dabear Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Dersom feks drivere til et ATI-kort er installert, vil da windows boote med vesa-drivere istedet for ati-driverne, om jeg putter i et nvidia-kort? Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Nei, du må først uinstallere driverne til ati også putte inn kortet og til slutt installere drivere til nvidia kortet, hadde samme problem jeg og Lenke til kommentar
Matias Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Uansett: Hvorfor er gresset grønt? (Er det ikke noe med lys å gjøre at egentlig er alt svart og hvitt, har ikke kommet til kapittelet men søstra mi forsnakket seg da hun var i farta PS: Ikke ang. om hvorfor gresset er grønt!) 8363665[/snapback] Har vel muligens noe med klorofyll å gjøre. Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Kan en skalpell skjære igjennom 0,5 m med hud/kjøtt? Rare ting ja Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Så klart, men man må kutte flere ganger. Går ikke i ett kutt da bladet bare er noen få millimeter langt. Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hvordan er det nettet fungerer, hvordan er det bygd opp? Hvor er hoved-databasen? Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Uansett: Hvorfor er gresset grønt? Gresset inneholder klorofyll, som er grønt og som er sentral i fotosyntese. Klor kommer fra et ord som betyr grønt. At noe er grønt betyr at det reflekterer grønt og absorberer andre farver. (Er det ikke noe med lys å gjøre at egentlig er alt svart og hvitt, har ikke kommet til kapittelet men søstra mi forsnakket seg da hun var i farta PS: Ikke ang. om hvorfor gresset er grønt!)8363665[/snapback] Dette forstår jeg ikke helt. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Uansett: Hvorfor er gresset grønt? Gresset inneholder klorofyll, som er grønt og som er sentral i fotosyntese. Klor kommer fra et ord som betyr grønt. At noe er grønt betyr at det reflekterer grønt og absorberer andre farver. (Er det ikke noe med lys å gjøre at egentlig er alt svart og hvitt, har ikke kommet til kapittelet men søstra mi forsnakket seg da hun var i farta PS: Ikke ang. om hvorfor gresset er grønt!)8363665[/snapback] Dette forstår jeg ikke helt. 8364128[/snapback] nå er vel strengt tatt lys en liten del av et spekter på samme måte som røntgenstråling. Så ja, hvis du har alle frekvensene av lys så er det "alt" fra rødt til fiolett. Hvitt lys er vel alle fargene blir reflektert og sort at alle blir absorbert. Lenke til kommentar
Cucumber Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 I 2fy lærer vi at massen til en gjenstand ikke har noe betydning mtp tyngeakselerasjon. Men er det ikke slik at jo større masse, jo større tiltrekningskraft? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 I 2fy lærer vi at massen til en gjenstand ikke har noe betydning mtp tyngeakselerasjon. Men er det ikke slik at jo større masse, jo større tiltrekningskraft? 8364956[/snapback] Er det ikke forskjell på tyngdeakselerasjon og tiltrekningskraft? Lenke til kommentar
Cucumber Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Heh, kanskje det, men for meg virker det logisk at stor tiltrekningskraft = stor akselerasjon. Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Heh, kanskje det, men for meg virker det logisk at stor tiltrekningskraft = stor akselerasjon. 8364974[/snapback] Egentlig ikke, for det kreves selvsagt større kraft for å akselerere en større masse. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Hvorfor finnes det linker i Wikipedia som de ikke har sider til? Trykker på linken så kommer det bare frem ett redigerings vindu siden de ikke har den siden fra før. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Nettopp fordi de ikke er skrevet enda. Det er derfor de er der, for å gjøre deg, evt andre, oppmerksom på at disse burde skrives Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Det er nok for å oppfordre folk som sitter med kunnskap til å skrive artikler der det kunne trenges. Lenke til kommentar
-__- Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Hvordan er det nettet fungerer, hvordan er det bygd opp? Hvor er hoved-databasen? 8364108[/snapback] Nettet har ingen hoveddatabase! Den er tvert i mot bygd opp av en uendelig mengde servere som sender informasjon ut. Akkurat nå befinner vi oss på diskusjon.nos server som sender ut informasjon i et standarisert format din nettleser forstår, tolker og viser deg For avanserte tekniske beskrivelser ville jeg tatt meg en tur på google! Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Jeg trenger hjelp til å finne ut hvilken støvsuger dette er, og hvilken pose jeg skal kjøpe. Har allerede kjøpt feil en gang. Lenke til kommentar
Drakan Wolf Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Xecuter88: Kan det være denne? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Pose: FC 8021 Philips S-bag Filter: FC 3021 AFS Micro Exhaust filter Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 12. april 2007 Del Skrevet 12. april 2007 Jeg forstår generelt hvordan Internett (se, stor I!) fungerer, men det jeg ikke forstår er hvordan DNS servere holder seg oppdatert. Hvordan vet de når nye domener oppstår, det må være en hovedtjener som holder orden på slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg