Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Utsagnet "det som ikke dreper gjør deg sterkere" og utsagnet "Fart dreper ikke, det er krasjen som dreper" kan innlemmes i et felles utsagn som heter at "Fart gjør deg sterkere". Er det glipper i den logikken?

Utsagnet "det som ikke dreper tar deg til slutt" og utsagnet "fart dreper ikke, det er krasjen som dreper" kan innlemmes i et felles utsagn som heter "Fart tar deg til slutt". Er det glipper i denne logikken?

8279122[/snapback]

Begge disse er basert på at

(A=sann) & (B=sann) = (A + B=sann)

Jeg vil si at utsagnene "det som ikke dreper gjør deg sterkere" og "det som ikke dreper tar deg til slutt" begge er mer retorisk enn universelt sanne, hvilket gjør at konklusjonene "Fart gjør deg sterkere" og "Fart tar deg til slutt" fremstår som surrealistiske.

Mer finner du på http://en.wikipedia.org/wiki/Inference

Lenke til kommentar
Det offisielle navnet er Trondheim. Trondhjem er en gammel og foreldet versjon som har kommet i søkelyset igjen.

8280937[/snapback]

Forelda vil si at den ikke er i bruk, right? For å såfall er den ikke forelda, jeg og flere bruker tronddjæmm. Men i mine øre høres Trondhæjm mye bedre ut enn "trondhjem" (med e altså). Skal du først uttale det rett, sier du det med æ ;)

Lenke til kommentar
Når vi snakker om bensin i vann, er det mulig å f.eks helle ti liter bensin ut i en innsjø/havet og tenne på så det brenner på vannet? Eller er det bare en Hollywood-greie? :)

8269268[/snapback]

Hmm, jeg prøvde dette en gang med motorolje. Det fungerte heller dårlig.

Lenke til kommentar

Alt brenner bare det blir varmt nok.. ;)

Motorolje brenner ganske dårlig. Bensin brenner forøvrig ikke i væskeform, det er dampen som brenner. Avdampingen av brennbare gasser fra kald motorolje er nok forsvinnende liten. Bensin derimot kan vel antennes ved gnist til rundt omkring minus 40°C (dette husker jeg ikke eksakt) og har stor avdamping selv ved 10-15° eller hva det er i vannet du skal ha 'elevforsøk' på :)

Lenke til kommentar

Hvorfor fester ikke lim seg på innsiden av beholderen?

Når feirer man bursdag hvis man er født 29. februar?

Hvorfor har jenter alltid munnen åpen når de tar på mascara?

Hvorfor selges ikke musesmakende kattemat?

Hvorfor kommer påskeharen med egg, når harer ikke legger egg?

Lenke til kommentar

Lim fester seg ikke på innsiden fordi det ikke er luft der, hvis du lar korka stå av slik at det kommer luft inn så vil den til slutt stivne.

Man feirer bursdagen sin den 1. mars, siden det ikke er 29 dager i februar.

De prøver sikkert å konsentrere seg, eller så prøver de å strekke litt på ansiktet, men de gjør ubevisst.

Hvordan smaker mus? Kjøtt, blod, hår? De har nok tilsatt de smakene kattene liker.

Lenke til kommentar
Hvorfor fester ikke lim seg på innsiden av beholderen?

Når feirer man bursdag hvis man er født 29. februar?

Hvorfor har jenter alltid munnen åpen når de tar på mascara?

Hvorfor selges ikke musesmakende kattemat?

Hvorfor kommer påskeharen med egg, når harer ikke legger egg?

8282643[/snapback]

hvorfor kommer de samme 5 spm. I samme rekkefølge innom her fra tid til annen?

Lenke til kommentar
Man feirer bursdagen sin den 1. mars, siden det ikke er 29 dager i februar.

8282758[/snapback]

Skuddår, my friend.

hvorfor kommer de samme 5 spm. I samme rekkefølge innom her fra tid til annen?

8282781[/snapback]

Høh? Det er mulig et par av spørsmålene har blitt spurt før, men i rekkefølge?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...