Fruktkake Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Men at jeg ventet, og ventet i drømmen helt til klokken ble 12:00. Det er skummelt. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Heter det Trondheim eller Trondhjem? Kan man si byheim og byhjem, akkurat som man kan si Norge og Noreg? Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Heter det Trondheim eller Trondhjem? Kan man si byheim og byhjem, akkurat som man kan si Norge og Noreg? 8280704[/snapback] Det heter Trondheim og Trondhjem. Alt utifra hvor du er fra. Akkurat som Norge og Noreg. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Utsagnet "det som ikke dreper gjør deg sterkere" og utsagnet "Fart dreper ikke, det er krasjen som dreper" kan innlemmes i et felles utsagn som heter at "Fart gjør deg sterkere". Er det glipper i den logikken? Utsagnet "det som ikke dreper tar deg til slutt" og utsagnet "fart dreper ikke, det er krasjen som dreper" kan innlemmes i et felles utsagn som heter "Fart tar deg til slutt". Er det glipper i denne logikken? 8279122[/snapback] Begge disse er basert på at(A=sann) & (B=sann) = (A + B=sann) Jeg vil si at utsagnene "det som ikke dreper gjør deg sterkere" og "det som ikke dreper tar deg til slutt" begge er mer retorisk enn universelt sanne, hvilket gjør at konklusjonene "Fart gjør deg sterkere" og "Fart tar deg til slutt" fremstår som surrealistiske. Mer finner du på http://en.wikipedia.org/wiki/Inference Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Det offisielle navnet er Trondheim. Trondhjem er en gammel og foreldet versjon som har kommet i søkelyset igjen. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Det offisielle navnet er Trondheim. Trondhjem er en gammel og foreldet versjon som har kommet i søkelyset igjen. 8280937[/snapback] Forelda vil si at den ikke er i bruk, right? For å såfall er den ikke forelda, jeg og flere bruker tronddjæmm. Men i mine øre høres Trondhæjm mye bedre ut enn "trondhjem" (med e altså). Skal du først uttale det rett, sier du det med æ Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Når vi snakker om bensin i vann, er det mulig å f.eks helle ti liter bensin ut i en innsjø/havet og tenne på så det brenner på vannet? Eller er det bare en Hollywood-greie? 8269268[/snapback] Hmm, jeg prøvde dette en gang med motorolje. Det fungerte heller dårlig. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Men så brenner ikke motorolje så veldig bra da? Eller? Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Alt brenner bare det blir varmt nok.. Motorolje brenner ganske dårlig. Bensin brenner forøvrig ikke i væskeform, det er dampen som brenner. Avdampingen av brennbare gasser fra kald motorolje er nok forsvinnende liten. Bensin derimot kan vel antennes ved gnist til rundt omkring minus 40°C (dette husker jeg ikke eksakt) og har stor avdamping selv ved 10-15° eller hva det er i vannet du skal ha 'elevforsøk' på Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Noen som vet brukernavn og passord for en SpeedTouch 546i (tror jeg)? Den som følger med Nextgentel. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Device Management: Default IP address: 192.168.1.254 Alternate Admin URL: http://speedtouch.lan Default admin username: Administrator Default admin password: <blank> Administration: Web-based (LAN) Quick Setup Wizard Telnet / CLI Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Niks funket ikke. Kanskje det er en SpeedTouch 510i. Edit: Det funket når jeg logget inn via FTP. Takk! Endret 31. mars 2007 av Xecuter88 Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Hvorfor fester ikke lim seg på innsiden av beholderen? Når feirer man bursdag hvis man er født 29. februar? Hvorfor har jenter alltid munnen åpen når de tar på mascara? Hvorfor selges ikke musesmakende kattemat? Hvorfor kommer påskeharen med egg, når harer ikke legger egg? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Lim fester seg ikke på innsiden fordi det ikke er luft der, hvis du lar korka stå av slik at det kommer luft inn så vil den til slutt stivne. Man feirer bursdagen sin den 1. mars, siden det ikke er 29 dager i februar. De prøver sikkert å konsentrere seg, eller så prøver de å strekke litt på ansiktet, men de gjør ubevisst. Hvordan smaker mus? Kjøtt, blod, hår? De har nok tilsatt de smakene kattene liker. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Hvorfor fester ikke lim seg på innsiden av beholderen? Når feirer man bursdag hvis man er født 29. februar? Hvorfor har jenter alltid munnen åpen når de tar på mascara? Hvorfor selges ikke musesmakende kattemat? Hvorfor kommer påskeharen med egg, når harer ikke legger egg? 8282643[/snapback] hvorfor kommer de samme 5 spm. I samme rekkefølge innom her fra tid til annen? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Spør igjen jeg: Hvordan ble verdens første program programmert? Var jo ikke noe program til å programmere det med Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Hva tenker du på som et program? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) Hva tenker du på som et program? 8282813[/snapback] Tenkte på et program til pc. Si f`eks et skriveprogram. edit: Eller hva som helst annet Endret 31. mars 2007 av Mompen Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 (endret) First program And for the first time in the world a computer was built that could hold any (small!) user program in electronic storage and process it at electronic speeds. He wrote the first program for it, which first worked on June 21st 1948. Endret 31. mars 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 31. mars 2007 Del Skrevet 31. mars 2007 Man feirer bursdagen sin den 1. mars, siden det ikke er 29 dager i februar. 8282758[/snapback] Skuddår, my friend. hvorfor kommer de samme 5 spm. I samme rekkefølge innom her fra tid til annen? 8282781[/snapback] Høh? Det er mulig et par av spørsmålene har blitt spurt før, men i rekkefølge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg