Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fruktkake: Ditto. Interessant "spørsmål, beklageligvis har jeg ikke noe fornuftig å lire av meg, så venter spent om noen der ute kan "forklare"...

En ting jeg lurer på, snedig eller ei, er hvorfor det er påske"gåte" på baksiden av melkekartongen...?

Lenke til kommentar

«alt er relativt» illustrerer hvordan en erfaring avhenger av hvor vi står, av vårt referansepunkt. Dersom vi befinner oss i en bil som beveger seg i langsom hastighet (så ikke luftmotstanden skal ha noen vesentlig innvirkning), og slipper en stor stein, vil den falle i rett linje ned til bakken. Dersom vi står på fortauet og observerer det samme slippet, vil vi se at steinens bevegelse vil være på en kurve. Dersom vi filmer dette, og går gjennom hvert enkeltbilde, vil vi se at denne kurven er en parabel. Poenget er; bevegelsen, rett linje eller kurve, er avhengig av hvor vi står, vårt referansesystem. Dette gjelder også tid

Kilde

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Hva finne på i Malorca ?

Jeg og en kompis skal dit den  3Juli og da lurer jeg ;

1. Hva skal man finne på ? utenom horer og drikke og spise god mat, for den har jeg kryssa inn alt :)

2. Hvor varmt er det rundt Juli tider ?

3. Hvor varmt er vannet ?

4. er det ulovlig å kjøpe Falske klær ?

5. Billig å drikke alkohol ?

6.Billige klær ?

7 for de som lurer : er det lett å sjekke opp damer der :D ?

8304955[/snapback]

spør igjen jeg :)

Lenke til kommentar
Jeg vet dette ikke er en snedig ting, men jeg vet ikke hvor ellers det passer inn:

Hva betyr relativt?

8312488[/snapback]

relativII -t

1 betinget (av hva man sammenligner med, ser det i forhold til, mots. absolutt) ; forholdsmessig: en relativ bedring; luftens relative fuktighet / relativt gehør se gehør 1 ; (munnhell) allting er relativt / moral er et relativt begrep ɔ:oppfattes forskjellig innen de forskjellige kulturer

2 (som adv.) forholdsvis: en relativt varm sommer

3 ( gram.) i uttrykkene 'gaten som jeg bor i' og 'gaten hvor jeg bor' er 'som' og 'hvor' henholdsvis relativt pronomen og relativt adverb / relativ bisetning se relativsetning

Etym.: fr., lat. besl. med referere

Dette er ordnetts beskrivelse av ordet...

Lenke til kommentar

Alkohol fryser på en lavere temperatur enn vann, sant?

Om du da fryser ned alkoholholdig drikke, kanskje til -10 eller -15 grader c, vil da vannet legge seg nederst, mens alkoholen øverst vil bli sterkere?

Har nemlig en her på msn som påstår dette, men jeg veit ikke om dette stemmer. Vil denne alkoholen være drikkende (ikke skadelig)?

Lenke til kommentar
Alkohol fryser på en lavere temperatur enn vann, sant?

Om du da fryser ned alkoholholdig drikke, kanskje til -10 eller -15 grader c, vil da vannet legge seg nederst, mens alkoholen øverst vil bli sterkere?

Har nemlig en her på msn som påstår dette, men jeg veit ikke om dette stemmer. Vil denne alkoholen være drikkende (ikke skadelig)?

8318094[/snapback]

Vanlig Etanol sprit fryser ved -113,5 grader celsius (95.3%) og jeg tror ikke at at 40% fryser ved noe lavere enn -30 grader celsius... Jeg har hatt 40% liggende i fryseren en uke. Tok den ut og drakk den... Jeg sitter da her... Blei pære dritings in-no-time-flat, men ellers var det ikke noe problemer. Det er ikke farlig å drikke is-kald sprit... du får den ikke kald nok til å bli frysende i fryseren. Men ved litt hjelp av flytende nitrogen får du det til... Men jeg ville ikke anbefale det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...