tendilenz Skrevet 21. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2007 Uten å ha lest Wiki, er det vel sånn at han står som et symbol på de fattiges kamp mot de rike. En slags Robin Hood. Klart han blir populær da. Men kult-status har han vel strengt tatt bare blant de revolusjonære? Lenke til kommentar
Arang Skrevet 21. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2007 Hvis et objekt beveger seg gjennom et tredimensjonalt rom over en viss tidsperiode, er da banen til det objektet firedimensjonal? For eksempel hvis jeg kjører fra bunnen av en bakke, opp bakken og så rundt en sving vil jeg ha beveget meg i tre dimensjoner (horisontalt, vertikalt og innover/utover), men det beskriver ikke hvor jeg var til hvilken tid i løpet av et gitt tidsrom. Så er den fjerde dimensjonen tid, og har jeg rett om hvordan det funker? Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 21. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2007 Hvis et objekt beveger seg gjennom et tredimensjonalt rom over en viss tidsperiode, er da banen til det objektet firedimensjonal? For eksempel hvis jeg kjører fra bunnen av en bakke, opp bakken og så rundt en sving vil jeg ha beveget meg i tre dimensjoner (horisontalt, vertikalt og innover/utover), men det beskriver ikke hvor jeg var til hvilken tid i løpet av et gitt tidsrom. Så er den fjerde dimensjonen tid, og har jeg rett om hvordan det funker? 8203230[/snapback] Du vil bevege deg i tre dimensjoner selv om du kjører rett frem, for omgivelsene er uansett i tre dimensjoner. Lenke til kommentar
3raz3r Skrevet 21. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2007 Hvilket land har høyest levealder? Og hvilket har lavest? Lenke til kommentar
Matias Skrevet 21. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2007 Her er en fin liste, 3raz3r. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 21. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Japan har 82 år. Island er rett bak med sine 81 år. I bunnen finner vi Swaziland, med den suverent dårligste raten: 33 år. Edit: Kilde. Endret 21. mars 2007 av L@sse Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Henholdsvis Andorra og Swaziland. http://no.wikipedia.org/wiki/Liste_over_la...venta_levealder Redigert: Litt sein der ja... Endret 21. mars 2007 av incanus Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 21. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2007 Hvorfor er Ati så sen med et DX10 skjermkort? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 21. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2007 Fordi de bruker lengre tid på å lage ett (forhåpentligvis) kraftigere kort enn motstanderene. Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 21. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2007 Hei, Ble for to timer siden frastjålet lommeboka mens jeg gikk over gaten i Riga, Latvia. Plutselig kom det flere personer rundt meg, hvor en plutselig dultet borti meg for så å spørre hvor mye klokka var når jeg la merke til det. Rett etterpå var lommeboka vekk. Hvilke rettigheter har jeg ved feks forsikring. Lommeboka inneholdt 1000,- Takk for hjelp.. Ps. Må jeg anmelde forholdet, eller holder det at reiseleder skriver en ''erklæring'' av hendelsen? Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 21. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2007 du må anmelde det til politiet, og du kan få igjen tilsvarende verdi på din reiseforsikring normalt. sjekk vilkårene dine. kravet om anmeldelse er vel enda et standardvilkår hos norske forsikringsselskap. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 21. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) quiz.bmp Siden vi var så godt i gang med mentalquiz her, denne tegninga gav mattelæreren min på ungdomsskola meg på midten av nittitallet. Poenget her er at man skal tegne en sammenhengende linje som krysser hver og en av linjene i denne figuren. Samtlige skal være krysset, og kun en gang hver. Går dette, og hvis ikke, hvorfor ikke? man kan begynne og slutte hvor man vil. edit: legger den opp som jpeg slik at den vises i posten også. Endret 21. mars 2007 av Spr0cket Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 21. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2007 Fikk en kniv av jobben i dag, dere vet de som er brukt i matbutikker for å åpne pakker. Siden det var første gang jeg brukte den, klarte jeg å sette den 1-2 ganger for mye ute. Da brakk litt av den. Det jeg lurer på, er det meningen at de skal brekke før eller senere? Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 21. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Sprocket: Nei, den oppgaven går det ikke an å løse. Nå kan en annen fortelle det matematisk Fikk en kniv av jobben i dag, dere vet de som er brukt i matbutikker for å åpne pakker. Siden det var første gang jeg brukte den, klarte jeg å sette den 1-2 ganger for mye ute. Da brakk litt av den. Det jeg lurer på, er det meningen at de skal brekke før eller senere? 8204665[/snapback] Ligner kniven på b)? Isåfall er svaret ja. Disse skal knekkes av etterhvert som kniven blir sløvere på spissen. Når den ytterste delen knekker av, blir det en ny og skarp spiss. Endret 21. mars 2007 av Negotiation Lenke til kommentar
Espein Skrevet 21. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2007 Sånn kaller vertfall jeg tapetkniv Lenke til kommentar
Arang Skrevet 21. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Spr0cket: Hvis jeg ikke har misforstått oppgaven kan den løses slik: Endret 21. mars 2007 av Arang Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 21. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) Hvis et objekt beveger seg gjennom et tredimensjonalt rom over en viss tidsperiode, er da banen til det objektet firedimensjonal? For eksempel hvis jeg kjører fra bunnen av en bakke, opp bakken og så rundt en sving vil jeg ha beveget meg i tre dimensjoner (horisontalt, vertikalt og innover/utover), men det beskriver ikke hvor jeg var til hvilken tid i løpet av et gitt tidsrom. Så er den fjerde dimensjonen tid, og har jeg rett om hvordan det funker? 8203230[/snapback] http://en.wikipedia.org/wiki/Dimensions#Time Ja, banen til objektet er firedimensjonal, men tid skiller seg fra romdimensjonene ved at bevegelse i den foregår i en retning og (i de fleste tilfeller) med konstant fart. Endret 21. mars 2007 av G2Petter Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2007 Hva er verdens største utested(er) (pub, nattklubb, etc.), mtp både omfang og kapasitet? Engangsarrangementer teller ikke, det må være et sted som tar imot gjester på jevnlig basis. Lenke til kommentar
Spr0cket Skrevet 21. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2007 (endret) du glemte visst disse veggene. Hvis et objekt beveger seg gjennom et tredimensjonalt rom over en viss tidsperiode, er da banen til det objektet firedimensjonal? For eksempel hvis jeg kjører fra bunnen av en bakke, opp bakken og så rundt en sving vil jeg ha beveget meg i tre dimensjoner (horisontalt, vertikalt og innover/utover), men det beskriver ikke hvor jeg var til hvilken tid i løpet av et gitt tidsrom. Så er den fjerde dimensjonen tid, og har jeg rett om hvordan det funker? 8203230[/snapback] http://en.wikipedia.org/wiki/Dimensions#Time Ja, banen til objektet er firedimensjonal, men tid skiller seg fra romdimensjonene ved at bevegelse i den foregår i en retning og (i de fleste tilfeller) med konstant fart. 8205091[/snapback] en annen ting som skiller tid fra de andre dimensjonene er at fart er et produkt av blant annet tid. så kan en dimensjon være en faktor i en størrelse som beskrives av en annen dimensjon? Endret 21. mars 2007 av Spr0cket Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 21. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2007 quiz.bmp Siden vi var så godt i gang med mentalquiz her, denne tegninga gav mattelæreren min på ungdomsskola meg på midten av nittitallet. Poenget her er at man skal tegne en sammenhengende linje som krysser hver og en av linjene i denne figuren. Samtlige skal være krysset, og kun en gang hver. Går dette, og hvis ikke, hvorfor ikke? man kan begynne og slutte hvor man vil. edit: legger den opp som jpeg slik at den vises i posten også. 8204531[/snapback] Hvis du studerer firkantene, så ser du at du har 3 rom med antall vegger i oddetall. Dvs. at det må legges igjen en ende av streken i hvert av disse rommene, og ettersom streken din bare har to ender så lar det seg ikke gjøre. Oppgaven kan ikke løses, da det er umulig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg