Ståle Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 for meg er lol sarkastisk. Mens LOL betyr Laughing out loud. Ihvertfall nar jeg sier det muntlig. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hvorfor kan ikke bildet på skjermen "starte" der jeg "slapp" det når jeg setter på maskinen? Jeg mener; jeg må nesten alltid stille på bildet så det passer til skjermen. Er det en lur måte å fikse det på? Lenke til kommentar
Espein Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Å guuud. Okey, en ting er å si LOL på internett. Og enda verre er det når noen sier det muntlig, kjenner at hele meg blir forbanna for det høres så sinnsykt dumt ut!! Lenke til kommentar
Cucumber Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hvorfor er det forskjell på matmoms og "vanlig" moms? Lenke til kommentar
Drakan Wolf Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hvorfor er det forskjell på matmoms og "vanlig" moms? 8407472[/snapback] Ca. 12 1/2 prosent? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hvorfor kan ikke bildet på skjermen "starte" der jeg "slapp" det når jeg setter på maskinen?Jeg mener; jeg må nesten alltid stille på bildet så det passer til skjermen. Er det en lur måte å fikse det på? 8406842[/snapback] Ja, standby modus. Normalt vil den beholde alt i minnet, men alt annet slås av og du får en ekstremt rask boot. Lenke til kommentar
Cucumber Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hvorfor er det forskjell på matmoms og "vanlig" moms? 8407472[/snapback] Ca. 12 1/2 prosent? 8407522[/snapback] Hvorfor? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hvorfor kan ikke bildet på skjermen "starte" der jeg "slapp" det når jeg setter på maskinen?Jeg mener; jeg må nesten alltid stille på bildet så det passer til skjermen. Er det en lur måte å fikse det på? 8406842[/snapback] Ja, standby modus. Normalt vil den beholde alt i minnet, men alt annet slås av og du får en ekstremt rask boot. 8407533[/snapback] Er vant med å dra ut kontakten bare i tilfellet så jeg tror ikke jeg "tør" det Kan man ikke fikse det på noen andre måter? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Kort svar: mykgjørende kjemikalier settes til.Langt svar: Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Plasticiser 8401091[/snapback] Da jeg "lekte" meg litt med polyester og herder (bygger båt, så jeg har tilgang til litt av hvert) oppdaget jeg noe merkelig. Når man tar riktig forhold herder i polyesteren (2% herder) blir den fin og hard, og får den vanlige grønnaktige polyesterfargen. Men da jeg testet med altfor mye herder (kanskje 25%), skjedde det mye rart. Den ble etter hvert oransjeaktig og det dannet seg masse store bobler (også ble den selvfølgelig varm). I tillegg ble den aldri hard. Etter to dager i optimale omgivelser hadde den blitt gummiaktig og vannvittig seig.Jeg trodde den ville blitt steinhard fort som f*** når jeg hadde så mye herder i den. Noen som har svar på hva som skjedde? 8401637[/snapback] Hva er herder? Godt spm. btw 8402183[/snapback] Kjemikalie som herder polyesteren.Polyester + herder = hard plast/polyester. Polyester er egentlig flytende. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hvorfor er det forskjell på matmoms og "vanlig" moms?8407472[/snapback] Skillet ble innført for et par stortingsperioder siden fordi mat er en basisvare som alle må ha, mens andre ting ikke er fullt like nødvendig. Lettet i momsen for mat skulle altså hjelpe de fattige og barnefamilier. Jeg synes hele greia er tullete fordi det er kostbart å legge om moms-satsen og fattige og barnefamilier kan få tilsvarende økonomisk støtte på andre måter. Lenke til kommentar
johome Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 LOL : Jeg ler meg nesten i hjel (på en litt hånlig, spydig måte ) Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hvorfor fungerer ikke linken som er nederst på denne siden. Tenker da den under F31club.com-linken. Dvs. den virker, men kommer bare masse spørsmålstegn opp og noen tall når jeg går innpå siden. Lenke til kommentar
