Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, men kommer ikke de personlige meningene fram? Jeg har hele teksten og forfatteren sier ingenting om hva han mener... hva slags sjanger er det da?

HER ER ET UTDRAG:

Alle livsformer er bygd opp av molekyler som ikke er selv levende. Så hva er egentlig forskjellen på liv og død? Og finnes det en hemmelig ingrediens i livets oppskrift - en livsgnist - som gjør død levende? De spørsmålene har beskjeftiget mennesket helt siden oldstiden og frem til idag. Og dagens forskere kan gi de fleste av svarene.

EDIT: Når jeg tenker meg godt om, er ikke det en artikkel da?

Artikkel (wiki)

Endret av Gaston
Lenke til kommentar
Kan noen gi et praktisk eksempel på dette ordtaket? Tenkte på det hele tiden i dusjen, forstår ingenting.

Keep your friends close, and your enemies closer.

8130607[/snapback]

Noe jeg tror:

Ha liksom vennene dine nære (som gode venner)

Men liksom holde mer øye på fiendene dine :hmm:

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Hvis gud skapte alt, hvem/hva skapte egentlig gud?

Lenke til kommentar
Hvis gud skapte alt, hvem/hva skapte egentlig gud?

8130653[/snapback]

Ingenting.

8130706[/snapback]

Ok. Hvem skapte ingenting?

8130808[/snapback]

Hva var klokka ved tidens begynnelse?

8130969[/snapback]

siden tid er kun et relativt begrep blir det feil å snakke om det. 2 minutter for en som reiser med en fart på 50.000 m/s er mye lengre for en på jorda selv om begge opplever 2 minutter.

Lenke til kommentar

Hva skjer hvis en kristen fyr mister hukommelsen sin og aldri kommer på at han egentlig var kristen før han dør 10 år senere?

Hvis Kristendommen skulle stemme, ville da han komme til himmelen fordi han trodde, eller ville han komme til helvette fordi han klarte å bare glemme Gud helt til han døde?

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Hva skjer hvis en kristen fyr mister hukommelsen sin og aldri kommer på at han egentlig var kristen før han dør 10 år senere?

Hvis Kristendommen skulle stemme, ville da han komme til himmelen fordi han trodde, eller ville han komme til helvette fordi han klarte å bare glemme Gud helt til han døde?

8131113[/snapback]

han kommer ikke til helvete av den grunn. Som alle oppegående mennesker vet så er bare gud og himmelen og helvete et eventyr som noen har funnet opp for å undertrykke andre :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...