Kakofoni Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Skulle gjerne sett ein side som tar for seg urettferdig behandling i Nord-Korea. Det er mykje, derfor må det jo finnes ein side om det. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Dette er en tegning jeg så for noen år tilbake, men har klart å gjenskape den Noen som kan forklare den? 8368951[/snapback] er ikke den nederste LITT bua bare, så det arealet buen dekker er på en rute? Ikke noe hokus pokus etter hva jeg husker av den. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Kan man lure en printer til å tro at den printer ut ett ark, mens den i realiteten printer ut flere? Har noen spørsmål: Hva betyr det å ha "lopper i blodet"? Hva betyr det å være "hyperaktiv"? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Dette er en tegning jeg så for noen år tilbake, men har klart å gjenskape den Noen som kan forklare den? 8368951[/snapback] er ikke den nederste LITT bua bare, så det arealet buen dekker er på en rute? Ikke noe hokus pokus etter hva jeg husker av den. 8369437[/snapback] Er det ikke bare tomt der? Den grønne og mørkerøde trekanten har skiftet plass så det "må" bli tomrom. Endret 12. april 2007 av TheOats Lenke til kommentar
hightow Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Nei, det er ikke noe bue, og ja det er tomt der, det er det som er poenget/problemet. Begge de store trekantene er like store, i tillegg er den brune trekanten i den øverste trekanten like stor som den brune trekanten i den nederste trekanten, osv osv. Bare ved å flytte på bitene som fyller hele den øverste trekanten, etterlater en liten firkant på den nederste. Det er det som skurrer. Det totale arealet må jo bli det samme uansett hvordan bitene er organisert, ikke sant? Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 http://infohost.nmt.edu/~armiller/triangles.htm Lenke til kommentar
binko Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Hva er det stoffet i noen batterier som gjør at man kan presse (hardt) så ser man hvor "lenge" det er igjen av batteriene? Og hvordan funker det? Kom på dette rundt varulv-tider i går, følte jeg måtte poste det mvh. Gizmo. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 http://infohost.nmt.edu/~armiller/triangles.htm 8370180[/snapback] så hadde jeg rett? Lenke til kommentar
Drakan Wolf Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 (endret) Hva vil det si (om det i hele tatt er mulig) å "dobbel kløtsje"? Er altså biler jeg snakker om. 8367695[/snapback] Det som menes med det er at du tråkker inn kløtsjen, setter bilen i fri og så slipper ut kløtsjen, for å så tråkke inn kløtsjen igjen og så sette den i neste gir. Dette er for å gire opp, mens hvis du skal gire ned må du tråkke inn gassen i mellom å tråkke inn kløtsjen, for å utligne turtallet på motoren og gire du skal inn i... Dette er lite brukt i dag p.g.a synkroniserte girkasser... Gamle gir kasser var ikke synkronisert så du måtte dobbelt kløtsje får å utligne hastigheten i girkassa. Ikke for å være overlegen... Men det er utrolig hva en får med seg, bare mann følger med... Endret 12. april 2007 av lordwolfy Lenke til kommentar
hightow Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 I rest my case, chokke . Mener hypotenusen var rett, men mulig jeg måtte "korrigere" litt når jeg tegnet figuren ... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Her er forresten min illustrasjon 400 sider siden LINK. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Kan noen si meg formelen/regelen for at en båt kan holde seg flytendes? Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Hvorfor er det bestandig norske reklameskilt på alle fotballkamper? Uansett hvor Norge eller en norsk klubb spiller så er det BARE norsk reklame. Hvorfor er det aldri lokal reklame? Tenker selvfølgelig på når det spilles i utlandet. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Err.. trekk gjerne frem eksempel, for jeg kan ikke komme på én internasjonal kamp med norsk reklame jeg har sett den siste tiden. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Selvfølgelig en internasjonal kamp med Norge/norskt lag. Synes ofte det er reklame for Bohus, VG og SAS-Braathens. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Det er fordi nordmenn betaler mer penger enn de lokale annonsørene (gjerne østblokkland og lignende). Om Norge derimot hadde spilt mot England så hadde du nok høyst trolig ikke sett Bohus-reklamer rundt hele banen. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Er du sikker på at de ikke har to sett kamera? Den ene siden av banen er dekket av hjemmelagets reklame mens den andre er dekket av bortelaget. Om de to kamerasettene er plassert på hver sin side vil hvert land kun se sin reklamen. Eksempel: Tyrkia-Norge, norges første mål 30 min inn i kampen på norsk og tyrkisk TV: http://spackfish.com/hw/bilder/tyrkianorge1.jpg http://spackfish.com/hw/bilder/tyrkianorge2.jpg Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Hva er det stoffet i noen batterier som gjør at man kan presse (hardt) så ser man hvor "lenge" det er igjen av batteriene? Og hvordan funker det? Kom på dette rundt varulv-tider i går, følte jeg måtte poste det mvh. Gizmo. 8370547[/snapback] Det er bare å trykke hardt nok så har du fullt batteri hele tiden :!: Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Hvor mye energi skal til for å formere en celle? Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 13. april 2007 Del Skrevet 13. april 2007 Hva vil det si (om det i hele tatt er mulig) å "dobbel kløtsje"? Er altså biler jeg snakker om. 8367695[/snapback] Det som menes med det er at du tråkker inn kløtsjen, setter bilen i fri og så slipper ut kløtsjen, for å så tråkke inn kløtsjen igjen og så sette den i neste gir. Dette er for å gire opp, mens hvis du skal gire ned må du tråkke inn gassen i mellom å tråkke inn kløtsjen, for å utligne turtallet på motoren og gire du skal inn i... Dette er lite brukt i dag p.g.a synkroniserte girkasser... Gamle gir kasser var ikke synkronisert så du måtte dobbelt kløtsje får å utligne hastigheten i girkassa. Ikke for å være overlegen... Men det er utrolig hva en får med seg, bare mann følger med... 8370716[/snapback] Takker for svar! Var helt tilfeldig at jeg hørte om begrepet - første gang jeg satt meg i en bil var det nok en synkronisert girkasse, aldri noen som har fortalt meg at noe annet en å kløtsje "en gang" har vært nødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg