DemoniZer Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hvor går grensen mellom at glasset er halvfult og at det er halvtomt? 8307501[/snapback] Optimist eller pessimist? Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hvor går grensen mellom at glasset er halvfult og at det er halvtomt? 8307501[/snapback] Det kommer vel an på om glasset holder på å fylles, evt. er halvfullt. Eller om noen har drukket halvparten eller tømt ut noe av væsken. Det er da halvtomt. Eller...? Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Optimist eller pessimist? 8307549[/snapback] Er vel litt av begge deler Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Optimist eller pessimist? 8307549[/snapback] Er vel litt av begge deler 8307589[/snapback] Like mye av hver? Isåfall: "Glasset har vann opp til midten av glasset" Nei, det blir ikke "Glasset har vann NED til midten av glasset" det blir feil ordlegging. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hvorfor har de kuttet vekk parkeringsplassen og erstattet det med hav på Steg for Steg-introen? Det ser jo så jævlig falskt ut. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Hva er egentlig forskjellen på frukt og grønnsak? og hvilken kategori faller reddik inn i? Endret 4. april 2007 av dabear Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hvorfor har de kuttet vekk parkeringsplassen og erstattet det med hav på Steg for Steg-introen? Det ser jo så jævlig falskt ut. 8307989[/snapback] Falskt? Jeg har da aldri lagt merke til det. Men jeg syntes det var snedig/snodig at de plasserte den rett ved havet. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 (endret) Hva er egentlig forskjellen på frukt og grønnsak? og hvilken kategori faller reddik inn i? 8308009[/snapback] Definisjonen på Grønnsak vs Frukt her En frukt er definert: "hos dekkfrøet plante: omdannet fruktemne". Hvilket vil si at en frukt er en plante som bærer frø. Hvilket en tomat gjør. En fruktplante er faktisk en blomterplante som bærer frø. Følger man den vitenskapelige definisjonen er også nøtter frukt. Grønnsaker er definert: "en plante som er dyrket til mat". Med andre ord er det de resterende plantene man spiser, etter frøplantene er tatt vekk Reddik er grønnsak forresten.. Liste over frukter her og grønnsaker her Endret 4. april 2007 av HoaXed Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hvor går grensen mellom kjekssjokolade og sjokoladekjeks? 8307488[/snapback] Jeg vil si at dersom det er sjokoladetrekk på utsiden er det kjekssjokolade, og om det er sjokolade inni/oppå en kjeks er det sjokoladekjeks. Lenke til kommentar
Lilja4ever Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hvordan blir man moderator eller adminisator? Lenke til kommentar
Lilja4ever Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Eller brukermoderator? Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hvordan blir man moderator eller adminisator? 8309264[/snapback] https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=640139 Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Jeg gjorde det nesten i underbevisstheten, nettop tegnet jeg meg selv på en tann med en CD-tusj. Er det farlig? Jeg kjenner det er noe der, og kjenner litt i halsen men jeg ser ikke noe på tennene. Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Hvor går grensen mellom kjekssjokolade og sjokoladekjeks? 8307488[/snapback] Jeg vil si at dersom det er sjokoladetrekk på utsiden er det kjekssjokolade, og om det er sjokolade inni/oppå en kjeks er det sjokoladekjeks. 8309134[/snapback] Er jo motsatt! Altså, det siste ordet definerer på en måte. Sjokolade-kjeks; en kjeks med sjokolade. Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Jeg gjorde det nesten i underbevisstheten, nettop tegnet jeg meg selv på en tann med en CD-tusj. Er det farlig? Jeg kjenner det er noe der, og kjenner litt i halsen men jeg ser ikke noe på tennene. 8311206[/snapback] Neida. Jeg har fargelagt tennene mine med tusj mange ganger, og har ikke merket noe. Ikke selv i alle fall Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Snodige ting dere driver med på fritiden da.... :errm: Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Wow. Stilig. Er dette et instinkt som er utviklet eller er det kognitiv læring?Jeg er ikke ekspert, vet ikke helt sikkert hvor langt forskningen er kommet, men etter det jeg har lest er det ikke instinkter, men læring og eksperimentering. Bl.a. finnes det en videosnutt der du ser en kråke som bøyer en streng for å lage et verktøy til å fiske opp noe fra et glass. Du finner det sikkert på YouTube. Ikke viktig, jeg fikk et meget tilfredsstillende svar. 8296670[/snapback] Det forskes intenst på dette, spesielt med kråker som vissnok er ganske lærenemme. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. april 2007 Del Skrevet 4. april 2007 Bl.a. finnes det en videosnutt der du ser en kråke som bøyer en streng for å lage et verktøy til å fiske opp noe fra et glass. Du finner det sikkert på YouTube. Første hit på "smart crow". Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Jeg vet dette ikke er en snedig ting, men jeg vet ikke hvor ellers det passer inn: Hva betyr relativt? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. april 2007 Del Skrevet 5. april 2007 Relativt er det motsatte av absolutt. Hvor noe absolutt er noe som har en diskret betydning som gjelder i alle tilfeller, har noe relativt en betydning som kan variere etter sammenheng. Så det er utsagnets sammenlignings- objekt/situasjon/sett eller kontekst som bestemmer hva som menes. -Katten min er relativt diger, den veier 14 kilo. -Det gikk relativt greit da jeg krasjet bilen. Jeg bristet bare to ribbein. En katt er normalt sett ikke diger sammenlignet f.eks med en tiger eller en elefant, men når det blir sagt "relativt diger" er det underforstått at den er diger i forhold til normale kattestørrelser. Det er nok få som mener at å briste to ribbein er "greit", men når kontekst er et bilkrasj blir utsagnet mer forståelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg