Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tenkt over en ting veldig lenge nå.

Hvis man har en boks som er heeeelt tett. Inne i boksen er det speil på alle veggene. Hvis man tenner et lite lys inne i boksen og slukker det igjen, så vil vel lyset reflektere rundt og rundt i boksen for alltid? Lyset slippes jo ikke ut fordi den er helt tett. Lyset vil heller ikke slukke, fordi det går ikke ann. Hva vil skje hvis man da åpner boksen igjen i et helt mørkt rom etter 100 år?

:hmm:

Lenke til kommentar
Hvorfor nyser mennesker nesten alltid to ganger på rad?.

Er det ikke slik at vi har noe i nesen som gjør at vi nyser? Og da er det vel ikke alltid det blir borte første gangen...?

Grunnen til at enkelte mennesker nyser to ganger på rad har to forklaringer. Den tekniske og den psykologiske

Jeg tar den tekniske: Det første nyser starter gjerne med en enorm inntrekking av luft gjennom nesa, noe som da er en klar invitasjon for mer ruskomsnusk.

Det kroppen da tenker på er å få ut så mye som irriterte i nesa før mer ble trekt inn.

Når noe da på nytt irriterer neseveggen fremkalles enda en nys.

Slik kan det faktisk fortsette til dødsfall.

12 nys på rad er det meste et menneske har hatt og hun døde.

Lenke til kommentar
Lurer seriøst om verden og alt tilbehør er virkelig....fordi med tanke på hva som skjer idag og hva som skjedde i fortiden kan seriøst ikke være virkelig.

hva mener du. Så hvis jeg sier i går var jeg ute på byen, så er det ikke virkelig? Det er jo virkelig for oss det vi se vel.

Lenke til kommentar
Lurer seriøst om verden og alt tilbehør er virkelig....fordi med tanke på hva som skjer idag og hva som skjedde i fortiden kan seriøst ikke være virkelig.

hva mener du. Så hvis jeg sier i går var jeg ute på byen, så er det ikke virkelig? Det er jo virkelig for oss det vi se vel.

Duden tenker sikkert på slik Matrix opplegg, der vi ligg i slike krybbegreier, og vi blir sugd energi ut ta og vi "drømmer" om denna verdenen vi lever i nå!

Lenke til kommentar

Dette må jo være virkelig, siden jeg/du/vi/alle opplever dette, men om det er noe matrix-lignende med verden er noe annet.

Flodhest: Det som er sant er at man får omtrent 10 % orgasme når man nyser. (Muligens litt mer). 10x10=100 , sikkert der det kommer fra. (Blir altså ikke helt riktig.)

Endret av ehs5
Lenke til kommentar
jammen tenk hvis alle dere bare er en drøm fra min verden, og dere bare er noen fantasi fostre inni hue mitt :p

Akkurat, det var det jeg vil fram til. Dette kan være din bisarre virkelige drøm. En drøm som eksisterer, altså en virkelig drøm.

Blir noe som: Jeg tenker, altså er jeg.

Lenke til kommentar

Jeg har også en veninne som nøs 16 ganger på rad. Syntes ikke det var så merkelig jeg ettersom du ALDRI nyser mindre enn 4 ganger på rad.

Tilbake til dette med at kanskje er alt en drøm osv.

Jeg tror dette er en tanke vi alle har eller vil ha før eller siden.

Den kommer nok fra at vi er paranoide overfor vår egen eksistens og hva vi oppfatter.

Jeg husker jeg pleide å tenke at "hva om jeg nå våkner og er 6 år gammel?" Altså de siste 14 årene har bare vært en drøm..

Temmelig usansynlig uansett. Men kan dette motbevises i det hele tatt? Vitenskapelig altså, med formler og hele pakka.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...