binko Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 (endret) Ozelot; tror kanskje språket på siden den linker til står på japansk, koreansk, kinesisk eller annet skriftspråk... Høyreklikk hvorsomhelst på siden, koding, også språket. (Prøv deg fram ) Dette er da forutsett at du installerer en språkpakke, og å kunne selve språket... Men, men. Ja foressten, velger du noe annet Unicode kommer det masse tegn, så det er vel kanskje noe med det å gjøre. Beklager, kan ikke noe om emnet i det hele tatt. mvh. Gizmo. EDIT: Overbruk av smiley. Endret 17. april 2007 av gizmomats Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 LOL : Jeg ler meg nesten i hjel (på en litt hånlig, spydig måte )8408092[/snapback] LOL betyr vel bare "ler høyt" uten å si noe om hvilken måte man ler på. F.eks om man ler med eller av en som sa noe. Man ser ofte av situasjonen hvordan latteren er ment. Nå bruker jeg veldig sjeldent uttrykket LOL selv, men når jeg bruker det så betyr det ikke bokstavelig at jeg ler høyt. Som regel er det en overdrivelse og jeg kan gjøre alt fra å trekke på smilebåndet til å humre litt. Lenke til kommentar
Drakan Wolf Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Jeg pleier å si LOL engang iblant... gjerne i sammenhenger der det er ment som veldig ironisk eller at det er litt dumt ment/sagt/gjort av de som hører det... F.eks. en kompis som uheldigvis kommer til å formatere HDD, med en masse musikk og pron, sin sånn helt uten videre... Da sier jeg LOL og peker på personen... Er det sikkelig ille og han har full krise og masse data som har godt til et heller varmt sted. Da blir det ikke sagt... Er ting som blir sagt helt latterlige... LOL Ting som er gjort ---------"---------... LOL Ting som er ment og er latterlige gale... LOL Lenke til kommentar
.sere Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hva prøver ':>' å utrykke? Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Finnes det speil som ikke dugger?8401107[/snapback] Ja, dugg oppstår kun når speilet er kjøligere enn den fuktige lufta. De speilene som er duggfrie unngår å være kjøligere enn lufta ved å ha varmetråder på baksiden. Det holder speilet varmt nok til at dugg ikke setter seg. Litt forenklet forklart kan man si at duggen fordamper fra speilet før den får satt seg. 8401381[/snapback] Det er et par tillegg til dette, der speilet kan være kaldere. Det enkleste er vannspeil. Joda, det fungerer, men er kanskje ikke alltid helt optimalt. Alternativt kan en legge på et tynt geleaktig lag på et speil slik at det alltid er fuktig. I begge tilfeller vil kondenserende fukt bli tatt opp i vannet/laget. Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Hva prøver ':>' å utrykke? 8409990[/snapback] Samme som: :] og slikt. At man smiler. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 17. april 2007 Del Skrevet 17. april 2007 Det kan være for lav vasketemperatur også. Alt for mye er etter min mening merket med 40'C. Selv vasker jeg normalt tøy på den temperaturen, men passer på å kjøre de et hakk høyere (60'C) en gang i blant for å unngå at lukt setter seg permanent. Tøy som skal vaskes på 60'C vasker jeg normalt på 60'C, men passer på å sette opp til 80'C en gang i blant. Det samme gjelder oppvaskmaskina. Jeg passer på å kjøre den på maks temperatur en gang i blant sånn at ikke legionella-bakterien skal få fotfeste der.8396418[/snapback] Jeg gjorde enttopp følgende eksperiment etter en vask på 40C: ved siste sentrifugering sjekket jeg skyllevannet og fant det var grått og luktet såpe, så etter vasken tok jeg ikke ut tøyet, men tok en ekstra runde på kaldt ullprogram, for å bløte tøyet godt. Deretter tok jeg en ekstra sentrifuge. Først da var skyllevannet uten skum eller lukt. Jeg tror vaskemaskinene ikke skyller godt nok, og resultatet er mye såpe og lukt i tøyet. Ta gjerne en sjekk du også så ser vi om det er flere som opplever det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg