PT Skrevet 22. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2007 Hvordan løses problemet andre steder da? Beste spørsmålet på lenge, imo Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2007 Her er et beskrivende kart, levert av Google Jeg fant også noen andre kart, men de var ganske uforståelige på grunn av store tollstasjoner og adskilte enveisgater som gikk helt forskjellige steder. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2007 Hvor mange medlemmer må et parti ha før det kan få statsstøtte? Og hvorfor reagerer ikke røykvarslerne på sigarettrøyk i Norge, men i Canada? 8215777[/snapback] For at eit politisk parti skal kunne stille til Stortingsval i Noreg må det klare å samle inn 5 000 underskrifter for å verte registrert i Brønnøysundsregisteret. Kilde. Jeg tror dette ble hevet fra 3000 for ikke så mange år siden. Fra Valgloven: § 6-3. Antall underskrifter på listeforslaget (1) For partier registrert i Partiregisteret som ved forrige stortingsvalg fikk en oppslutning på minst 500 stemmer i ett fylke eller minst 5 000 stemmer i hele landet, er det tilstrekkelig at listeforslaget er underskrevet av minst to av styremedlemmene i partiets lokalavdeling i det fylket eller den kommunen listen gjelder. Det samme gjelder for partier som er blitt registrert i Partiregisteret etter forrige stortingsvalg. Underskriverne må ha stemmerett i valgdistriktet. Hvis et registrert politisk parti stiller listeforslag sammen med en uregistrert gruppe, gjelder likevel bestemmelsene i annet ledd. (2) For øvrige forslagstillere gjelder følgende regler: a) Ved stortingsvalg og fylkestingsvalg skal listeforslaget være underskrevet av minst 500 personer med stemmerett i fylket ved det aktuelle valget. b) Ved kommunestyrevalg skal listeforslaget være underskrevet av et antall personer med stemmerett i kommunen som tilsvarer 2 prosent av antall stemmeberettigede innbyggere ved siste kommunestyrevalg. Listeforslaget skal likevel som et minimum være underskrevet av like mange stemmeberettigede personer i kommunen som det skal velges medlemmer til kommunestyret. Underskrift fra 300 personer er i alle tilfeller tilstrekkelig. Det med røyk tror jeg må være uflaks eller forskjellige vaner angående hvilke typer røykdetektorer som finnes. De vanligste er ione og IR. Lenke til kommentar
Drakan Wolf Skrevet 23. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2007 En ting jeg lurer på... Hvorfor er det så forbanna vanskelig å lage policies i Win2003 server? Du må jo være helt konge i VB for å få det til å funke! ARGH! Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 23. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2007 Hvordan løses problemet andre steder da? Beste spørsmålet på lenge, imo 8216479[/snapback] Sverige hadde venstrekjøring, husker ikke helt når de byttet, men det var vel 60-70 tallet kanskje. Så vidt jeg husker så stengte de for all trafikk i tre dager mens de byttet om skilter og gjorde nødvendige endringer. Med den utviklingen i antall kjøretøyer som har vært siden den gang ville det vært umulig å gjennomføre et skifte idag. Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 23. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2007 (endret) Hva slags aldergrense er det på alkohol og tobakk i Bulgaria? Og hvordan er det med å komme inn på utesteder? Tenker da på aldersgrense og om det er noe problem å komme inn selv om man er 17. Endret 23. mars 2007 av 3raz3r Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 23. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Drinking_age Bulgaria har en aldersgrense på 18 år for alkohol. Men jeg tviler på at de er veldig strenge på sånt, skal jeg tro andre som har vært der. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 23. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2007 Hva var rettsoppgjøret etter krigen for no? Lenke til kommentar
Thend Skrevet 23. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2007 Kort sagt: Det var da man dømte landsforræderne, som Quisling, Rinnan osv. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 23. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2007 ...Og henrettelse ble nok en gang midlertidlig lovlig. Lenke til kommentar
Arang Skrevet 23. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2007 Har ikke Norge fortsatt dødsstraff for høyforræderi? Eller var det bare noe jeg innbilte meg? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 23. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2007 Innbilning. Norge har ikke dødstraff. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 23. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2007 ...Og henrettelse ble nok en gang midlertidlig lovlig. 8219911[/snapback] Vel, nå hadde Norge dødsstraff for høyforræderi/landssvik i krigstid så lenge som til -70-tallet en gang. Den dødsstraff for forbrytelser i fredstid ble avskaffet for godt så tidlig som 1902. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 23. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2007 Er disse så ufattelig vanskelige å få av, at saks o.l rett og slett ikke fungerer, slik som Simpsons eller noe skulle ha meg til å tro? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 23. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2007 For å få dem av skal du presse fingrene helt inn, og så tar du dem sakte ut igjen. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 23. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2007 Jeg tenker på hvis man ikke gjør det på den måten. Tåler de bomber og granater da? Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 23. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2007 Er disse så ufattelig vanskelige å få av, at saks o.l rett og slett ikke fungerer, slik som Simpsons eller noe skulle ha meg til å tro? 8220878[/snapback] Hva er det der for noe da? Lenke til kommentar
Pañolada Skrevet 23. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2007 Hei har ett ganske dumt spm.. hva heter de tingene som man kan sveive ned forran viduet sånn at det ikke kommer sol inn? de er ofte stripete... har veldig jernteppe nå takker for alle svar Lenke til kommentar
Arang Skrevet 23. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2007 De heter persienner. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2007 Er det persienne du tenker på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg