Bruktbilen Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Et til eksempel: En novelle skal være kort, men det er relativt. Det finnes noveller på 200 sider og det finnes noveller på 2 sider. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Aaah, mange takk. Så om jeg er relativt høy, så betyr det at jeg er høy for min alder for eksempel? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Stemmer det, Flaringo. Men kan noen forklare utrykket alt er relativt? Det virker jo så meningsløst å si det, betyr det alt er relativt til noe? Lenke til kommentar
Ituca Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Fruktkake: Ditto. Interessant "spørsmål, beklageligvis har jeg ikke noe fornuftig å lire av meg, så venter spent om noen der ute kan "forklare"... En ting jeg lurer på, snedig eller ei, er hvorfor det er påske"gåte" på baksiden av melkekartongen...? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 (endret) «alt er relativt» illustrerer hvordan en erfaring avhenger av hvor vi står, av vårt referansepunkt. Dersom vi befinner oss i en bil som beveger seg i langsom hastighet (så ikke luftmotstanden skal ha noen vesentlig innvirkning), og slipper en stor stein, vil den falle i rett linje ned til bakken. Dersom vi står på fortauet og observerer det samme slippet, vil vi se at steinens bevegelse vil være på en kurve. Dersom vi filmer dette, og går gjennom hvert enkeltbilde, vil vi se at denne kurven er en parabel. Poenget er; bevegelsen, rett linje eller kurve, er avhengig av hvor vi står, vårt referansesystem. Dette gjelder også tid Kilde Endret 5. april 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Hva finne på i Malorca ? Jeg og en kompis skal dit den 3Juli og da lurer jeg ; 1. Hva skal man finne på ? utenom horer og drikke og spise god mat, for den har jeg kryssa inn alt 2. Hvor varmt er det rundt Juli tider ? 3. Hvor varmt er vannet ? 4. er det ulovlig å kjøpe Falske klær ? 5. Billig å drikke alkohol ? 6.Billige klær ? 7 for de som lurer : er det lett å sjekke opp damer der ? 8304955[/snapback] spør igjen jeg Lenke til kommentar
Drakan Wolf Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Jeg vet dette ikke er en snedig ting, men jeg vet ikke hvor ellers det passer inn: Hva betyr relativt? 8312488[/snapback] relativII -t 1 betinget (av hva man sammenligner med, ser det i forhold til, mots. absolutt) ; forholdsmessig: en relativ bedring; luftens relative fuktighet / relativt gehør se gehør 1 ; (munnhell) allting er relativt / moral er et relativt begrep ɔ:oppfattes forskjellig innen de forskjellige kulturer 2 (som adv.) forholdsvis: en relativt varm sommer 3 ( gram.) i uttrykkene 'gaten som jeg bor i' og 'gaten hvor jeg bor' er 'som' og 'hvor' henholdsvis relativt pronomen og relativt adverb / relativ bisetning se relativsetning Etym.: fr., lat. besl. med referere Dette er ordnetts beskrivelse av ordet... Lenke til kommentar
dabear Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Alkohol fryser på en lavere temperatur enn vann, sant? Om du da fryser ned alkoholholdig drikke, kanskje til -10 eller -15 grader c, vil da vannet legge seg nederst, mens alkoholen øverst vil bli sterkere? Har nemlig en her på msn som påstår dette, men jeg veit ikke om dette stemmer. Vil denne alkoholen være drikkende (ikke skadelig)? Lenke til kommentar
PT Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 I teorien, men ikke i praksis om jeg ikke husker helt feil. Noen andre får ta seg av forklaringen Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 hvis man heller vann oppi et glass og derretter duppe et glass oppi det glasset hvorfor kommer det ikke noe vann inn i glassetmen heller at vannet stiger Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Ehmm... Du mener putte et mindre glass oppi et større glass med vann? Vannet stiger fordi man legger en masse i glasset, og man får ikke vann i glasset fordi glasset fungerer som en båt. Hvis jeg forstod det du sa riktig nå. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Koster det noe å betale regninger på posten hvis man har Postbanken kort ? Koster det noe i hele tatt ? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Koster det noe å betale regninger på posten hvis man har Postbanken kort ? Koster det noe i hele tatt ? 8320090[/snapback] ja koster 35,- eller noe sånt Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Fitte, da har jeg ikke penger til regningen ;/ Lenke til kommentar
Drakan Wolf Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Alkohol fryser på en lavere temperatur enn vann, sant? Om du da fryser ned alkoholholdig drikke, kanskje til -10 eller -15 grader c, vil da vannet legge seg nederst, mens alkoholen øverst vil bli sterkere? Har nemlig en her på msn som påstår dette, men jeg veit ikke om dette stemmer. Vil denne alkoholen være drikkende (ikke skadelig)? 8318094[/snapback] Vanlig Etanol sprit fryser ved -113,5 grader celsius (95.3%) og jeg tror ikke at at 40% fryser ved noe lavere enn -30 grader celsius... Jeg har hatt 40% liggende i fryseren en uke. Tok den ut og drakk den... Jeg sitter da her... Blei pære dritings in-no-time-flat, men ellers var det ikke noe problemer. Det er ikke farlig å drikke is-kald sprit... du får den ikke kald nok til å bli frysende i fryseren. Men ved litt hjelp av flytende nitrogen får du det til... Men jeg ville ikke anbefale det. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Hva er det som er så skummelt med isbiter lagd av sprit ? Lenke til kommentar
Lilja4ever Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Er det ingen tråder om dansing her? Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 6. april 2007 Del Skrevet 6. april 2007 Er det ingen tråder om dansing her? 8321922[/snapback] Er vel bare å starte en det. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Er det påskeaften idag ? - Lørdag Er posten åpen idag ? http://www.posten.no/Portal/KontaktOss/?LinkID=12 Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 7. april 2007 Del Skrevet 7. april 2007 Posten er ikke åpen nei, men Post i Butikk er åpent =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg