CCola Skrevet 16. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2007 Er det mulig å ta solarium 2 dager om så 3 dager på rad? 8161757[/snapback] Er det da snakk om 48-72 timer i strekk i et solarium? Eller så så lang tid hver av de dagene? 8162214[/snapback] Haha, nei Altså 20 minutter 3 dager på rad Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2007 Det kommer nok an på hvor mye sol (tid ganger styrke) du tar og hvor mye pigmenter du har fra før. Noen bleike nordmenn kan sikkert få antydninger til solbrenthet allerede ved første soling (etter en ellers solfattig vinter) mens andre med mer pigment klarer sikkert å ta sol 3 dager på rad med glans uten antydninger til å bli brent. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 16. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2007 hehehe, morsomt å se mange materialrelaterte spørsmål her! Ta et studium i materialvitenskap eller nanoteknologi da vet dere! UiO har ihvertfall studieprogrammet MENA å by på. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 16. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Noen andre enn meg som har problemer med hotmail-kontoen sin? Enten så kommer det ingenting, eller så kommer det en melding som sier "Service not available." =/ Redigert: Nå funker det vist igjen. Rart. Endret 16. mars 2007 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
aspic Skrevet 16. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2007 hehehe, morsomt å se mange materialrelaterte spørsmål her!Ta et studium i materialvitenskap eller nanoteknologi da vet dere! UiO har ihvertfall studieprogrammet MENA å by på. 8168105[/snapback] Om ein byrjer å studere nanoteknologi (noko eg blei veldig interessert i no) etter vidergåande. Kva jobb kan ein då eventuelt få? Finnes det nanoteknologi innan sivilingenør? =o Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 16. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Tittet på poengsummen som krevdes for å studere nanoteknologi, 65 poeng. Dvs mot seks i snitt og godt med fordypningspoeng og realfagspoeng. Husker ikke hvilken skole dette var, om det i det hele tatt er mer enn en skole som tilbyr dette studiet da. Endret 16. mars 2007 av -Teddy- Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 16. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) hehehe, morsomt å se mange materialrelaterte spørsmål her!Ta et studium i materialvitenskap eller nanoteknologi da vet dere! UiO har ihvertfall studieprogrammet MENA å by på. 8168105[/snapback] Om ein byrjer å studere nanoteknologi (noko eg blei veldig interessert i no) etter vidergåande. Kva jobb kan ein då eventuelt få? Finnes det nanoteknologi innan sivilingenør? =o 8169939[/snapback] Sivilingeniør er 5 års utdannelse og tilsvarer en Mastergrad i det gitte studieprogrammet. Tar du en Master i nanoteknologi får du den snertne tittelen "Master of Science in Nanotechnology". Ved UiO må du først velge det 3-årige Bachelorprogrammet "MENA (Materialer, Energi og Nanoteknologi [Info]). Når du har kommet gjennom det programmet med minst en C i snitt, dvs minst halvparten av fagene C og den andre halvparten av fagene D (alle kan klare det om de gjør en viss innsats) kan du søke på det 2-årige Masterprogrammet i MENA med studieretning Nanoteknologi. (Info) Siden nanoteknologi på sett og vis er en miks av både fysikk og kjemi med "litt attått" passer du inn i en bråte ulike jobber. Her er noen eksempler på jobber tidligere studenter i et lignende program har fått, alt fra jobb i Olje og Energidepartementet til professorstilling i Japan. (Se på de som har gått "Funksjonelle uorganiske materialer".) Fantasien og karakterene (og en porsjon flaks) er det eneste som setter grenser på hva du kan ende å jobbe med innen nanoteknologi og materialvitenskap etter endt studium. Jeg trenger kanskje ikke nevne at lønna for en nyutdannet nanotech-dude i det private er høvelig ok... De som er ferdige med Masterstudiet nå til sommeren har allerede så mange forskjellige jobbtilbud og professorplasstilbud at de ikke vet helt hva de skal gjøre av seg. *Alle* som søkte på dette studieprogrammet (MENA) de siste 3 årene har kommet inn. NTNU har også et nanoteknologiprogram men der er karaktersnittet så skyhøyt at det er rent kriminelt. Jeg er bittelitt usikker på om det er noen særlige forskjeller på hva du kan bli om du går nanotech på NTNU i forhold til UiO. Tittet på poengsummen som krevdes for å studere nanoteknologi, 65 poeng. Dvs mot seks i snitt og godt med fordypningspoeng og realfagspoeng. Husker ikke hvilken skole dette var, om det i det hele tatt er mer enn en skole som tilbyr dette studiet da. 8170096[/snapback] NTNU. Eneste grunnen til at snittet er så skyhøyt er at de har profilert studiet bedre enn UiO har gjort. Det er i ferd med å endre seg. Det er antatt at antallet nye søkere til MENA, UiO til høsten vil være mye høyere enn tidligere år. Hvis noen har sett plakatene/reklamene om å studere realfag på UiO rundt omkring i Oslo så er det oss som studerer på MENA det snakkes om i de fleste tilfeller. Endret 16. mars 2007 av Belarnion Lenke til kommentar
Spisemannen Skrevet 16. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2007 Jeg er litt beskymret over den musa som skremmer meg på natta =/ den kommer bar sykehussengen og hører hjemme der, men den hopper og gjør ting bak kranen min lolol Lenke til kommentar
binko Skrevet 16. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2007 Hmm... Som jeg lurer på... Hmm... Teeenke-tenke. Hvem kom på å ha fargen "oransje" i trafikklys? Ikke selve fargen, men MENINGEN med den. Utallige ulykker har vel skjedd fordi noen måtte fort hjem etc og kjørte på oransje? Hvorfor ikke rett til grønt fra rødt? Og hva med "arkitekt-tegnet bolig"?. Senest i går så jeg i bolig-bilag-greia: "arkitekt-tegnet bolig-" Hva er pointet? "Jeg vil ha en postmann-tegnet bolig"? Eller no:P -Gizmo Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 16. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2007 Og hva med "arkitekt-tegnet bolig"?. Senest i går så jeg i bolig-bilag-greia: "arkitekt-tegnet bolig-" Hva er pointet? "Jeg vil ha en postmann-tegnet bolig"? 8171859[/snapback] Da er boligen tegnet for å skulle bygges en gang. Ikke noe ala Block Watne, som bygger flere hus ut fra de samme tegningene. Grunnen til det kan være at huseier ønsker noe mer eksklusivt, eller at tomten gjør at ingen "masseproduserte" hus er tilpasset, mm. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 16. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2007 Hmm, jeg skjelver i munnen etter å ha tatt polio (timer siden). Er dette farlig? 8166954[/snapback] Er du ikke død nå, så er det ikke farlig. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 16. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2007 Hmm, jeg skjelver i munnen etter å ha tatt polio (timer siden). Er dette farlig? 8166954[/snapback] Er du ikke død nå, så er det ikke farlig. 8171914[/snapback] 2nd that! Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 16. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Og hva med "arkitekt-tegnet bolig"?. Senest i går så jeg i bolig-bilag-greia: "arkitekt-tegnet bolig-" Hva er pointet? "Jeg vil ha en postmann-tegnet bolig"? 8171859[/snapback] Deg om det. Vi andre vil gjerne ha et postmann-levert brev. Endret 16. mars 2007 av G2Petter Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 16. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Hvofor jeg som sverget på at jeg aldri skulle begynne med WoW, nå er helt hekta? Endret 16. mars 2007 av Andeby Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 16. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2007 Hvofor jeg som sverget på at jeg aldri skulle begynne med WoW, nå er helt hekta? 8172125[/snapback] Fordi du er svak? Vet ikke jeg, men dette er det heller intet fasitsvar på. Personlig bare liker jeg ikke idéen bak spiller og har heller aldri likt noen spill i *craft-seriene så det er egentlig ikke noe problem. Jeg vil tro du f.eks fant ut at du egentlig liker spillet litt. Du er kanskje fascinert av MMORPG-spill eller du har ikke noe liv Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 16. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2007 Hvofor jeg som sverget på at jeg aldri skulle begynne med WoW, nå er helt hekta? 8172125[/snapback] Svake mennesker... Det du gjorde feil var å begynne. "Jeg skal aldri begynne å røyke, men jeg kan jo ta å kjøpe en liten pakke bare for å sjekke." Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 16. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2007 Det du gjorde feil var å begynne.8172260[/snapback] Hey! I take offence to that! Jeg prøvde faktisk spillet. Spilte til jeg var level 14 eller noe før jeg fant ut at det ikke var noe for meg. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 17. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2007 Det du gjorde feil var å begynne.8172260[/snapback] Hey! I take offence to that! Jeg prøvde faktisk spillet. Spilte til jeg var level 14 eller noe før jeg fant ut at det ikke var noe for meg. 8172299[/snapback] :!: Ja okey, det finnes unntak. Selv vil jeg ikke nærme meg det spillet, i tilfelle jeg får dilla. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 17. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2007 Hvem kom på å ha fargen "oransje" i trafikklys? Ikke selve fargen, men MENINGEN med den. Utallige ulykker har vel skjedd fordi noen måtte fort hjem etc og kjørte på oransje? Hvorfor ikke rett til grønt fra rødt? Meningen er at når du kommer ivrig til et lyskryss holder du gjerne clutchen inne mens du kikker på det røde lyset. I det lyset blir grønt reagerer du med å sette ned clutchen mens du ser deg omkring. Dersom en person er på vei forran deg vil du muligens ha kjørt over han/hun før du egentlig har sett han/hun. Men dersom lyskrysset også har oransje vil du når lyset endrer seg for første gang først kikke omkring, og etter x sekunder "automatisk" slippe clutchen. Siden du vet ganske nøyaktig når det grønne lyset vil komme vil du altså gjøre deg mer klar i sekundene før du kjører ut. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 17. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2007 Hva er "en gang til" på spansk? Hva er "kom igjen" på spansk? Hva er "høyere" på spansk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg