Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Hva skjer hvis en homofil konge gifter seg med en type? Får man da to konger?

Jeg tror man får en konge (den originale kongen) og en prins. Jeg er ikke sikker, men jeg tror det blir sånn, for å unngå at de har lik rang og er uengie.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva skjer hvis en homofil konge gifter seg med en type? Får man da to konger?

Jeg tror man får en konge (den originale kongen) og en prins. Jeg er ikke sikker, men jeg tror det blir sånn, for å unngå at de har lik rang og er uengie.

8191557[/snapback]

Tror det blir konge og prinsgemal...

Lenke til kommentar
Hva skjer om et svart hull treffer et annet svart hull laget av anti-materie? vil de utligne hverandre og bli til energi? Hvor mye energi snakker vi om?

8193702[/snapback]

Tja, jeg vet ikke, men det kan jo tenkes. Nå vet jeg ikke om det er sannsynlig at det finnes sorte hull med antimaterie, men hvis det gjør det så bør jo massene disintegrere og bli til strålingsenergi. Energimengden det er snakk om kan regnes ut ved hjelp av E = m c^2. Der E er energien oppgitt i Joule, m er massen i kg og c er lysets hastighet i vakuum i m/s.

Hvis vi setter inn tall der hvert av de sorte hullene har en masse som er lik vår sol (2*10^30 kg) så får vi:

E = 2 stk * 2*10^30 kg * (3*10^8 m/s)^2 = 2,4 * 10^47 Joule.

Jeg aner ikke om de sorte hullene vil forsvinne fordi tyngdekraften forsvinner eller om strålingsenergien vil "kondensere" til masse igjen eller om det som er inni sorte hull i det hele tatt er materie og antimaterie. Det er nok mange uløste gåter der ennå.

Kan et spørsmål være usannsynlig?

8193742[/snapback]

Forutsetningene i spørsmålet kan være usannsynlige. Eller det kan være usansynlig at spørsmålet ble stilt. F.eks hva er sannsynligheten for at en voksen mentalt frisk person spør dronning Sonja over en høytidelig middag om hvorfor hun har skjegg/dun på haka?

Lenke til kommentar

Spørsmålet ditt strider først og fremst mot regelen i post #1, men vi kan vel hjelpe deg litt allikevel.

Jeg jobber i en realitivt liten bedrift og vi får all inngående mail vasket av Norman Online Protection.

All driten blir stoppet og satt i karantene. Man kan enten logge på en side og sjekke karantenelista eller få rapporter på mail. Veldig greit og funksjonelt, så godt som 99% av all spam er vekk.

Lenke til kommentar
Uten noen utdanning så tipper jeg at det største hullet vil sakte men sikkert sluke det andre svarte hullet, og så fortsetter dagen som vanlig.

Survival of the strongest gjelder overalt ;P

8194050[/snapback]

Bortsett fra at det ene hullet består av materie, og det andre av antimaterie ...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...