Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Jeg kommer ikke til himmelen. Jeg kommer trolig enten til en kremasjonsovn eller et par meter under bakken. Et sted jeg over hodet ikke har bruk for levra mi lengre.

Hadde jeg vært religiøs hadde jeg trodd en så god gjerning hadde vært billetten min til himmelen, nirvana eller gjenfødelse til tross for alt det slemme jeg har gjort i livet.

Redigert:

* Hva er kirkens syn på donasjon?

Den norske kirke er positiv til organdonasjon. Det gjelder også de aller fleste kristne kirkesamfunn, inkludert den katolske kirke. Det finnes imidlertid andre religiøse grupper som har en kritisk/negativ holdning.

Kilde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor sier man ifra att man er villig til og donere bort kroppen etter en er død da. Er det bare og si det til slektninger og kjente, eller er det no sted man kan skrive en slaks kontrakt?

Er villig til og donerebort når jeg dør.... håpa bare jeg kunne tjene litt på det, men er selvsakt villig til og gi gratis bort til folk som trenger eller forskning.

Lenke til kommentar
Hvor sier man ifra att man er villig til og donere bort kroppen etter en er død da. Er det bare og si det til slektninger og kjente, eller er det no sted man kan skrive en slaks kontrakt?

Er villig til og donerebort når jeg dør.... håpa bare jeg kunne tjene litt på det, men er selvsakt villig til og gi gratis bort til folk som trenger eller forskning.

8230140[/snapback]

Du finner alt du trenger av info her:

http://www.organdonasjon.no/

Der skriver du ut et donorkort til å ha i lommeboka.

I tillegg er det lurt å informere familien om det. Da får de ingen overraskelse om du plutselig skulle dø i en ulykke og sykehuset opererer ut fungerende organer.

Lenke til kommentar
Hvis jeg velger og donere bort kroppen min vitenskapen og kropsdeler til trengenne (om di fungerer) når jeg dør. Kan jeg få no penger for det nå da, eller gir jeg det gratis bort? Kan jeg selge kroppen min til noen nå og de får den først når jeg dør mens jeg får pengenne mine nå?

8229362[/snapback]

Det er enda en donasjonsmulighet som Simen1s link ikke dekker. Bestefar som døde 96 år gammel i fjor sommer donerte hele kroppen sin til medisinsk forskning til universitetssykehuset i Bergen, og etter ett år der vil han bli gravlagt. Så selv om du ikke har friske organer kan den døde kroppen din gjøre en forskjell for resten av verden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...