Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Vi har heildagsprøve i matte i morgo. Vi har fått ut "førebuingsark", kor det står: "I tillegg kan du ha med deg to A4 sider med notater."

Kan desse vere maskinskrevne? Fann ei fin side med informasjon om Pascal's trekant, men er litt slit å skrive av, vil heller bruke tid på å løyse oppgåver..

8470477[/snapback]

2MX? Klassen min får ha med 10 A4-sider. :tease: Vi må i alle fall skrive dem selv for hånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du ta på Norge? Hadde en "krangel" med læraren om at du kan ta på norge eller ikkje, ho sa at du kan ikkje ta på norge. Eg trur at du kan ta på norge. Hvis du f.eks. tar på ein anna person så tar du berre på litt av personen likevel tar du på personen. Gjerne kilder, så eg kan få utargumentert ho 2k :D

Så, kan du ta på landet Norge?

Endret av Dot
Lenke til kommentar
Vi har heildagsprøve i matte i morgo. Vi har fått ut "førebuingsark", kor det står: "I tillegg kan du ha med deg to A4 sider med notater."

Kan desse vere maskinskrevne? Fann ei fin side med informasjon om Pascal's trekant, men er litt slit å skrive av, vil heller bruke tid på å løyse oppgåver..

8470477[/snapback]

2MX? Klassen min får ha med 10 A4-sider. :tease: Vi må i alle fall skrive dem selv for hånd.

8470813[/snapback]

Pøh, det er da ingen ting!

Vi får ha med vår egen laptop vi! Pluss mattebok og alt annet vi kunne likt! ;)

Men vi har også en del av prøven uten noe som helst da.

Lenke til kommentar
Kan du ta på Norge? Hadde en "krangel" med læraren om at du kan ta på norge eller ikkje, ho sa at du kan ikkje ta på norge. Eg trur at du kan ta på norge. Hvis du f.eks. tar på ein anna person så tar du berre på litt av personen likevel tar du på personen. Gjerne kilder, så eg kan få utargumentert ho 2k :D

8471269[/snapback]

Du kan ikke ta på hele Norge samtidig , det sier jo seg selv..

Men hvis du tar feks. på et fjell , så tar du på "et lite stykke Norge"

Nå , gå å argumenter ferdig ;)

Lenke til kommentar
Ser ikke helt sammenhengen men... Grønlandsisen er i hvert fall på cirka 2mill. kubikkilometer, altså rundt 2 000 000 000 000 000 liter.

8467523[/snapback]

Jeg tenkte på hvis den smelter, slik at en kan hindre store oversvømmelser.

Hvor mange kubikkkilometer er isen på Antarktis da?

Lenke til kommentar

Kan man se oljeplattformene i nordsjøen på google earth? Altså tar de satelittbilder av havet?

Ser ikke helt sammenhengen men... Grønlandsisen er i hvert fall på cirka 2mill. kubikkilometer, altså rundt 2 000 000 000 000 000 liter.

8467523[/snapback]

Jeg tenkte på hvis den smelter, slik at en kan hindre store oversvømmelser.

Hvor mange kubikkkilometer er isen på Antarktis da?

8471589[/snapback]

Mye mer enn Grønlad, hvis all isen smeltet ville havet stige med 61 meter!

Endret av Jokko88
Lenke til kommentar

8471269[/snapback]

Hvorfor skal man ikke kunne det? Det er jo bare å bøye seg ned og ta borti bakken med fingeren? Hvordan mener læreren din at dette ikke skal gå an?

Lenke til kommentar
Du kan ikke ta på hele Norge samtidig , det sier jo seg selv..

Men hvis du tar feks. på et fjell , så tar du på "et lite stykke Norge"

Nå , gå å argumenter ferdig ;)

8471510[/snapback]

Ho meiner at Norge er abstrakt eller ens. Så du kan ikkje ta på det.

Hvorfor skal man ikke kunne det? Det er jo bare å bøye seg ned og ta borti bakken med fingeren? Hvordan mener læreren din at dette ikke skal gå an?

8471623[/snapback]

Ho meiner det er abstrakt. Fint om nokon kan finne kilder med bevis. Er litt vanskelig å søke etter det lizm.. :hmm:

Lenke til kommentar

8471269[/snapback]

I mårra på skolen, så drar du ned europakartet fra stativet over tavla, legger hånda på Norge og spør læreren din hvilket land du tar på nå. Be han svare med en full setning. ;)

OK, jeg har en snedig ting jeg lurer på: Hvorfor er vårt kjære forum overspammet av "Lasse Guttorm" tråder? Hva faen?

8471887[/snapback]

Det står mer info i trådene. Blant annet en link til hovedtråden. Går du dit så finner du også linker til de to HW.no-artiklene om saken. Lykke til med valget :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...