Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Hva har satt i gang alt vi vet om? Dette blir vel et spørsmål om synspunkt. Det jeg tenker på er hvorfor er vi her, hvorfor startet det hele, ikke minst hvordan, og hvor stort er universet, slutter det, hva er på utsiden?

Begynte å tenke på det på skolen, blir litt smågal av å tenke på det. Det som får meg til å tenke er at fysikkens lover sier at energi ikke kan oppstå, bare gå over i andre former. Så viss ingenting kan oppstå, hvordan har noe som helst oppstått første gangen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Begynte å tenke på det på skolen, blir litt smågal av å tenke på det. Det som får meg til å tenke er at fysikkens lover sier at energi ikke kan oppstå, bare gå over i andre former. Så viss ingenting kan oppstå, hvordan har noe som helst oppstått første gangen?

8137850[/snapback]

Hvem vet? Det kan jo ha vært der i evig tid, bare omdannet til masse og energi i vår univers f.eks vet et digert smell for 13,7 milliarder år siden.

Eller kanskje fysikkens lov om masse- og energi-bevaring bare gjelder under våre vanlige prøvbare forhold her på jorda, men ikke gjelder ved spesielle hendelser som det store smellet.

Eller kanskje teorien om at universet bare har eksistert i 13,7 milliarder år er feil? Kanskje det har vart evig, men at vi har tolket utvidelsen og andre tegn helt feil?

Vi skal ikke lengre enn hundre år tilbake i tid (eller til Sørlandet) for å se at folk trodde universet bare hadde vart i 6000 år eller noe sånt. Kanskje vi finner ut ennå mye mer om universet og dets varighet, start, slutt osv i løpet av de neste hundre årene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897

Noen som er en god side der det står mye informasjon om hva/hvorfor Kina sensurerer av internet. Og slikt. Altså informasjon om sensurering av internet i kina?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
Noen som er en god side der det står mye informasjon om hva/hvorfor Kina sensurerer av internet. Og slikt. Altså informasjon om sensurering av internet i kina?

8138647[/snapback]

Det var jævlig mye her da...

8138677[/snapback]

Det meste er vel artikler som sier at nå er bla bla bla 300 nye sider blitt sperret. Ikke noe konkret der det står reglene og slikt, men takk for svar uansett.

Lenke til kommentar
Hater TV3, det er umulig å se film på den kanalen, men har ikke merket at NRK har stort med reklamer.

8139280[/snapback]

Det finnes ikke reklamer på NRK, ergo den beste kanalen :cool:

8139326[/snapback]

+ seriene de sender eller har sendt.

Sopranos

Seks fot under

Third watch

Presidenten

Riget

Poirot (eller hva det er han heter)

Dom Grabbade

Dr.House

og andre detektiv serier jeg ikke husker.

Lenke til kommentar
Medisiner i Storbritannia kostet 15% "i faste kroner" mindre i 2000 enn de gjorde i 1990. Hva vil egentlig det si?

- At produksjonskostnadene er lavere eller noe?

8140091[/snapback]

Det betyr vel at utsalgsprisen på medisiner sank med 15% fra 1990 til 2000.

Det med "faste kroner" betyr vel bare at de ikke har tatt høyde for konsumprisindeksen.

Lenke til kommentar
1. I løpet av et døgn hvor mange minutter/timer har TV3 med reklamer?

2. Hvilken kanal er best?

3. Har en heftig krangel med min bror her (han mener TV3, mens jeg mener NRK :p)

8138827[/snapback]

1. Jeg vil anslå ca 2 minutter reklame hvert 10. minutt pluss 8 minutter reklame mellom hvert program (hvert time) og at de sender fra kl 8 om mårran til 24. Totalt 20 minutter reklame per time * 16 timer = 5 timer og 20 minutter med reklame per døgn.

2. Den med minst reklame, mest sammenhengende filmer og mest egenprodusert materiale

3. Jeg regner med han er mye yngre enn deg ;)

8139326[/snapback]

De har da en god del egenreklame og egne reklameprogrammer på ca 15 minutter for Norges eneste lovlige og monopoliserte gambling-selskap. I forbindelse med sport så har de vel også en del "Programmet sponses av"-reklamer. (Mulig jeg husker feil her. Å ligge på sofaen hele søndager og være "sportslig" er ikke min greie)

Lenke til kommentar
1. I løpet av et døgn hvor mange minutter/timer har TV3 med reklamer?

2. Hvilken kanal er best?

3. Har en heftig krangel med min bror her (han mener TV3, mens jeg mener NRK :p)

8138827[/snapback]

1. Jeg vil anslå ca 2 minutter reklame hvert 10. minutt pluss 8 minutter reklame mellom hvert program (hvert time) og at de sender fra kl 8 om mårran til 24. Totalt 20 minutter reklame per time * 16 timer = 5 timer og 20 minutter med reklame per døgn.

2. Den med minst reklame, mest sammenhengende filmer og mest egenprodusert materiale

3. Jeg regner med han er mye yngre enn deg ;)

8139326[/snapback]

De har da en god del egenreklame og egne reklameprogrammer på ca 15 minutter for Norges eneste lovlige og monopoliserte gambling-selskap. I forbindelse med sport så har de vel også en del "Programmet sponses av"-reklamer. (Mulig jeg husker feil her. Å ligge på sofaen hele søndager og være "sportslig" er ikke min greie)

8140435[/snapback]

Når vi er inne på dette med reklame: hvor mye koster reklame, og hvor mye regner TV-selskapene med at de tjener per seer?

Eksempel: et TV-program har 100 000 seere. Reklamen under programmet koster til sammen 1 000 000 for annonnsørene. Det blir 10,- per person.

Er det noen som har noen reelle tall. Jeg tenker spesielt på populære serier som "LOST" og "Prison Break".

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...