Danny Boy Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Finnes det en side der jeg kan laste ned reklamefilmer fra f.eks. TV2? Eller er det ulovlig å laste ned reklamefilmer som vises på TV? Tenker på den reklamen som jeg såg nå nettopp på TV2, der hun lille jenten på skolen forteller om hvordan fremtiden kan bli. "Mobiltelefonen blir så små at du kan putte dem i lommen" Helst god kvalitet, skal ha tema om utvikling av multimedia/teknologi på eksamen, viss jeg kommer opp i det faget. Og da hadde den introen vært perfekt. Viss ikke, så lager jeg selv. Lenke til kommentar
Boogeyman Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Send en mail til TV2 og forklar det du sa her, at du ønsker å bruke den på examen. De gir deg garantert tillatelse til å bruke den, og kanskje de sender hele til deg. Lenke til kommentar
Aldhissla Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Vet ikke om TV2 kan hjelpe deg så mye, de er vel ikke de som sitter på rettighetene? Det er vel reklameselskapet og eventulet selskapet som det reklameres for du må kontakte. Lenke til kommentar
PT Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Du finner litt her: http://www.na24.no/propaganda/reklame/ http://www.kampanje.com/reklame/ Lenke til kommentar
superninja Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hvis du har f.eks. 3 Svaralternativm og spm. er f.eks. Kva er verdens mest befolka land per km² land? a) Kina b) Russland c) India Hvis vi seie her du er TOTALT blank, du veit ingenting om landa. Er det då større sjanse på at det er a) enn b) ? Hvis vi seie det er menneskelagd, at mennesket velge oftare at svaralternativ a) er rett en c) ? Det kan vel ikkje være 100 % at det er likt sortert utover at det er 33.33333333% på kver. Berre spør om du ikkje forstår heilt, så skal eg prøve å forklare bedre Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Det er et lurespørsmål. Nederland har mye høyere befolkningstetthet enn Kina, India og Russland. Lenke til kommentar
binko Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Skjønner hva du mener Dot. Tror jeg. Du lurer på om mennesker generelt velger "a" oftere enn "b" eller "c", (se en liten mann) eller at de som lager spørsmål foretrekker "b". Godt spørsmål, men kan vel bare resonnere meg frem til at man ikke liker at "a" er riktig, for da er det litt sånn man-finner-det-ut-med-en-gang opplegg. Kanskje. Lurer litt på dette jeg og. mvh. Gizmo. EDIT: HAHA, nå var jeg dum nå. Gizmo out. Endret 23. april 2007 av gizmomats Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Håper jeg har forstått spørsmålet riktig nå. Det er ikke så vanskelig å få det tilnærmet tilfeldig ved hjelp av en PC, og jeg tror faktisk dette er brukt en del. Da slipper man at folk kan se seg frem til et mønster på svaralternativene. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Men det var vel sporsmalet om svaralternativene som betydde noe. Jeg mener at det siste alternativer som oftest er bare noe tull, men av og til ma svaret vaere der.. for a bryte moensteret. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Jeg har opplevd at lærere lar samme alternativ være riktig opp til flere ganger etter hverandre. Man skal være ganske sikker for å svare f.eks. alternativ b 7 ganger på rad. Mønster har jeg liten tro på ... Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Mønster har jeg liten tro på ... 8454936[/snapback] Har du ikke sett på Numb3rs? Det finnes ikke noe 'random' Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Jeg tror vel kanskje at det er matematikk på et litt annet nivå enn det her. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Når vi er inne på tall. Er phi virkelig så universalt som DaVinci-koden hevder? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Nei! Tallet som er universalt er 23... det er overalt Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Mønster har jeg liten tro på ... 8454936[/snapback] Har du ikke sett på Numb3rs? Det finnes ikke noe 'random' 8454966[/snapback] Hvis man vil ha noe tilfeldig lager man seg et sett med handlinger, og avgjør hvilken man skal bruke ved å observere en tilfeldig variabel. Det kan for eksempel være radioaktiv stråling fra én eller annen kilde, eller lavalamper. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Men dere som sier /stratesji/, hvordan sier dere strategisk? Stratesjisk? 8447161[/snapback] Det er flere slike snodigheter. Genialt uttales både med hard g og sj, men jeg har ikke hørt folk snakke om geni med hard g. Lenke til kommentar
sindreij Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Nei! Tallet som er universalt er 23... det er overalt 8455079[/snapback] Nei, det universalet tallet er 42 Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Men dere som sier /stratesji/, hvordan sier dere strategisk? Stratesjisk? 8447161[/snapback] Det er flere slike snodigheter. Genialt uttales både med hard g og sj, men jeg har ikke hørt folk snakke om geni med hard g. 8455174[/snapback] Sjenialt ? Hvem sier noe sånt ? Lenke til kommentar
Arang Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hvordan "funker" egentlig dysleksi? Vil det f. eks. innebære problemer med tegnsetting hvis man har dysleksi? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Sjenialt ? Hvem sier noe sånt ? 8455520[/snapback] Jeg kan finne på å veksle mellom genialt og sjenialt. _____ Blir kroppen mer utsatt for sår o.l. når man tar antibiotika? Spør siden jeg har fått et sår i nesen sånn helt uten videre to dager etter at jeg begynte på en antibiotika kur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg