robB Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 12 nys på rad er det meste et menneske har hatt og hun døde. Kan ikke ha vore et sterkt menneske. Må ha vert et svakt. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Lurer seriøst om verden og alt tilbehør er virkelig....fordi med tanke på hva som skjer idag og hva som skjedde i fortiden kan seriøst ikke være virkelig. hva mener du. Så hvis jeg sier i går var jeg ute på byen, så er det ikke virkelig? Det er jo virkelig for oss det vi se vel. Duden tenker sikkert på slik Matrix opplegg, der vi ligg i slike krybbegreier, og vi blir sugd energi ut ta og vi "drømmer" om denna verdenen vi lever i nå! jeg ler....."haha"....not. ikke for å slenge dritt, men det sånt mindset som du har er enda en grunn jeg virkelig lurer på om det er mulig :/ men nok om det. Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Hvorfor nyser mennesker nesten alltid to ganger på rad?. Er det ikke slik at vi har noe i nesen som gjør at vi nyser? Og da er det vel ikke alltid det blir borte første gangen...? Grunnen til at enkelte mennesker nyser to ganger på rad har to forklaringer. Den tekniske og den psykologiske Jeg tar den tekniske: Det første nyser starter gjerne med en enorm inntrekking av luft gjennom nesa, noe som da er en klar invitasjon for mer ruskomsnusk. Det kroppen da tenker på er å få ut så mye som irriterte i nesa før mer ble trekt inn. Når noe da på nytt irriterer neseveggen fremkalles enda en nys. Slik kan det faktisk fortsette til dødsfall. 12 nys på rad er det meste et menneske har hatt og hun døde. Jeg har nyst elleve ganger på rad. Jeg lever. Ja, det er snakk om 11 ganger på rad uten pauser. Helt sammenhengende. Men det er store sjanser for at hjertet stopper når man nyser så mange ganger på rad, så det trenger ikke nødvendigvis være noe galt med hun som døde av 12 nys. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Hvordan vet medisinen hvor den skal? Tabeletter feks. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Såvidt jeg vet så vet ikke medisinen hvor den skal. Den blir ført gjennom blodet overalt og er designet til å gjør ditt og datt. Dermed blir det også alltid bivirkninger. Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Hvordan vet medisinen hvor den skal? Tabeletter feks. Det blir vel ført rundt i blodet, slik som raziel014 sier. Da befinner stoffet seg i hele kroppen ellerno, og de.. ehmm... cellene(?) som trenger det kan ta det opp. Håper ingen leger eller lignende leser dette Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 8. februar 2005 Del Skrevet 8. februar 2005 Kapslingen hjelper: - sukkerdragee, løses opp i maven og blir tatt opp i kroppen der - gelekapsel, løses opp i tarmen og blir tatt opp der - stikkpiller. Trenger du å vite mer? Ellers tas medisiner også ved inhalering eller ved injisering, f.eks. i blodet, muskler, lymfen, spinalen eller andre steder. Langt fra alt bir tatt opp i blodet. Mye av utviklingen av medisiner er å se at effekten er riktig og at bivirkningene er små nok. Total utviklingstid kan lett ta 14 år. Hører noen "inntar" sprit på, vel, uortodoks måte (tampongfyll), usikker på om det er særlig lurt. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Feil. Søstera mi nysa 22 ganger på rad i Frankrike en gang. Husker jeg som om det var i går. Muhaha, den ene katten vår nøys sikkert mer enn 30 ganger for en uke siden ca. Var nesten 2 nys på 1 sekund... ..og bevis...vel, det var ihvertfall en diger klatt med snott på gulvet etterpå..lite delikat! Hvorfor må vi betale for Kringkastingsavgiften, og fremdeles se på reklame på tv2 ? (eller TVnorge for den saks skyld) Endret 11. februar 2005 av Ozelot Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hvorfor må vi betale for Kringkastingsavgiften, og fremdeles se på reklame på tv2 ? (eller TVnorge for den saks skyld) Fordi NRK, TV2 og TVN er tre uavhengige kanaler. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hvorfor må vi betale for Kringkastingsavgiften, og fremdeles se på reklame på tv2 ? (eller TVnorge for den saks skyld) Fordi de kanalene har sponsorer og er ikke en statskanal. Lenke til kommentar
joda_321 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hvorfor danner vi ørevoks? Lenke til kommentar
Laman Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Hvorfor danner vi ørevoks? For å holde småkryp unna (lukter ikke digg eller noe sånn) og for å skylle ut snusk. Tror jeg. Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 For å holde småkryp unna Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Man har ørevoks fof å dempe lyden/vibrasjonene som kommer inn i øret så man ikke skader hørselen. Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Jeg har en relativt stor, mørk kul på tannkjøttet, helt bak ved jekslene. Den blør masse og ser ufattelig skummel ut. Noen som vet hva det kan være eller opplevd noe lignende? Er veldig bekymret. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Visdomstann på vei ut? Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Kommer de så tidlig da? Jeg er 17. Klumpen er liksom ikke hard, jeg kan skyve den litt rundt. Det merklige er at jeg ikke har lagt merke til den før nå. Kan ikke huske å ha bitt meg eller lignende, så den må ha kommet fram i dag. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 (endret) Kommer de så tidlig da? Jeg er 17. Klumpen er liksom ikke hard, jeg kan skyve den litt rundt. Det merklige er at jeg ikke har lagt merke til den før nå. Kan ikke huske å ha bitt meg eller lignende, så den må ha kommet fram i dag. Det er jo i den alderen visdomstennene kommer.. edit: fikk 2 av mine når jeg var 18. Måtte trekke de Endret 12. februar 2005 av likferd Lenke til kommentar
cheeplix Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Er veldig sent utviklet når det gjelder tenner, uten at det trenger å bety noe. Kan du si hvor i munnen de kommer? Klumpen ligger utenpå den nest bakerste jekselen. Den er veldig lav, det ligner ikke på en tann. Jeg får vel se det an. Blir bare så bekymret når det skjer plutselig ting med kroppen som jeg ikke har noen forklaring på. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Det kan hende det er en byll( nesten som en kvise) Du kan oppsøke en tannlege. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg