Kakofoni Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 hvorfor har vi fag som musikk,kunst og håndtverk (hærverk), krl og gym på skolen? greit nok at gym er gøy osv at ungdommen trenger mosjon, men burde det være et fag du får karakter på? 8145824[/snapback] Noen har veldig mye ferdigheter i musikk og kunst, KRL er selvsagt da du lærer etikk og verdensreligioner, gym er også et bra fag ettersom det er avvekslende, og viser at noen folk kan dette veldig godt. Det er fremtid i alle disse yrkene, bortsett fra at KRL heller er der for å få bort fordommer o.l. Noe som er veldig viktig i seg selv. Så lenge det er en karriere i det, er det et fag. Vi har faktisk noe som er veldig viktig, nemlig kultur, og dette lærer man i musikk, kunst & håndtverk og KRL. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Om man har lavt blodtrykk og plutselig blir så svimmel at man flater helt ut utover bodet, er det grunn til bekymring? Vedkommende sier han føler seg ok nå. Har og ringt etter lege men fikk bare snakke med en sykepleier. Hun sa vi skulle ringe igjen skulle vi føle behovet for det. Endret 13. mars 2007 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Om man har lavt blodtrykk og plutselig blir så svimmel at man flater helt ut utover bodet, er det grunn til bekymring? Vedkommende sier han føler seg ok nå. Har og ringt etter lege men fikk bare snakke med en sykepleier. Hun sa vi skulle ringe igjen skulle vi føle behovet for det. 8147105[/snapback] Om dette ikke var i forbindelse med plutselige endringer av stillinger (som å reise seg opp etter å ha sittet en stund i sofaen, for å endre blodfordelingen slik at hjernen ikke får nok oksygen, kalles otostatisk blodtrykksfall) så kan det være grunn til bekymring, eller et engangstilfelle. Kanskje vent til det skjer en gang til. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Vedkommende stod oppe å snakket i telefonen. Lingnende ting har skjedd før, men aldri så intenst. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Er UV-stråling det samme som Ultrafiolett stråling? Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Er UV-stråling det samme som Ultrafiolett stråling? 8147843[/snapback] Ja. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Når man skal sjekke inn på fly, så er det bagasje som skal i last og håndbagasje som man bærer ombort på flyet. Om man skal ta med seg PC eller noe annet i bagasjen, sjekker de det og slikt? Er så lenge siden jeg har vært på fly nemlig. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Du må lempe ut PC-en og annet "større elektronisk utstyr" og legge det på røntgenbåndet. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Når man skal sjekke inn på fly, så er det bagasje som skal i last og håndbagasje som man bærer ombort på flyet. Om man skal ta med seg PC eller noe annet i bagasjen, sjekker de det og slikt? Er så lenge siden jeg har vært på fly nemlig. 8147936[/snapback] Du må ta ut laptopen fra ryggsekk/bagg når du går igjennom tollen/det båndet Endret 13. mars 2007 av _Scotty_ Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Hvorfor blir vektere kalt tyttebærpoliti? 8145379[/snapback] En av kompisene mine kaller de for sukkertøypoliti. Wannabe politi kaller jeg de. Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Hvordan fungerer nattbriller? Lenke til kommentar
multisync Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Dette var nok den beste forklaringen jeg fant... Lenke til kommentar
co2 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Når man skal sjekke inn på fly, så er det bagasje som skal i last og håndbagasje som man bærer ombort på flyet. Om man skal ta med seg PC eller noe annet i bagasjen, sjekker de det og slikt? Er så lenge siden jeg har vært på fly nemlig. 8147936[/snapback] Du må ta ut laptopen fra ryggsekk/bagg når du går igjennom tollen/det båndet 8147962[/snapback] Men jeg synes å huske man sjekket inn bagasjen før man gikk gjennom de kontrollene? Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Når man skal sjekke inn på fly, så er det bagasje som skal i last og håndbagasje som man bærer ombort på flyet. Om man skal ta med seg PC eller noe annet i bagasjen, sjekker de det og slikt? Er så lenge siden jeg har vært på fly nemlig. 8147936[/snapback] Du må ta ut laptopen fra ryggsekk/bagg når du går igjennom tollen/det båndet 8147962[/snapback] Men jeg synes å huske man sjekket inn bagasjen før man gikk gjennom de kontrollene? 8148942[/snapback] Det stemmer! Så om du sender lap'n med bagasjen så må du ikke ta den ut! Tar du den med ombord så må den ut av bagen! Vil på det sterkeste anbefale det siste! Lenke til kommentar
valentino Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Hvordan fungerer nattbriller? 8148254[/snapback] De har en grundig forklaring hos howstuffworks. Krever at du forstår engelsk, men jeg regner med at det ikke er noe problem. http://electronics.howstuffworks.com/nightvision.htm Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Hva er en "ylv"? Som i Sykkylven, Vanylven og sikkert andre ylver... Lenke til kommentar
co2 Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Når man skal printe ut ark, så finnes det flere typer papir. Hvilke papirtype er det som er mykest/minst grovt? Endret 13. mars 2007 av co2 Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Når man skal printe ut ark, så finnes det flere typer papir. Hvilke papirtype er det som er mykest/minst grovt? 8149280[/snapback] http://www.mapnorge.no/ Gå på tips og råd! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Hva er en "ylv"?Som i Sykkylven, Vanylven og sikkert andre ylver... 8149168[/snapback] Iflg. navneboka betyr Ylva "ulv", det er i hvert fall et spor. Endret 13. mars 2007 av Isbilen Lenke til kommentar
Drakan Wolf Skrevet 14. mars 2007 Del Skrevet 14. mars 2007 Hvorfor blir vektere kalt tyttebærpoliti? 8145379[/snapback] Dette gjelder mest for Securitas vakter, du veit åssen logoen dere ser ut, ikke sant? Tre røde rundinger, likner en hel masse på tre tyttebær... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg