Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Når spilles Windows Welcome music [C:\WINDOWS\system32\oobe\images\title.wma)?

8437038[/snapback]

Rett etter du har formatert og skal gjøre de siste instillingene før du kommer inn på skrivebordet.

Lenke til kommentar

Hvor fort kjører man i gjennomsnitt med bil i Norge? (Ta alle biler, mål alle strekninger de kjører og tiden det tar å kjøre alle disse strekningene. Summer opp og regn ut gjennomsnittshastighet)

 

Jeg tenkte jeg skulle bruke det som grunnlag for å vite hvilke hvilke hastigheter aerodynamikken til norske biler egentlig burde vært laget for.

 

Hvis noen har eksempler på kurver over drivstofforbruk vs hastighet for en vanlig bil så blir jeg glad for det også.

Lenke til kommentar
Men uansett, fortanna mi ble ikke slått ut, men den "døde" og jeg måtte rotfylle den tre ganger rett etter at dette skjedde (For noen år siden).

8436767[/snapback]

Ærlig talt, er det vondt? :hmm:

 

Hva kommer den duringen i ørene av? Den som kommer når du gjesper? Og hvorfor kan dette gjøres uten noen spesiell form for kroppslige virkemidler (altså helt uprovosert, med vilje).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Sitter nå å laster ned Ubuntu 7.04 i uTorrent. Det jeg undres over er:

Det står at jeg har lastet så og så mange MB opp. Hva er dette for noe? Jeg har vel ingen delte filer? Hvordan kan jeg sjekke hva det er jeg driver å laster opp? Vil ikke bli tatt for ulovlig fildeling.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Du deler filene så lenge du laster ned... Alt annet ville ha banna klienten fortere en du kan si e. Men siden du laster ned Ubuntu 7.04, så er det ikke så farlig. Den er ikke ulovelig å dele ut... Så lenge du ikke deler ut filer som er beskyttet av copyrighted eller beskyttet på andre måter. Da er det lovlig dele fila.

 

Ubuntu er GPL... Altså ikke farlig å dele med andre... :D

Lenke til kommentar

Det du laster ned med BitTorrent er delt opp i en mengde deler, eller "pieces". Disse er normalt på mellom 256kB og 1MB, og i det du har komplett lastet ned en slik piece vil trackeren (serveren som styrer trafikken til torrenten) vite det, og om noen trenger akkurat den pieceen du har tilgjengelig vil trackeren ordne slik at personen som trenger den vil laste den ned fra deg. På denne måten kan tusenvis som alle kun har en liten del av den komplette fila sende pieces frem og tilbake mellom hverandre uten at én person sitter med 100% mens alle andre samtidig laster fila sekvensielt fra den personen.

 

EDIT:

For BitTorrent finner det ikke en "delt mappe" slik du finner i klassiske P2P-programmer, så du vil kun sende data fra de torrentene du ser er aktive i klienten din. Stopper du en torrent eller velger å fjerne den fra visningen i klienten vil du heller ikke laste opp fra den torrenten.

Lenke til kommentar

Berre eit raskt spm: Kvifor er det så enormt stor forkjell i presentasjonane i alt eg gjer om eg er trøtt eller lys våken, svolten, mett, eller om eg har trykt i meg fleire liter cola.

 

Kan ta CS:S som eit eksempel, eg får ekstremt god reaksjonsevne om eg nettopp har hatt meg ein blund, er passe mett, men ikkje proppa og har fått i meg litt cola. (Energi alså) Syns det er logisk, men likevel rart.

 

Liksom hvis vi seie at eg er trøtt og svolten eg har scoren 3-9 (etter det her blir du liksom lei :p )

 

Nettopp ete, har cola på sida, og nettopp hatt ein liten blund; score 50-7 liksom..

 

Om det er sånn så vil det jo være vanskelig å seie kem som er best i diverse spel, sporta osv... ?

Lenke til kommentar

Det er fordi høyt inntak av energi øker prestasjonsevnene. Dette har jeg fått vist grafer av foran hver tentamen/eksamen, med litt propaganda om sunt kosthold.

 

Og grunnen til at sporter ikke blir urettferdige er fordi stort sett alle som driver profesjonell idrett har et såpass stort støtteapparat at de er fullstendig finjustert foran kamper o.l.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Hvor fort kjører man i gjennomsnitt med bil i Norge? (Ta alle biler, mål alle strekninger de kjører og tiden det tar å kjøre alle disse strekningene. Summer opp og regn ut gjennomsnittshastighet)

 

Jeg tenkte jeg skulle bruke det som grunnlag for å vite hvilke hvilke hastigheter aerodynamikken til norske biler egentlig burde vært laget for.

 

Hvis noen har eksempler på kurver over drivstofforbruk vs hastighet for en vanlig bil så blir jeg glad for det også.

8437799[/snapback]

At du i det hele tatt kan finne på å spørre om noe sånt er utrolig.

Lenke til kommentar
At du i det hele tatt kan finne på å spørre om noe sånt er utrolig.

8440140[/snapback]

Hva mener du? At spørsmålet er for omfattende? I så fall så er jeg bare ute etter et omtrentlig tall. Jeg ville gjettet ca 60-70 km/t. Synes noen det høres lavt eller høyt ut?

 

Redigert: Jeg fant forresten noen grafer over drivstofforbruk og hastighet her (side 4 og 9) og her, samt en påstand om at 44 miles per hour er den mest energieffektive hastigheten.

Lenke til kommentar
Hva mener du? At spørsmålet er for omfattende? I så fall så er jeg bare ute etter et omtrentlig tall. Jeg ville gjettet ca 60-70 km/t. Synes noen det høres lavt eller høyt ut?

8440228[/snapback]

 

Tja, synes ikke det høres så galt ut. Selv om jeg tror jeg har høyere snittfart så pleier stort sett GPS-en å si at farten ligger rundt der.

Lenke til kommentar
1 kB = 1000 byte - 1 KiB = 1024 byte

1 MB = 1000 kB - 1 MiB = 1024 KiB

1 GB = 1000 MB - 1 GiB = 1024 MiB

 

Kan nokon skrive heile ordet her?

 

GB = Gigabyte, men då er GiB kva for noko?

8440054[/snapback]

Quota meg sjølv, klare ikkje å sove i natt om eg ikkje får svar no. :yes:

8440307[/snapback]

Det har allerede blitt svart på

1GiB = 1 GibiByte = 1 Giga Binary Byte = 2^10 MiB

Endret av Belarnion
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...