Ståle Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Men den blir sendt? Og åpner posten igjen på mandag, eller er det tirsdag? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Ståle, posten åpner på tirsdag, sa de på Post/butikk sjappa her iallefall.. Men vet aldri med de folka Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Posten blir ikke sendt her ute før på tirsdag, vet ikke hvordan det er andre steder i landet. Lenke til kommentar
Drakan Wolf Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Hva er det som er så skummelt med isbiter lagd av sprit ? 8321861[/snapback] Det er ikke noe galt med det... Det jeg ikke anbefale å bruke Nitrogen til å fryse det ned med... Har ikke godt av så mye Nitrogen... Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) Hva er det som gjør at is flyter på vann, når det ikke finnes andre faste stoffer som flyter på sine smeltede utgaver? Gull i fast form flyter ikke på smelta gull, jern i fast form flyter ikke på smelta jern, etc... Endret 7. april 2007 av Negotiation Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Hva er det som gjør at is flyter på vann, når det ikke finnes andre faste stoffer som flyter på sine smeltede utgaver? Gull i fast form flyter ikke på smelta gull, jern i fast form flyter ikke på smelta jern, etc... 8328009[/snapback] Jeg vil gå ut i fra at vann har større massetetthet enn is. Når vann blir til is så ekspanderer det jo. Vi er jo alle kjent med å ta en flaske med vann i fryseren og la den sprekke Og da blir det vel mindre massetetthet? Er mulig jeg tar feil. Noen med litt mer peiling kan jo bekrefte/avkrefte Lenke til kommentar
chokke Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Hva er det som gjør at is flyter på vann, når det ikke finnes andre faste stoffer som flyter på sine smeltede utgaver? Gull i fast form flyter ikke på smelta gull, jern i fast form flyter ikke på smelta jern, etc... 8328009[/snapback] Jeg vil gå ut i fra at vann har større massetetthet enn is. Når vann blir til is så ekspanderer det jo. Vi er jo alle kjent med å ta en flaske med vann i fryseren og la den sprekke Og da blir det vel mindre massetetthet? Er mulig jeg tar feil. Noen med litt mer peiling kan jo bekrefte/avkrefte 8328032[/snapback] tror ikke det var det han spurte om. HVORFOR får is mindre massetetthet enn flytende vann, mens det ikke skjer med de fleste andre stoffer? Hvis jeg tar feil, så spør jeg om det uansett. Lenke til kommentar
Matias Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 (endret) Hvor lang tid tar det å oppnå dødelig konsentrasjon av CO i bilkupeen til en moderne bil med katalysator hvis man har en slange (som ikke nødvendigvis dekker hele røret) fra eksosrøret inn i bilen? La oss si man ikke gir noe gass, men bare lar bilen stå å bakke. Er selvfølgelig en del faktorer som spiller inn, men når vil man omtrent miste bevisstheten og dø? Edit: Skrivefeil. Endret 7. april 2007 av Matias Lenke til kommentar
O.J Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Hvordan får man en "e" med en skrå strek over? Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Hvordan får man en "e" med en skrå strek over? 8330440[/snapback] È? Isåfall så er det " ` " før du trykker inn E, så skal det gå. Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Hvordan får man en "e" med en skrå strek over? 8330440[/snapback] ctrl+alt og den knappen med \`´ (den er til venstre for backspace, i alle fall på mitt tastatur) så skriver du e etterpå. é Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 ctrl+alt og den knappen med \`´ Shift og ALT ? Det er vel é som blir brukt i én katt og de fleste plassene du har behovet for tegnet på norsk. Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 ctrl+alt og den knappen med \`´ Shift og ALT ? Det er vel é som blir brukt i én katt og de fleste plassene du har behovet for tegnet på norsk. 8330558[/snapback] Jeg bruker alltid ctrl+alt. Vet ikke hva som er riktig. Men er nok større sjanse for at du har rett, enn meg Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 (endret) Ah, det var Shift + ALT samtidig du mente, det fungerer flott det også. Jeg mente at Shift+knappen = ` AltGr + knappen = ´ for de forskjellige veiene. I og med at jeg ikke skrev ALTGr hadde du mer rett enn meg. Endret 8. april 2007 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hvordan får man diaré? Har hørt folk snakke om det ofte. Og en annen ting; Hva skjer inni magen når man får diaré?? Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hvordan får man diaré? Har hørt folk snakke om det ofte. Og en annen ting; Hva skjer inni magen når man får diaré?? 8330996[/snapback] Hvis man får i seg noen skumle bakterier. Feks ved å spise kebab. Hva som skjer inni magen har jeg ikke peiling på, annet enn hva jeg har opplevd selv. Det rumler, og så renner bajsen *woosh* Lenke til kommentar
binko Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Mht. tegnet "`" og "´", hvilken skal brukes i hvilken sammenheng? Skal ` brukes når det er snakk om èn, diarè osv.? Og ´ er spansk eller noe? (kan ikke noe spansk, så eks. blir vanskelig ) mvh. Gizmo Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hva er det som er så skummelt med isbiter lagd av sprit ? 8321861[/snapback] Det er ikke noe galt med det... Det jeg ikke anbefale å bruke Nitrogen til å fryse det ned med... Har ikke godt av så mye Nitrogen... 8327960[/snapback] ja nitrogen er en uting, man bør passe seg for å ikke få det i seg.. Hva er det som gjør at is flyter på vann, når det ikke finnes andre faste stoffer som flyter på sine smeltede utgaver? Gull i fast form flyter ikke på smelta gull, jern i fast form flyter ikke på smelta jern, etc... 8328009[/snapback] Jeg vil gå ut i fra at vann har større massetetthet enn is. Når vann blir til is så ekspanderer det jo. Vi er jo alle kjent med å ta en flaske med vann i fryseren og la den sprekke Og da blir det vel mindre massetetthet? Er mulig jeg tar feil. Noen med litt mer peiling kan jo bekrefte/avkrefte 8328032[/snapback] Vann er helt unikt i forhold til alle andre stoffer. Samtlige grunnstoffer ekspanderer når det varmes opp, og fortettes i fast form. Vann er snedig der, for det er på sitt tetteste ved 4 grader C. Stiger temperaturen vil vannet ekspandere og synker den vil det også ekspandere. wiki om vannets tetthet Freezing point A simple but environmentally important and unusual property of water is that its common solid form, ice, floats on its liquid form. This solid phase is not as dense as liquid water because of the geometry of the hydrogen bonds which are formed only at lower temperatures. For almost all other substances the solid form has a greater density than the liquid form. Fresh water at standard atmospheric pressure is most dense at 3.98 °C, and will sink by convection as it cools to that temperature, and if it becomes colder it will rise instead. This reversal will cause deep water to remain warmer than shallower freezing water, so that ice in a body of water will form first at the surface and progress downward, while the majority of the water underneath will hold a constant 4 °C. This effectively insulates a lake floor from the cold. The water will freeze at 0°C (32°F, 273 K), however, it can be supercooled in a fluid state down to its crystal homogeneous nucleation at almost 231 K (−42 °C).[1] It also has a number of more exotic states not commonly seen (go to the full article on Ice). kilde teh wiki Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 8. april 2007 Del Skrevet 8. april 2007 Hva har egg å gjøre med påska? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg