Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan er kvaliteten på radio? (Bitrate f.eks)

8113543[/snapback]

Tenker du på digitale radiosendinger da? For analoge sendinger går ikke på bitrate, kvaliteten avgjøres derimot på bølgelengde. Kilden kan dog være hemmet av lav bitrate.

Om man sammenligner vanlig FM-sending hvor kilden er toppkvalitet, mot MP3-filer, vil man finne likheter kvalitetsmessig på 128 kbps.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Har man noe som helst sjanse for å komme inn på en plass hvor man er under poenggrensen(primærvitnemål) ?

8111805[/snapback]

Om det er få som søker på skolen, så kommer du inn.

Sjekk ut Lokalsøknad også, det er reservert plasser til folk som bor i nærheten ;)

Lenke til kommentar

Simen1, du som er metallurg (eller noe i den duren).

Kan du forklare hva som skjer når gjenger smøres?

Her på jobben lager vi prober med en gjenge som skal være innefor en streng toleranse. Vi har gjengetolker for å sjekke om maskineringen er i orden. Idag skrudde ei av jentene tolken inn og den 'smurte' seg. Vi får den ikke av med noe utstyr vi har her så den sitter som sveiset fast.

Hva i all verden skjer med metallet siden det fester seg så godt uten noe lim eller sveis?

Lenke til kommentar
Jeg lurer på noe annet å...

Hvordan uttaler man

11 327 907 196 108 000 000 000 000?

8114197[/snapback]

11 kvadrillioner, 327 trilliarder 907 trillioner 196 billiarder og 108 billioner

Tror dette stemmer.

Uansett tviler jeg på at noen vil rette deg hvis det viser seg å være feil.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på noe annet å...

Hvordan uttaler man

11 327 907 196 108 000 000 000 000?

8114197[/snapback]

Det som er litt moro med slike vannvittig høye siffer, er at sjansen faktisk er stor for at du er den første i verden som har uttalt det :)

edit: Bortsett fra at du ikke uttalte det først siden du ikke visste hva det var, hehe

Endret av Mozze
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...