Simen1 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 hva slags stoffer er det inni snøen?? og hva er det som danner snø?.. er det bare reint vann?8335518[/snapback] Is er vann. Den kjemiske forbindelsen er lik, H2O-molekyler, men molekylene er ordnet systematisk i is i motsetning til flytende vann. I flytende vann sklir molekylene rundt hverandre kontinuerlig. Hvor mye veier et vanlig hus?8337016[/snapback] Vill gjetting: 20-50 tonn, mye avhengig av hvor mye mur huset består av. Ellers så trekker vel tunge takstein, peis og fliser opp litt. Tenker du på et trehus uten grunnmur og med moderate mengder flis og takpapp eller blikktak så vil jeg tippe 10-20 tonn. Med "vanlig hus" tenker jeg på 2 etasjer + kjeller med 70 kvadratmeter på hver etasje. Lenke til kommentar
Matias Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hvor lang tid tar det å oppnå dødelig konsentrasjon av CO i bilkupeen til en moderne bil med katalysator hvis man har en slange (som ikke nødvendigvis dekker hele røret) fra eksosrøret inn i bilen? La oss si man ikke gir noe gass, men bare lar bilen stå å bakke. Er selvfølgelig en del faktorer som spiller inn, men når vil man omtrent miste bevisstheten og dø?8330325[/snapback] Jeg vil gjette på 10 til 30 minutter. 8360111[/snapback] Spørsmålet mitt var vel litt delt og kanskje dårlig formulert. Mener, eller gjetter du, at man mister bevisstheten etter 10 til 30 minutter? Noen andre som har noen innspill? Når vil døden intreffe? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Creepy spørsmål... 10 minutter høres vel ganske bra ut før man vil besvime, om ikke langt før. Hvis du legger en slange så kommer det jo enormt mye eksos inn. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Får man kjøpt langtidsholdbar melk i vanlige norske butikker? Jeg kan ikke huske å ha sett det, med unntak av brekkmiddelet vikingmelk, noe jeg er tvilende til å kalle melk i det hele tatt. I utlandet (Karibien og Portugal) har jeg kjøpt både 1-månedsmelk og 3-månedersmelk i vanlige butikker og de smaker faktisk nesten like bra som fersk melk. 8359726[/snapback] Ja. Laktose redusert melk holder seg lenge. Er dog ikke det samme som vanlig melk, den er litt søtere. Men den holder seg i flere måneder. Kjøpte en pakke i dag, den går ikke ut på dato før 18.07.07 =) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Takk for svarene på det med melk. Jeg får ta meg en tur bort til Ultra en dag og se om de har noen av de langtidsholdbare utgavene. Laktoseredusert melk synes jeg forresten er ekstra god så den er et godt forslag. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Vi har prøve om seksualiet og samliv (selvfølgelig måtte læreren velge det kapittelet ). Sitter her og leser i kapittelet, og kom over dette bildet. Hvorfor er denne ungen hvit? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Haha, husker den der boka. Kom alltid over det der bildet når jeg skulle bla til en side som var bakerst Endret 11. april 2007 av medlem-105082 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 hvorfor føles lufta man blåser (relativt kraftig) mot hånda kald ut, mens om du blåser med stor munn (håper dere forstår) kjennes den varm ut? Lenke til kommentar
hightow Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Fordi begge foreldrene er hvit ? Beklager, kunne ikke dy meg Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 hvorfor føles lufta man blåser (relativt kraftig) mot hånda kald ut, mens om du blåser med stor munn (håper dere forstår) kjennes den varm ut? 8362408[/snapback] Fordi når du blåser sakte får lufta meir tid til å bli varma opp. Du har jo også kjøleeffeten når du blåser fort. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Fruktkake: Det ser ut som pudder som er drysset på babyen. Bildet var litt dårlig så det er ikke så lett å se. Eller kanskje det er noe kliss som har tørket på huden. hvorfor føles lufta man blåser (relativt kraftig) mot hånda kald ut, mens om du blåser med stor munn (håper dere forstår) kjennes den varm ut?8362408[/snapback] Når du blåser sakte så treffer den varme lufta hånda. Når du blåser raskt så drar den varme lufta med seg massevis av omkringliggende kald luft med i "dragsuget". Mengden kald luft som dras med er trolig stor nok til at det føles kaldt ut. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 hvilken bok var det fra igjen.. KRL? Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 hvilken bok var det fra igjen.. KRL? 8362961[/snapback] Finner man noe slikt i en KRL bok, hadde jeg begynt å klø meg i hodet. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 (endret) Hvor mange nordmenn har vært på Mount Everest? Endret 11. april 2007 av EvenT Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hvor mange nordmenn har vært på Mount Everest? 8363312[/snapback] # 985: Arne Næss jr., Bjørn Myrer Lund, Odd Eliassen, Håvard Nesheim, Stein P. Aasheim, Ralph Høibakk # 1994: Erling Kagge # 1996: Olav Storlien Ulvund, Svein Gangdal, Morten Rostrup # 2004: Randi Skaug, Cecilie Skog # 2005: Vidar Femdal Røe, Jon Gangdal, Henrik Wolf Meedom og Marius Flygind fra den norskledede Everest 2005-ekspedisjonen, og Tore Sunde-Rasmussen som deltok i Jagged Globe-ekspedisjonen # 2006: Tormod Granheim Dvs. 18 stykker Lenke til kommentar
Arang Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Hva er den raskeste internettlinja jeg overhodet kan få tak i i Norge, og hvor mye koster den? Jeg tenker da kommersielt, ingen "da tar du en kabel og stikker bort til koblingsboksene til Telenor ...". Lenke til kommentar
hansol123 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 vis jeg bestiller et spill på tlf igjenom deal.no kan jeg få spillet før lørdagen? tenkte da og bestille imorra tidlig. spillet et pgr3 for de som lurer;) Lenke til kommentar
specnaz91 Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 vis jeg bestiller et spill på tlf igjenom deal.no kan jeg få spillet før lørdagen? tenkte da og bestille imorra tidlig. spillet et pgr3 for de som lurer;) 8363519[/snapback] Er det en snedig ting? Uansett: Hvorfor er gresset grønt? (Er det ikke noe med lys å gjøre at egentlig er alt svart og hvitt, har ikke kommet til kapittelet men søstra mi forsnakket seg da hun var i farta PS: Ikke ang. om hvorfor gresset er grønt!) Lenke til kommentar
PT Skrevet 11. april 2007 Del Skrevet 11. april 2007 Koster det noe ekstra å sende melding/ringe til et norsk nummer hvor eieren befinner seg i utlandet? Nærmere bestemt Tyskland.8360063[/snapback] Kun for den du ringer til. Mener å huske det er gratis å motta meldinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg