Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Hvorfor blir vektere kalt tyttebærpoliti?

8145379[/snapback]

Dette gjelder mest for Securitas vakter, du veit åssen logoen dere ser ut, ikke sant? Tre røde rundinger, likner en hel masse på tre tyttebær... ;)

8150346[/snapback]

Og "politi"-delen av kjælenavnet er jo litt misvisende da vektere ikke har noen utvidet myndighet. De har faktisk akkurat den samme myndigheten som "mannen i gata".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på hva slags båt de bruker i "Apocalypse Now" når de reiser oppover elven. Luerer også på om de er mulige å få kjøpt.

EDIT: Jeg har funnet ut av hva båten heter: "PBR Mark II", så da er spørsmålet om de er å få tak i?

Endret av Aldhissla
Lenke til kommentar
Jeg lurer på hva slags båt de bruker i "Apocalypse Now" når de reiser oppover elven. Luerer også på om de er mulige å få kjøpt.

EDIT: Jeg har funnet ut av hva båten heter: "PBR Mark II", så da er spørsmålet om de er å få tak i?

8151972[/snapback]

Det er en MTB... :D norge hadde et par de solgte for en stund tilbalke... Kost vist skjorta å kjøpe... og høyre og venstre arm, en lunge, begge nyrene, en testikel og resten av inntektene dine å bruke! :D De er DYYYYYYYYYYRE i drift... Slukte noe sånt som 32 liter drivstoff i timen... eller så er jeg helt på bærtur når det gjelder drivstoff i båt... Tallet var iallafall j#¤la høyt!... ;D

Endret av lordwolfy
Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på fordampningsvarme og spesifikk fordampningsvarme?

8153019[/snapback]

Fordampningsvarme kan være hvor mye varme man trenger for å fordampe 3 gram, 100 gram, 2 kg, et tonn eller hvor mye som helst f.eks vann. Spesifikk fordampningsvarme er hvor mye varme som trengs per mengde væske.

Spesifikk fordampningsvarme måles i kJ/mol eller kJ/kg.

Fordampningsvarme måles i kJ.

Gang den spesifikke fordampningsvarmen med mengden det er snakk om, f.eks 0,1234 kg så får du fordampningsvarmen oppgitt i kJ.

Lenke til kommentar
Hvorfor blir vektere kalt tyttebærpoliti?

8145379[/snapback]

Dette gjelder mest for Securitas vakter, du veit åssen logoen dere ser ut, ikke sant? Tre røde rundinger, likner en hel masse på tre tyttebær... ;)

8150346[/snapback]

Og "politi"-delen av kjælenavnet er jo litt misvisende da vektere ikke har noen utvidet myndighet. De har faktisk akkurat den samme myndigheten som "mannen i gata".

8150513[/snapback]

Hva kan de egentlig gjøre for noe? Hvis dew feks tar meg i å stjæle?

Lenke til kommentar
Hva kan de egentlig gjøre for noe? Hvis dew feks tar meg i å stjæle?

8153335[/snapback]

Be deg om å gå eller ringe politiet.

8153383[/snapback]

Da kan jeg jo gå mens de ringer?

Mente jeg leste noe om at hvis du har varer for under 2000,- under armene kan de ikke holde deg igjen..

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...