Simen1 Skrevet 29. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2007 MacGyver007: De kan jo bruke dobbeltlags DVD-plater på 8,5 GB. Disse finnes også i tomme eksemplarer for brenning selv, men de har ikke blitt populære ennå grunnet høy pris. Ellers så går det fint an å komprimere data. F.eks for å få 8 GB filer inn på en 4,7 GB plate. Det finnes to måter å komprimere data på: med tap (lossy) og uten tap (lossless). Førstevnte egner seg til bilder, lyd, video og teksturer, mens sistnevnte egner seg til programfiler, tekst og andre ting som må gjenskapes eksakt som det var. Dette er egentlig et veldig stort tema så jeg anbefaler deg å lese her: http://en.wikipedia.org/wiki/Data_compression Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 29. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2007 MacGyver007: De kan jo bruke dobbeltlags DVD-plater på 8,5 GB. Disse finnes også i tomme eksemplarer for brenning selv, men de har ikke blitt populære ennå grunnet høy pris. Ellers så går det fint an å komprimere data. F.eks for å få 8 GB filer inn på en 4,7 GB plate. Det finnes to måter å komprimere data på: med tap (lossy) og uten tap (lossless). Sistnevnte egner seg til bilder, video og teksturer, mens førstnevnte egner seg til programfiler og dokumentasjon. Dette er egentlig et veldig stort tema så jeg anbefaler deg å lese her: http://en.wikipedia.org/wiki/Data_compression 8266461[/snapback] Tror du mener motsatt; bilder og video o.l. kan komprimeres med tap, mens dokumenter å programmer o.l. ikke kan komprimeres med tap. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 29. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Cirka hvor mange ord tilsvarer to sider i .doc (Microsoft Word) med standard marger, skriftstørrelse 12, Times New Roman og 1,5 i linjeavstand? Endret 29. mars 2007 av Dahl Lenke til kommentar
Lord-of-the-End-Times Skrevet 29. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2007 Kommer ann på lengen på ordene det da... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 29. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2007 Cirka hvor mange ord tilsvarer to sider i .doc (Microsoft Word) med standard marger, skriftstørrelse 12, Times New Roman og 1,5 i linjeavstand?Med lorem ipsum vert det 971 ord. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 29. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2007 Er det noen som har påstått at de har blitt kidnappet av romvesner? Da mener jeg en påstand som er blitt tatt arvorlig. Ikke bare en gammel mann i Texas som forteller historier til barnebarna. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 29. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2007 kan man få tak i dataprogrammer hvor du kan taste inn en frekvens, så spiller den det vie høyttalerene? hvor får jeg tak i det/hva heter det? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 29. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2007 Slutte med voks og se hva som skjer ?8261967[/snapback] Den var ny ! Det skal jeg gjøre. *glad jeg har kjøpt meg ny caps* 8266143[/snapback] Sånn at de eventuelle sårene og eksemen i hodebunnen ikke skal få luft, men i stedet få masse herlig, salt svette i seg? 8266170[/snapback] phhhht... Funker sikkert. Tar den av og på hele tiden alikvel Lenke til kommentar
Drakan Wolf Skrevet 29. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2007 khaffner: Du kan jo prøve denne Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 29. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2007 jeg fant noe annet, kalt SigJenny. det er forresten jævlig å høre på 9999 hz Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor MacGyver007: De kan jo bruke dobbeltlags DVD-plater på 8,5 GB. Disse finnes også i tomme eksemplarer for brenning selv, men de har ikke blitt populære ennå grunnet høy pris. Ellers så går det fint an å komprimere data. F.eks for å få 8 GB filer inn på en 4,7 GB plate. Det finnes to måter å komprimere data på: med tap (lossy) og uten tap (lossless). Sistnevnte egner seg til bilder, video og teksturer, mens førstnevnte egner seg til programfiler og dokumentasjon. Dette er egentlig et veldig stort tema så jeg anbefaler deg å lese her: http://en.wikipedia.org/wiki/Data_compression 8266461[/snapback] Tror du mener motsatt; bilder og video o.l. kan komprimeres med tap, mens dokumenter å programmer o.l. ikke kan komprimeres med tap.8266560[/snapback] Huffda, det var en lei feil. Sånn går det når man skriver raskere enn man tenker Men godt du sier i fra. Jeg har fikset det nå. Endret 29. mars 2007 av Simen1 Lenke til kommentar
Drakan Wolf Skrevet 29. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2007 Jeg lurer på.. Hvordan er det å være moderator her? Skriveleif Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 29. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2007 Til dere som lurte på noe med C&C3:TW, det er en DL (Dual Layer) plate. Den er fylt med 7,66GB data. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2007 Jeg lurer på.. Hvordan er det å være moderator her?8268028[/snapback] Det er nok veldig individuelt. Jeg kan bare prate for meg selv. Dvs. jeg er admin nå, men har vært moderator i ca 2,5 år før jeg ble admin. Å være moderator er først og fremst litt jobb. Det vil si at man får litt ekstra knapper i forumet og en liste med rapporterte saker. Men det er ofte en givende jobb som får en til å se litt i "kulissene" av hvordan forumet fungerer og får et innpass i det interne samholdet i et eget forum. Det er også en spennende utfordring å se og oppleve hvordan konflikter mellom brukere løses på en god måte. Dette er forsåvidt nyttig erfaring å ha med seg videre i livet. Ellers så er det ofte en lettelse å kunne rydde opp i småproblemer som dukker opp jevnlig. F.eks dobbelposter som skal slettes eller å kunne fjerne ting som er til stor plage for folk. F.eks ekle nakenbilder av gamle menn. Det er slik opprydding som fører til at forumet ikke forsøples men holdes rimelig bra. Nåe man henger mye på forumet så blir liksom det "hjemplassen". Man vil jo gjerne ha det litt ryddig og pent hjemme. Kort oppsummert: en del jobb, men ganske interessant. Egentlig er jeg litt spent på å lese hvordan andre moderatorer synes det er å være moderator. Håper det er flere som svarer. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 29. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2007 var du noe kroner for det a?.. siden det er jo ganske kjent forum. de som holder oversikt i "SK"-kjent Counter-strike clan.. forumet får jo penger for det.. og der er det jo over 600.000 registrete Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 29. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2007 Hvor mange kasus og forskjellige ''metoder'' har det japanske språk? Når jeg sier metoder mener jeg, f.eks: På tysk bruker man å si verbet i slutten av settningen, som her: Ich habe gestern fussball gespielt. (I går spilte jeg fotball) Man adder altså ge + stammen av verbet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2007 Nei, ikke noe betaling. Nå er det ikke jeg som styrer med økonomien og sånt men jeg vil tippe det har noe å gjøre med mengden reklame i forumet vs. antall moderatorer. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 29. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2007 la merke til at trådløse overføringssystemer for gitar er latterlig dyrt, så jeg har tenkt ut en billigere mulighet, dere får avgjøre om den er bra.rett og slett, koble en FM-sender til gitaren, og en FM-radio til forsterkeren, og overføre lyden slik. blir det rævva/ok/bra lyd? kan dere anbefale noen sendere/radioer? vil også gjerne at senderen får til 5 meter eller mer 8260979[/snapback] Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 29. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2007 Jeg lurer på.. Hvordan er det å være moderator her? Skriveleif 8268028[/snapback] Jeg er en av de nyeste moderatorene her, og jeg vil si at det ikke er mye forskjell fra å være en vanlig bruker. Jeg surfer forumet på omtrent samme måte jeg har gjort i alle år, men forskjellen er at jeg nå luker ut de par postene som ikke hører hjemme her. Å flytte en feilpostet tråd eller fjerne en dobbeltpost tar få sekunder, men gir samtidig en følelse om å ha gjort noe konstruktivt. Nå bør det også legges til at jeg har valgt å holde meg unna PRS- og konsollrapporter, så jeg gjør nok lettere "monkeywork" enn de som tar på seg hjelmen og frivillig trår midt inn i konsollkrigen. Den største forskjellen fra å være en normal bruker er nok å kunne sende en PM eller skrive en post med en oppfordring til noe, og ikke få en "says who?"-melding tilbake, men at den faktisk blir fulgt. Lenke til kommentar
_tommy- Skrevet 29. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mars 2007 (endret) Vist du kaster ut 1 liter bensin i havet, vil det da blande seg med resten av vannet? alså alt vannet i hele verden? Endret 29. mars 2007 av _tommy- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg