Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fant ut av det. :)Forbrukerombudet!

Klage:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Klagen gjelder:

Uadressert reklame i posten på tross av reservering

Hvem klages det på:

Jehovas vitner

- Rikets sal

Kjøpmannsg. 12

7013 Trondheim..........

73 53 32 95

Hvilket tiltak, markedsføring eller avtalevilkår, det klages på:

personopplysningslovens § 26

Uadressert reklame til tross for reservasjon av alle i husstanden for flere år siden og ingen offentlige verv, organisasjoner eller foretak på denne adressen.

Propaganda-ark leveres ut av Jehovas vitnes egne folk. Posten og andre respekterer reservasjonen. Jeg har ikke opplevd andre enn Jehovas Vitner som trosser reservasjonen.

Den spesifikke reklamen det klages på har overskriften "Minnes det største mennesket som noen gang har levd" med oppfordring til å delta på et møte i rikets sal, kjøpmannsgata 12 i Trondheim den 2. april 2007 kl 22.45.

Jeg ønsker at Jehovas vitner skal beklage til meg via adressert brev eller epost og love å kontrollere all sin markesføring i hele landet opp mot reservasjonsregistret i framtida.

Hvor og når du observerte tiltaket (Om mulig, send en kopi av eller en lenke til dette tiltaket:

Tiltaket ble observert på min hjemmeadresse:

<...>

Tirsdag morgen, 27. mars 2007 kl 09.

Lenke til kommentar

Hehe, kult eksempel på klage.. ;)

Kan isbjørner noen gang bli helt tamme? Da tenker jeg på dem som husdyr som erstatning for f.eks. hunder.

8241220[/snapback]

Det er veldig i tråd med et spørsmål jeg har tenkt litt på, nemlig: Kan alle fyr temmes?

Hva kreves av dyret, av oss, av tid osv.

8241283[/snapback]

Hørte forresten akkurat litt på radioen angående dyr og intelligens. Som et eksempel tok de hunder vs ulver.

Utvelgelsen av hunder gjennom de siste 10k årene er basert på hundenes evne til å forstå menneskene signaler og tilhørighet til menneske fremfor flokken uti skauen. I valpekullene blir de mest egnede individene plukket ut og avlet videre på.

Hvis man f.eks peker på en ting for en hund idag, vil den se i retning av forlengelsen av fingeren og mot tingen. Det er en egenskal f.eks en ulv ikke har. Den vil se på fingeren da evnen til å forstå menneskets signaler ligger 10k år tilbake i utviklingen.

Jeg vil tro temming av dyr er en møysommelig prosess, da man må bruke mange generasjoner på å rendyrke en egenskap man liker. Det er samtidig egenskaper som ville gjort dyret mindre egnet i vill tilstand. En isbjørn kan man mao ikke få tam eller noe større nytte av med det første. Man kan sikkert få en bjørn til å ikke føle seg truet og ikke minst stagge jaktinstinktet med å fóre rikelig, men å temme den som en tam kosekatt ligger nok noen hunde, kanskje tusen år frem i tid..

Lenke til kommentar

hvorfor er sånn att.. jo tidligere jeg legger meg jo trøttere blir jeg om morgen.. mens jo seinere jeg legger meg jo mer våken er jeg når om morgen?.. det er ikke bare meg som har det, men mange som jeg kjenner også har det..

hva kan det komme av? er det vanlig?

Lenke til kommentar

Hvis man f.eks peker på en ting for en hund idag, vil den se i retning av forlengelsen av fingeren og mot tingen.

Det gjør ikke bikkja vår, for å si det sånn. Men hun er ikke akkurat så veldig skarp.

:wee:

8248499[/snapback]

Samme med min hund, men han virker faktisk smart.. :hmm:

----

Hvorfor går jenter (nesten) aldri alene på do? Jeg er jente selv, men jeg fatter det bare ikke! :ermm:

Lenke til kommentar
Og hvis man sitter på bussen og sovner. Hvordan kan det ha seg at man har drømt en veeeeldig lang drøm når man i virkeligheten bare sov i 5 min.

8249277[/snapback]

Drømmer er ikke ord og lyder, men tanker og følelser. Man kan i løpet av et halvt blikk (~en brøkdel av et sekund) fortelle en person akuratt hva man føler om dem, oppe i sitt eget hode.

Man kan surfe gjennom haugevis med tid og lignende ved bare å tenke.

Derfor, vil jeg tro

Lenke til kommentar
Zappza : Er personen seks år gammel?

Hva med å spørre hva som skjer når en person drar ut i verdensrommet, og derfor forlater vår roterende planet. Per hennes logikk ville vel da tiden stå stille for den personen siden et "døgn" ikke lengre kan måles lokalt. Om hun går med på at tiden vil fortset kan du spørre hva som hadde skjedd dersom personen og jorda hadde byttet plass. Personen roterer altså rundt sin egen akse og sola, mens jorda står i ro. Om hun går med på at tiden ikke da står stille på jorda har hun vel egentlig gått med på ditt synspunkt.

8246334[/snapback]

Hadde det vært så vel.

Nei da, hun er 16 år gammel.

Vi ble enige i dag da, etter litt diskusjon på skolen ^^

edit:

Hah! Spurte henne om det du sa, og hun kom med dette : "Nesten, tiden klikker helt mongo i verdensrommet".

Endret av Zappza
Lenke til kommentar
Jeg lurer på hva utestedene gjør når klokken skal stilles 1t frem, altså at vi går over til sommertid. Dette skjer kl. 2 om natten.. Blir klokken plutselig 3 og stengetiden like om hjørnet, eller får de holde åpent 1 time "lengre"?

8251273[/snapback]

De stenges kl 3 (sommertid). Gjorde det i helgen i alle fall. (Eller, de dreiv på til 03.15)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...