Simen1 Skrevet 24. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2007 Jeg kommer ikke til himmelen. Jeg kommer trolig enten til en kremasjonsovn eller et par meter under bakken. Et sted jeg over hodet ikke har bruk for levra mi lengre. Hadde jeg vært religiøs hadde jeg trodd en så god gjerning hadde vært billetten min til himmelen, nirvana eller gjenfødelse til tross for alt det slemme jeg har gjort i livet. Redigert: * Hva er kirkens syn på donasjon? Den norske kirke er positiv til organdonasjon. Det gjelder også de aller fleste kristne kirkesamfunn, inkludert den katolske kirke. Det finnes imidlertid andre religiøse grupper som har en kritisk/negativ holdning. Kilde Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 24. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2007 Spørsmål: Hvordan få best mulig smak når man blander saft med væske? Først saft så vann, eller vann så saft? Funderer alltid på dette. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 24. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2007 Det er vel et fett, sålenge du blander med en skje etterpå. Selv syns jeg saft + vann, er bedre enn vann + saft (uten å blande med skje selvsagt). Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2007 Spørsmål: Finnes det noe interaktivt politisk spill der man må unngå å bli for kapitalistisk så bedriftene utnytter folket, og ikke for kommunistisk så all konkurranse bryter sammen. Jeg har prøvd Jennifer Government, men føler det er for tullete. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 24. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2007 Hvor sier man ifra att man er villig til og donere bort kroppen etter en er død da. Er det bare og si det til slektninger og kjente, eller er det no sted man kan skrive en slaks kontrakt? Er villig til og donerebort når jeg dør.... håpa bare jeg kunne tjene litt på det, men er selvsakt villig til og gi gratis bort til folk som trenger eller forskning. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2007 Hvor sier man ifra att man er villig til og donere bort kroppen etter en er død da. Er det bare og si det til slektninger og kjente, eller er det no sted man kan skrive en slaks kontrakt? Er villig til og donerebort når jeg dør.... håpa bare jeg kunne tjene litt på det, men er selvsakt villig til og gi gratis bort til folk som trenger eller forskning. 8230140[/snapback] Du finner alt du trenger av info her: http://www.organdonasjon.no/ Der skriver du ut et donorkort til å ha i lommeboka. I tillegg er det lurt å informere familien om det. Da får de ingen overraskelse om du plutselig skulle dø i en ulykke og sykehuset opererer ut fungerende organer. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 24. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 24. mars 2007 hei, jeg har alltid lurt på hvorfor vann er så drittgodt etter gym og trening.. det kan ikke være at man er fryktlig tørst.. jeg er ikke ¨så særlig glad i vann sånn vanligmessig.. men etter trening ogsån så smaker vann så godt.. Lenke til kommentar
Matias Skrevet 25. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2007 Kroppen sin måte å si at du trenger væske? Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 25. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2007 hm javell.. men hvorfor smaker ikke brus etter at du har trena.. selv så drikker jeg veldig lite vann,,og drekker veldig mye brus.. Lenke til kommentar
Matias Skrevet 25. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2007 Det er nå individuelt? Noen vil vel synes en iskald cola er god etter trening. Men kanskje vann er ekstra godt fordi du svetter og mister mye vann under trening. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 25. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2007 Kroppen trenger tilførsel av vann både før, i og etter trening. Brus er ikke gunstig etter trening da det er vanndrivende. Vi mister ca. 2 ½ til 3 liter (varierer med temperatur du befinner deg i og intensitet gjennom dagen) om dagen. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 25. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2007 Hvis jeg velger og donere bort kroppen min vitenskapen og kropsdeler til trengenne (om di fungerer) når jeg dør. Kan jeg få no penger for det nå da, eller gir jeg det gratis bort? Kan jeg selge kroppen min til noen nå og de får den først når jeg dør mens jeg får pengenne mine nå? 8229362[/snapback] Det er enda en donasjonsmulighet som Simen1s link ikke dekker. Bestefar som døde 96 år gammel i fjor sommer donerte hele kroppen sin til medisinsk forskning til universitetssykehuset i Bergen, og etter ett år der vil han bli gravlagt. Så selv om du ikke har friske organer kan den døde kroppen din gjøre en forskjell for resten av verden. Lenke til kommentar
Seppe . Skrevet 25. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2007 Vet noen om NSB bygger opp det nummeret man får når man bestiller minipris på en spesiell måte, for eksempel om dato, klokkeslett, reisestrekning, etc. er "skjult" inne i nummeret? Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 25. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2007 (endret) Fant svar på spm mitt nytt spm Kan noen gi meg en grei huskeregel på når det er AM og PM? Endret 25. mars 2007 av Smallville Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 25. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2007 Hvor finner jeg tider for soloppgang og soldnedgang? Klarer ikke å finne det på nett. :S Lenke til kommentar
chokke Skrevet 25. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2007 står det ikke på baksia på VG? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 25. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2007 Jeg vil ha det på nett. Har ikke alltid noen papiraviser i huset. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 25. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2007 jeg tror jeg ville prøvd å google "soloppgang tid" og så ville jeg sikkert funnet noe på første linken! Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 25. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2007 Fant svar på spm mitt nytt spm Kan noen gi meg en grei huskeregel på når det er AM og PM? 8233394[/snapback] After Midnight, Past midday (Midday riktig?) Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 25. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mars 2007 After Midnight, Past midday (Midday riktig?) 8233685[/snapback] Nope! a.m. = ante meridiem p.m. = post meridiem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg