Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nero burning rom er også betraktet som bloatware fordi det utviklet seg fra å være ett enkelt nyttig og brukervennlig program som tok liten plass på harddisken til en bunt av ca 20 programmer, der mange ofte bare trenger hovedprogrammet, og hele denne bunten tar stor plass på harddisken og lang tid å laste ned.

Bloatware kan oversettes til norsk: pløsete programvare.

Lenke til kommentar
Hvordan går de fram når de trenger tjukke folk til en film? Dere vet en typisk tjukk, stygg og dum karakter i en film. Sier de bare: "du er tjukk og stygg, du passer perfekt"? eller "vi søker tjukk person til en stakkarslig rolle."?

8262768[/snapback]

Har jeg også tenkt på..

Det finnes vel register for skuespillere hvor filmskaperne kan gå inn å finne skuespillere som passer det de forskjellige rollene. Og når man er skuespiller må man være såpass profesjonell at man må vite hvilke roller man passer i; de tjukke og / eller stygge skuespillerne er inneforstått med det, og ønsker nok bare å få en jobb selv om det er en nedlatende rolle.

Lenke til kommentar

Skurker i filmer er ofte stygge og ser sleske, arrogante og bedrevitende ut. Gjerne med en skikkelig stygg grimase når de er sinte. I tillegg kan de sminkes ennå styggere, skintere og svettere. Regner med de vet hvilke roller de passer i og skaper seg et slags "image" på grunn av det. Det er jo et karrierevalg innen film å være slem type også. Hvis en populær skuespiller bytter mellom å være helt og skurk så blir bare publikum som har sett skuespilleren før, forvirret. Derfor prøver regissørene å holde skuespillere til enten helteroller eller skurkeroller.

Dessverre er det en del seere som kobler privatpersonen mot rollefiguren. F.eks fikk han som spiller "slemme Loke" i Hotell Cæsar mye kjeft og veskeslag fra gamle damer når han spaserte rundt i Oslo på fritiden. Jeg stiller meg bare uforstående til at folk virkelig ikke klarer å skille på regissert såpeopera og virkelighet. Kanskje de har spilt for lite dataspill og sett for lite på filmer i sin oppvekst?

Lenke til kommentar
Hva menes med bloatware ?

Og er det bare relatert til software, eller også hardware ?

Har kommet over det noen ganger her på forumet, uten at jeg er helt sikker på hva det menes (har en liten mistanke )

8262774[/snapback]

Bloatware er software som inneholder mye mer enn hva det egentlig burde ha... Noen har nevnt Nero her, Adobe Acrobat er en annen... Den er litt mer selektiv. WinAMP er en...

Beste måten å beskrive bloatware er: Programmer som blir installert med en eller flere programmer ekstra som brukeren ikke ønsker eller har brukt for. Inne i blant disse kan jo f.eks. Yahoo toolbar, Google Toolbar o.l. eller WinAMP har "Get 50 mp3 for free" tillegget, som du må betale for å kunne ha tilgang til...

Lenke til kommentar
Det er det dummeste jeg har hørt, Loeve. De fleste Linuxdistroer derimot, dem kan man kalle bloat dem!

8265591[/snapback]

Gentoo også? :p

Ellers syntes jeg den/de siste nero versjonene har ALT for mye shit man ikke trenger, 7eren er vel bra eksempel på det (tror det var 7 og oppover).

Dette er forsåvidt grunnen til at jeg bruker Windows 2000 på maskinen, det er like kompatibelt og yter like bra (bedre med tanke på ram bruk) enn XP.

Man legger inn det man ønsker, thats it.

Lenke til kommentar

lordwolfy : Slik jeg ser det er det ikke bare den ene måten noe kan være bloat.

-Bruker mye RAM. Eks, javaprogrammer som egentlig er enkle, men krever 100 MB RAM til javavm.

-Bruker mye diskplass. Eks, Microsoft Office hvor et lite googlesøk sier at siste versjon krever 1-1.5 GB.

-Bruker mye CPU og er tregt. Eks, Open Office Writer, i forhold til AbiWord.

-Har flere funksjoner enn nødvendig. Eks, Nero, Winamp5.

Så for å summere er bloatware software som krever mer ressurser enn du syntes er nødvendig, gjerne fordi det finnes lettere alternativer med samme funksjonalitet eller fordi en tidligere versjon var mye lettere.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...