Knofle Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 kanskje det er vanskeligere å lage sjokoladelam enn sjokoladekaniner? kanskje ikke? :S Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 It is thought that the idea of the Easter Bunny was developed by German Protestants, who wanted to retain or re-introduce the Catholic custom of eating colored eggs for Easter, but did not want to introduce their children to the Catholic rite of fasting, which was the reason for the abundant availability of eggs at Easter time (they were forbidden to Catholics during the fast, thus eggs layed during the fast were stored until the feast). The idea of an egg laying rabbit came to the United States in the 1700s. German immigrants in the Pennsylvania Dutch area told their children about the "Osterhase" (also: "Oschter Haws") or Easter Bunny. Only the good children received gifts of coloured eggs in the nests that they had made in their caps and bonnets before Easter. Presumably, the Oschter Haws laid them when they were not looking. Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) Jeg lurer på hvorfor 10 år gamle jenter går med trange bukser som omformer ting og tang både bak og foran og hvorfor de har topper som viser magen .. skjønner ikke at de får lov av foreldrene sine Jeg lurer også veldig på dette! Snedig ting jeg lurer på: Hvorfor i alledager er Volumkontrollen i windows plassert under underholdning. Den er da ikke så morro !?! Hahhaha:P Endret 3. mars 2005 av danno_O Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) jeg lurer på: Hvorfor er absint(?) ulovelig, og hva skjer hvis man drikker det? Edit . leif.. Endret 3. mars 2005 av The_Darkness Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Hvorfor brenner ikke vann? Det er jo bare Hydrogen og Oksygen, alt tyder på at det skal brenne, eller? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Jeg trur ikke karbon er en nødvendighet for å skape ild. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Cluet er at vann er restene etter en forbrenning, og ikke foreligger somoksygengass og hydrogengass, men som et stoff (vann) som det krever veldig mye energi for å splitte. (Eller noe sånt, forklaringsevnen er ikke på topp idag) Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) Nei. Inneholder ikke karbon. Når ble karbon en forutsetning for forbrenning? Uorganiske forbindelser kan også brenne. Dog kan organiske forbindelser som alkaner og alkoholer brenne i flytende form. Men uansett vil ikke vann brenne verken i flytende form eller gassform pga molekylstrukturen. Vann er en temmelig stabil kjemisk forbindelse som ikke kan brenne uten at hydrogenet og oksygenet blir skilt fra hverandre, altså ved en fisjon. Forklaringen til G2Petter var ganske grei. Endret 3. mars 2005 av Lungemannen Lenke til kommentar
kristopher Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 lurer på hvorfor nynorsk er på pensum? og hvorfor jeg jobber med dikt analyse og hvorfor ordet anal er gjemt i analyse... sammenheng? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Hvorfor er absint(?) ulovelig, og hva skjer hvis man drikker det? Fordi absint er giftig. Ødelegger nervesystemet ditt. Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) *hva skjer etter døden* jeg trur at vi får et nytt liv: kansje jeg blir ei katt! Endret 4. mars 2005 av M.F. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) lurer på hvorfor nynorsk er på pensum? og hvorfor jeg jobber med dikt analyse og hvorfor ordet anal er gjemt i analyse... sammenheng? Fordi flertallet i stortinget kommer fra andre steder enn oslo (nordnorge ) og vet ingenting, de vil at befolkningen her skal skjønne nynorsk var det ikke sånn Endret 4. mars 2005 av Fur Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) *hva skjer etter døden* jeg trur at vi får et nytt liv: kansje jeg blir ei katt! det er jo max dass å bli en katt. Det ville jeg og blitt, for det er så slaraffenliv som det går an... hvis man får den rette familien selvfølgelig... edit: og - å. Hvem bryr seg... Endret 4. mars 2005 av BurTMastA Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 *hva skjer etter døden* jeg trur at vi får et nytt liv: kansje jeg blir ei katt! Jeg tror vi føler det samme som før vi ble født, altså ingenting. Jeg tror at når man dør, slutter alt, og det er ikke noe mer.. Jeg tror ikke på noe liv etter døden, eller at vi har en sjel eller noe, jeg tror en person utvikler seg til å være den den er utifra sine fysiske forutsetninger, og erfaringer. Det er det jeg tror.. kjedelig nok.. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Noen som vet hvor denne orddelingensbølgen kommer fra? Det er vel et temmelig nytt fenomen. Kan det være ordlistene på mobiltelefoner som delvis er årsak? Altså latskap og at folk ikke gidder og legge inn nye ord som har ført til det? Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror det kom sammen med automatisk stavekontroll i Microsoft Word. Stavekontrollen forstod ikke sammensatte ord, gjør det fortsatt ikke spesielt godt, og la på røde bølger under ord den ikke forstod. Folk likte ikke dette og begynte å mishandle språket med mellomromstasten. Hvorfor folk ellers fortsatte med dette er en større gåte. Snart begynner folk kanskje med orddelingssyken også i talespråket. Nå er det slik at all akking over feilstaving bare må ha en feilstaving selv. Jeg ser den ikke selv, men regner med noen vil finne det... Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hvorfor brenner ikke vann? Det er jo bare Hydrogen og Oksygen, alt tyder på at det skal brenne, eller? Du kan si at vann er hydrogen og oksygen som allerede er utbrent sammen. Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Hvorfor er absint(?) ulovelig, og hva skjer hvis man drikker det? Fordi absint er giftig. Ødelegger nervesystemet ditt. men alikevle selges det i visse land. på barer o.l.. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 4. mars 2005 Del Skrevet 4. mars 2005 Det er ikke "ordentlig" absint. (Sånn som Van Gogh var rusa på da han skar av seg øret.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg