Fruktkake Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 (endret) Nei, det stemmer ikke. Inlegg fra annet telles ikke. Endret 1. april 2007 av Fruktkake Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 1. april 2007 Del Skrevet 1. april 2007 Nei, det stemmer ikke. Inlegg fra annet telles ikke. 8289647[/snapback] Akkurat. Jeg så vel bare feil, da. Men har noen en formening om det andre jeg spurte om? (Jeg prøver igjen, JohndoeMAKT ) Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Bruker en bil mest bensin når den kjører på lavt gir og full gass eller på høyt gir og lite gass ? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Bruker en bil mest bensin når den kjører på lavt gir og full gass eller på høyt gir og lite gass ? 8290710[/snapback] Høgt gir og lavt turtall sparer du bensin! trur eg ganske sikkert, kan jo teste i dag til jobb... alle nyere biler har jo sånn bensinmålerforbruk. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Kor mange dager tar det fra ein dude har henta ein pakke på postopprav til eg har penga på kontoen. Har skandiabanken. Lenke til kommentar
Caze Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Kor mange dager tar det fra ein dude har henta ein pakke på postopprav til eg har penga på kontoen.Har skandiabanken. 8290793[/snapback] 2-5 dager. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Hva er det egentlig balsam gjør med håret? Jeg vet at det blir mykere og slikt, men... hva er det som skjer? Lenke til kommentar
Meits Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Kor mange dager tar det fra ein dude har henta ein pakke på postopprav til eg har penga på kontoen.Har skandiabanken. 8290793[/snapback] En gang jeg hentet en pakke tok det kanskje et par uker før selger fikk pengene. Dette var ved juletider, så det har sikkert noe å si. Lenke til kommentar
Meits Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Hvorfor stopper ikke hodehåret å vokse når det har nådd en gunstig lengde, slik som øyebryn og kjønnshår? Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Hva er det egentlig balsam gjør med håret? Jeg vet at det blir mykere og slikt, men... hva er det som skjer? 8291269[/snapback] Balsam gjør at håret leder bedre "mindre motstand" slik at du ikke ser så bustete om du ikke skulla hatt en dæsj av balsam. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Hva er det egentlig balsam gjør med håret? Jeg vet at det blir mykere og slikt, men... hva er det som skjer? 8291269[/snapback] Balsam gjør at håret leder bedre "mindre motstand" slik at du ikke ser så bustete om du ikke skulla hatt en dæsj av balsam. 8291583[/snapback] Ja, men hvorfor er det det som skjer? Jeg vet HVA som skjer, men ikke HVORFOR. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Gjør at håret ikke klarer å holde på statisk elektrisitet.. Samme som en antistatisk pose gjør.. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Hvorfor stopper ikke hodehåret å vokse når det har nådd en gunstig lengde, slik som øyebryn og kjønnshår? 8291556[/snapback] Vel, kort sagt så er håret på hodet programmert til å vokse, og kjønnshårene er programmert til å stoppe etter et par måneder. Håret er delt i 2 faser, vekst og hvile. Enkelte hårsekker stopper, andre fortsetter etter hvile-fasen. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Gjør at håret ikke klarer å holde på statisk elektrisitet.. Samme som en antistatisk pose gjør.. 8291841[/snapback] Og hvordan foregår det? Lenke til kommentar
Meits Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 [Vel, kort sagt så er håret på hodet programmert til å vokse, og kjønnshårene er programmert til å stoppe etter et par måneder. 8291940[/snapback] Men veldig langt hodehår vil jo være en ulempe, med tanke på at fiender lettere kan få fatt i deg ved å gripe tak i det. Så hvordan har gener som foråraker en ulempe kunnet overleve? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 [Vel, kort sagt så er håret på hodet programmert til å vokse, og kjønnshårene er programmert til å stoppe etter et par måneder. 8291940[/snapback] Men veldig langt hodehår vil jo være en ulempe, med tanke på at fiender lettere kan få fatt i deg ved å gripe tak i det. Så hvordan har gener som foråraker en ulempe kunnet overleve? 8292188[/snapback] Varme? Spørsmål: Finnes det noen eksempler på dyreliv som har tilpasset seg menneskers ritualer, som å dra nytte av innhøstingen, spise pølserester etter sankthansaften o.l.? Altså at de bevisst/instinktivt vet når dette er, og drar nytte av det? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 [Vel, kort sagt så er håret på hodet programmert til å vokse, og kjønnshårene er programmert til å stoppe etter et par måneder. 8291940[/snapback] Men veldig langt hodehår vil jo være en ulempe, med tanke på at fiender lettere kan få fatt i deg ved å gripe tak i det. Så hvordan har gener som foråraker en ulempe kunnet overleve? 8292188[/snapback] Varme? Spørsmål: Finnes det noen eksempler på dyreliv som har tilpasset seg menneskers ritualer, som å dra nytte av innhøstingen, spise pølserester etter sankthansaften o.l.? Altså at de bevisst/instinktivt vet når dette er, og drar nytte av det? 8292631[/snapback] For at noe slikt skal nedarves biologisk, trenger vi nok en god del hundre tusen år med utvikling - så nei, det finnes det ikke noe eksempel på. Men kognitiv læring er noe annet... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Det sies at katterasen tyrkisk van har utviklet en pels velegnet for svømming og en forkjærlighet for vann fordi de i alle år har hengt med fiskere. Det kan dog meget gjerne være tøv. Lenke til kommentar
Drakan Wolf Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 Til deg som lurte på det der med balsam til håret. Balsam inneholder store mengder silikon/silikonbaserte stoffer som gjør håret glatt og mykt. Dette forhindrer også oppbygging av statisk elektrisitet. Den inneholder også div vitaminer og andre godsaker for håret... + en haug med ikke fult så gode ting. Lenke til kommentar
Meits Skrevet 2. april 2007 Del Skrevet 2. april 2007 (endret) Varme? 8292631[/snapback] Varme er en viktig grunn til at vi har hodehår ja, men da kunne like gjerne veksten stoppet rundt 20 cm - det blir varmt av det også. Endret 2. april 2007 av Meits Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg