Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

I utgangspunktet er det 33,3% på hvert svaralternativ. Tror nok de fleste proffe prøvemekkere sørger for det. Om noen lager prøver manuelt og uten system, kan det hende at prosenten går opp på en av bokstavene. Hvorfor lurer du på dette egentlig, sliter du med geografien? :)

8456559[/snapback]

 

 

 

Om ein tilfeldig person lagar en quiz, med svaralternativ A, B og C. Vil han då velge oftare at C er rett, eller at B er rett?

 

Vanskelig å formulere det spm egentlig :p

 

Slite heller ikkje med geografien. Tenkte berre det kunne hjelpe meg om det blir ein test på skulen eller lignande. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om ein tilfeldig person lagar en quiz, med svaralternativ A, B og C. Vil han då velge oftare at C er rett, eller at B er rett?

 

Vanskelig å formulere det spm egentlig :p

 

Slite heller ikkje med geografien. Tenkte berre det kunne hjelpe meg om det blir ein test på skulen eller lignande. :)

8460416[/snapback]

Jeg tror det er veldig individuelt. Enkelte vil ha masse riktige svaralternativ på én for å prøve å lure folk, andre har det relativt tilfeldig sortert.

Lenke til kommentar
Når spilles Windows Welcome music [C:\WINDOWS\system32\oobe\images\title.wma)?

8437038[/snapback]

Rett etter du har formatert og skal gjøre de siste instillingene før du kommer inn på skrivebordet.

8437048[/snapback]

 

Ah den sangen er digg!

Huska når eg satte opp den første laptopen med lyddrivere og alt installert på jobben, og høyrde på den sangen.

 

Normalt sett så er jo ikkje lyddrivern installert på heimesnekkra pc'r.

Lenke til kommentar
Normalt sett så er jo ikkje lyddrivern installert på heimesnekkra pc'r.

8465469[/snapback]

Om du kjører windows, så er ikke det sikkert nei; men under linux er dette som regel annerledes.

 

--

 

Er det virkelig noen grunn til at jeg skal fortsette å skylle epler under kalt vann før jeg spiser de? Har alltid gjort det, men hjelper det så mye da?

 

edit:

--

 

Finnes det noen måte jeg kan sjekke hvor mange innlegg jeg har skrevet på diskusjon.no de siste X dagene?

Endret av dabear
Lenke til kommentar
Ah den sangen er digg!

Huska når eg satte opp den første laptopen med lyddrivere og alt installert på jobben, og høyrde på den sangen.

 

Normalt sett så er jo ikkje lyddrivern installert på heimesnekkra pc'r.

8465469[/snapback]

Du blir rimelig lei den sangen etter du har kommet opp i laptop nummer 60 på under en uke.
Lenke til kommentar

Det er jeg ikke helt enig i. Mange ting ekspanderer gjerne ved varmepåvirkning slik at beholderen/skallet brytes, men det forklarer ikke hvorfor mais blir til popcorn. Det kunne f.eks bare ha sprukket og blitt brent, eller eksplodert som et egg kan gjøre. Maiskorn brukt i popcorn er også tørket, hvorfor funker det ikke på friske maiskorn?

Her er det mange ubesvarte spørsmål Demon ;)

Lenke til kommentar
Det er jeg ikke helt enig i. Mange ting ekspanderer gjerne ved varmepåvirkning slik at beholderen/skallet brytes, men det forklarer ikke hvorfor mais blir til popcorn. Det kunne f.eks bare ha sprukket og blitt brent, eller eksplodert som et egg kan gjøre. Maiskorn brukt i popcorn er også tørket, hvorfor funker det ikke på friske maiskorn?

Her er det mange ubesvarte spørsmål Demon ;)

8466627[/snapback]

 

Mange spørsmål jeg ikke kan svare på.

Er vel bare i hodet mitt dette virker "logisk" på en eller annen måte.

 

De tørker det vel for å få effekten.

Når de er friske/ferske så har de ikke denne "sprø" effekten.

 

Jeg har ingen fasitsvar på det, ble faktisk nygjerrig selv.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...