Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Hmm...men kan en ikke si at smerten er det fortsatt, du bare kjenner den ikke?

8429287[/snapback]

Smerten er der enda, i det virkningen setter inn. Smertestillende tar (som regel) aldri hele smerten bort. Den gjør bare perioden med smerte litt mer operativ.

 

Quote forminsket av moderator

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm...men kan en ikke si at smerten er det fortsatt, du bare kjenner den ikke?

8429287[/snapback]

Kommer inn et definisjonsspørsmål her. Hva er smerte? Er det at signaler sendes ut fra området der man har vondt? Er det at reseptorer tar i mot signalene?

 

Det finne så vidt jeg vet medisiner som både kan virke ved å "bedøve" reseptorene, noen som kan "bedøve" signalkildene.

 

Jeg vil påstå at dersom man ikke føler smerte er den borte. Smerte for meg er følelsen av å ha vondt, dersom jeg ikke har vondt har jeg heller ikke smerte. Årsaken til at jeg ikke kjenner noe er mindre viktig.

Lenke til kommentar
Om du går på skole så har du vel en skoletannlege som ordner slik gratis. Jeg betalte i allefall ingenting de seks gangene jeg knakk tenner mens jeg gikk på  skolen.

8434927[/snapback]

Jeg knakk tenner på skolen, og fikk beskjed om at hvis det hadde skjedd et annet sted, ville det kostet flere titalls tusen kroner å fikse.

Lenke til kommentar

En så liten skade vil neppe bli reparert. Ikke bare fordi det er en liten skade, men også fordi det er vanskelig å reparere. De kan f.eks "lime" på en plastbit som skal fylle igjen skaden men den vil trolig ramle av veldig lett. Men de kan sikkert gjøre kantene mindre skarpe ved å slipe de litt ned. Det kan de sikkert gjøre på en vanlig undersøkelses"time".

 

Jeg trodde man fikk dekket en viss prosentandel i alderen 18-20 år, men det er vist ikke så enkelt. Det kan se ut som du må dekke det hele selv siden det trolig ikke kan kalles et "klart behov".

Lenke til kommentar
Om du går på skole så har du vel en skoletannlege som ordner slik gratis. Jeg betalte i allefall ingenting de seks gangene jeg knakk tenner mens jeg gikk på  skolen.

8434927[/snapback]

Jeg knakk tenner på skolen, og fikk beskjed om at hvis det hadde skjedd et annet sted, ville det kostet flere titalls tusen kroner å fikse.

8435300[/snapback]

Nah Petter, skeptisk. En så liten flik som han hadde koster nok ikke all verden, men er hele tannen brukket kan det bli svært dyrt, da man må sette inn krone, eller bro. Men det blir mer penger i pappas tannlegelomme... :whistle:

Lenke til kommentar
Om du går på skole så har du vel en skoletannlege som ordner slik gratis. Jeg betalte i allefall ingenting de seks gangene jeg knakk tenner mens jeg gikk på  skolen.

8434927[/snapback]

Jeg knakk tenner på skolen, og fikk beskjed om at hvis det hadde skjedd et annet sted, ville det kostet flere titalls tusen kroner å fikse.

8435300[/snapback]

Nah Petter, skeptisk. En så liten flik som han hadde koster nok ikke all verden, men er hele tannen brukket kan det bli svært dyrt, da man må sette inn krone, eller bro. Men det blir mer penger i pappas tannlegelomme... :whistle:

8435484[/snapback]

Mine knakk vitterlig i to, men poenget forblir det samme: hadde det skjedd utenfor skolen ville familien min måtte dekke det.

Lenke til kommentar
Inndragelse av spriten , og dem ringer foreldra dine.

8436352[/snapback]

Utdypning: Inndragelse av all spriten, og de ringer foreldrene dine.

Man har ikke lov til å importere alkohol før man er fylt 18 år, og sprit (over 22%) før man er 20.

 

For å innføre alkoholholdige drikkevarer må du være over 18 år. For innførsel av drikk med alkoholstyrke over 22 volumprosent må du være over 20 år.

 

En voksen person med 4 unger i bilen får altså ikke 5 ganger så stor alkoholkvote som om han kjørte alene. Her er regelverket Tollvesnet bruker.

Lenke til kommentar
En så liten skade vil neppe bli reparert. Ikke bare fordi det er en liten skade, men også fordi det er vanskelig å reparere. De kan f.eks "lime" på en plastbit som skal fylle igjen skaden men den vil trolig ramle av veldig lett. Men de kan sikkert gjøre kantene mindre skarpe ved å slipe de litt ned. Det kan de sikkert gjøre på en vanlig undersøkelses"time".

 

Jeg trodde man fikk dekket en viss prosentandel i alderen 18-20 år, men det er vist ikke så enkelt. Det kan se ut som du må dekke det hele selv siden det trolig ikke kan kalles et "klart behov".

8435467[/snapback]

 

Jeg knakk av omtrent 10% av tanna etter et litt uheldig slagsmål. Dette var hjørnet av den ene fortanna. Da brukte de en gipslignende masse på hakket, lyste på med en lampe og anmodet meg om å ikke bruke tanna noe særlig de neste par ukene. Et år i ettertid fungerer den som fjell :)

 

Helt 100% gratis, for øvrig.

Lenke til kommentar

Vi har alle sett filmer på nettet av folk som tryner på stupebrettet og skaller hodet i stupebrettet. Jeg er en av dem! Tok baklengs salto tremeteren.

 

Men uansett, fortanna mi ble ikke slått ut, men den "døde" og jeg måtte rotfylle den tre ganger rett etter at dette skjedde (For noen år siden).

 

Jeg må snart bytte ut fortanna når jeg er ferdigvokst. Jeg er da over 18 år. Hvor mye vil det koste å bytte ut fortanna? Og vil de komme til å plassere den i samma vinkel som den er nå, eller sette den rett? Den står utrolig skeivt.

 

EDIT: Den er altså blitt skeiv pga av at den er dau. Så den går gradvis mer og mer ut.

Endret av Negotiation
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...