Gå til innhold

Snedige ting du lurer på


danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er en tegning jeg så for noen år tilbake, men har klart å gjenskape den

 

Noen som kan forklare den?

 

post-100610-1176397696_thumb.jpg

8368951[/snapback]

er ikke den nederste LITT bua bare, så det arealet buen dekker er på en rute? Ikke noe hokus pokus etter hva jeg husker av den.

Lenke til kommentar
Dette er en tegning jeg så for noen år tilbake, men har klart å gjenskape den

 

Noen som kan forklare den?

 

post-100610-1176397696_thumb.jpg

8368951[/snapback]

er ikke den nederste LITT bua bare, så det arealet buen dekker er på en rute? Ikke noe hokus pokus etter hva jeg husker av den.

8369437[/snapback]

Er det ikke bare tomt der?

Den grønne og mørkerøde trekanten har skiftet plass så det "må" bli tomrom.

Endret av TheOats
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke noe bue, og ja det er tomt der, det er det som er poenget/problemet.

Begge de store trekantene er like store, i tillegg er den brune trekanten i den øverste trekanten like stor som den brune trekanten i den nederste trekanten, osv osv.

Bare ved å flytte på bitene som fyller hele den øverste trekanten, etterlater en liten firkant på den nederste. Det er det som skurrer. Det totale arealet må jo bli det samme uansett hvordan bitene er organisert, ikke sant?

Lenke til kommentar
Hva vil det si (om det i hele tatt er mulig) å "dobbel kløtsje"?  Er altså biler jeg snakker om.

8367695[/snapback]

 

Det som menes med det er at du tråkker inn kløtsjen, setter bilen i fri og så slipper ut kløtsjen, for å så tråkke inn kløtsjen igjen og så sette den i neste gir. Dette er for å gire opp, mens hvis du skal gire ned må du tråkke inn gassen i mellom å tråkke inn kløtsjen, for å utligne turtallet på motoren og gire du skal inn i...

 

Dette er lite brukt i dag p.g.a synkroniserte girkasser... Gamle gir kasser var ikke synkronisert så du måtte dobbelt kløtsje får å utligne hastigheten i girkassa.

 

Ikke for å være overlegen... Men det er utrolig hva en får med seg, bare mann følger med... :D

Endret av lordwolfy
Lenke til kommentar

Er du sikker på at de ikke har to sett kamera? Den ene siden av banen er dekket av hjemmelagets reklame mens den andre er dekket av bortelaget. Om de to kamerasettene er plassert på hver sin side vil hvert land kun se sin reklamen.

 

Eksempel: Tyrkia-Norge, norges første mål 30 min inn i kampen på norsk og tyrkisk TV:

 

http://spackfish.com/hw/bilder/tyrkianorge1.jpg

http://spackfish.com/hw/bilder/tyrkianorge2.jpg

Lenke til kommentar
Hva er det stoffet i noen batterier som gjør at man kan presse (hardt) så ser man hvor "lenge" det er igjen av batteriene? Og hvordan funker det?

 

Kom på dette rundt varulv-tider i går, følte jeg måtte poste det :)

 

mvh. Gizmo.

8370547[/snapback]

Det er bare å trykke hardt nok så har du fullt batteri hele tiden :!:

Lenke til kommentar
Hva vil det si (om det i hele tatt er mulig) å "dobbel kløtsje"?  Er altså biler jeg snakker om.

8367695[/snapback]

 

Det som menes med det er at du tråkker inn kløtsjen, setter bilen i fri og så slipper ut kløtsjen, for å så tråkke inn kløtsjen igjen og så sette den i neste gir. Dette er for å gire opp, mens hvis du skal gire ned må du tråkke inn gassen i mellom å tråkke inn kløtsjen, for å utligne turtallet på motoren og gire du skal inn i...

 

Dette er lite brukt i dag p.g.a synkroniserte girkasser... Gamle gir kasser var ikke synkronisert så du måtte dobbelt kløtsje får å utligne hastigheten i girkassa.

 

Ikke for å være overlegen... Men det er utrolig hva en får med seg, bare mann følger med... :D

8370716[/snapback]

 

Takker for svar! Var helt tilfeldig at jeg hørte om begrepet - første gang jeg satt meg i en bil var det nok en synkronisert girkasse, aldri noen som har fortalt meg at noe annet en å kløtsje "en gang" har vært nødvendig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...