, Ladacris said why instead of "Hvordan kan det ha seg?. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 When did the integration of Engish in Norwegian begin? For example, Ladacris said why instead of "Hvordan kan det ha seg?. 8479956[/snapback] Tror det startet i vikingtiden en gang Lenke til kommentar
dabear Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Microsoft windows 3.11 for workgroups på originaldiskettene; kan disse være noe verdt? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 har et spørsmål relatert til det:jeg varmet opp vann til det akkurat begynte å koke, og så snart jeg salta vannet kokte og bobla det som Heite Helve*e! hvorfor gjorde det det? 8479681[/snapback] Jeg tror det skjedde fordi vannet plutselig fikk mange partikler å koke rundt. Det er lettere for vann å gå fra flytende til gass når det er urenheter i vannet. Jeg vil også tro at effekten var ganske kortvarig, det vil si at det roet seg når saltet var helt løst opp? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) Ikke noe særlig mer enn originaldisketten mine med Windows 3.1 og MS-DOS 6.0. Jeg tror jeg har 3.11 for Workgroups liggende en plass også. Og kanskje MS Works. Edit: Og ikke minst de 20 diskettene med Visual C++ Professional 1.0. Endret 26. april 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Jeg tror det skjedde fordi vannet plutselig fikk mange partikler å koke rundt. Det er lettere for vann å gå fra flytende til gass når det er urenheter i vannet. Jeg vil også tro at effekten var ganske kortvarig, det vil si at det roet seg når saltet var helt løst opp? 8480246[/snapback] Det er vel også på grunn av at salt senker kokepunktet på vann? Eller var det smeltepunktet Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Hvor mye koster 100g russisk kaviar? Hvem er det som definerer det som er dyrt? Syns det er så mange som snakker om forskjellige produkter som skal være så dyr, men jeg syns ikke det.8477714[/snapback] Det er veldig lenge siden jeg kjøpte det sist. For 17 år siden betalte jeg 50 kr for 50 gram i Russland. Jeg vil gjette på at det koster 4-5 ganger så mye her i Norge nå. Jeg har spist det 2 ganger siden jeg kjøpte det 50g-glasset, men da inngikk prisen på en liten dert (ca en teskje) i et helt måltid og det var ikke jeg som betalte regningen så jeg vet ikke hva selve kaviaren kostet. Redigert: Jeg fant noen priser fra 2005 her: Russisk kaviar er regnet for å være en delikatesse. En meget dyr delikatesse også. I vanlige butikker i Russland koster 56 gram 370 kroner, og på flyplassen koster 113 grams bokser 900 kroner. På restaurant, i Russland, får du en 50 grams forrett til 345 kroner. Og da er det beste kvalitet - Beluga. Sammenlignet med Norge blir dette likevel billig. På Fjellberg Fisk og Vilt i Bygdø Alle i Oslo koster for eksempel 50 gram fra 1.100 til 1.800 kroner. Med Beluga som den dyreste. Dermed snakker vi om en delikatesse til 36.000 kroner kiloen. I oktober 2002 betalte dagbladet 400 kr for 30 gram. Fra 1. januar 2006 ble det vist forbudt å importere Russisk kaviar siden Støren er sterkt utrydningstruet: Totalforbud mot russisk kaviar Men i desember 2006 ble det skrevet en artikkel om oppdrett av Stør i Tyskland så det kan se ut som det blir akseptert likevel. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Hørte lydene fra sesongens første Hjemis-bil i dag. Det jeg lurer på; hvordan kan Hjemis som selskap overleve? Med tanke på drivstoffkostnader, lønn til sjaføren og det faktum at de ofte ikke får solgt noe som helst?8479941[/snapback] Jeg håper for all del ikke det. Jeg brødfør i hvert fall ikke de og håper andre også unngår å kjøpe fra det rullende skramleorkesteret der. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Det er vel også på grunn av at salt senker kokepunktet på vann? Eller var det smeltepunktet 8480683[/snapback] Salt øker kokepunktet for vann faktisk, men det er så lite at det knapt er merkbart. (Det senker frysepunktet) Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Jeg håper for all del ikke det. Jeg brødfør i hvert fall ikke de og håper andre også unngår å kjøpe fra det rullende skramleorkesteret der. 8480847[/snapback] Har du unger? Hvis ikke så kan du ikke forestille deg lykken som lyser i ansiktet deres når de får med seg penger og får lov til å gå og kjøpe is fra selveste ISBILEN! Lenke til kommentar
superninja Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Isbilen sin is er mykje bedre enn andre du får i butikken. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) Tror det har noe med selveste opplevelsen å gjøre Endret 26. april 2007 av L4r5 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Hva er den letteste/beste teknikken å bruke for å løse en vanskelig Sudoku?Internett ? Er ikke du fra internett da? Kan ikke si du hjalp så mye 8477606[/snapback] Var egentlig ment som en spøk, men det finnes masse "teknikker" hvis du søker på noe alà "Sudolu solver" eller noe slikt på google. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Har du unger? Hvis ikke så kan du ikke forestille deg lykken som lyser i ansiktet deres når de får med seg penger og får lov til å gå og kjøpe is fra selveste ISBILEN!8481175[/snapback] Nei, men når det blir på tide så får de heller is i fra selveste FRYSEBOKSEN. Må finne på noe spektakulært i den forbindelse også som kan danke ut den plagsomme rullende støyboksen. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Nei, men når det blir på tide så får de heller is i fra selveste FRYSEBOKSEN. Må finne på noe spektakulært i den forbindelse også som kan danke ut den plagsomme rullende støyboksen.8481806[/snapback] Kan love deg du forandrer innstilling når du har en lillegutt som setter opp dådyrøyne og spør "Pappa, Kan jeg vær så snill å kjøpe is fra isbilen?" Det er ubetalelig! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Vi får se. Jeg skal ikke si aldri, men jeg er skeptisk.. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Gled deg til du har unger... De kommer til å forandre synet ditt på mye! Lenke til kommentar
daruu Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Jeg har hørt at svart og hvit ikke kan klassifiseres som farger? stemmer dette, og isåfall hvorfor? Lenke til kommentar
Jennifer Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 er d et sted man kan finne bryllupssanger?.. Altså sånn musikk som spilles når bruden går ned kirkegulvet? lett overalt jeg.. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Kvit lys inneheld alle fargane medan svart "farge" har absorbert alle fargane frå lyset? =o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg