Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Man trodde før at pinnsvin formerte seg mage mot mage, men det gjør de ikke. Pinnsvinhannen sniffer rundt på piggene til hunnen og gjør henne opphisset, og under akten kan man vel tenke seg at hunnen hjelper hannen ved å legge piggene litt ned. Tar seg vel god tid også.

Edit: Skrivefeil.

Endret av Matias
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg (og HalTan, forsåvidt) lurer på om noen har patent på å kalle produktene Is-TE når det forsåvidt ikke er mye TE i det. Kan alle kalle produktene sine Is-Te? Burde ikke de hete noe annet? F.eks. Meierienes Is-Te elns. Fikk det litt dårlig fram, dog. :///

2653223[/snapback]

Det er jo enkelt... is fordi det er kaldt, te fordi det smaker te :)

Lenke til kommentar
Så en "is-te" en gang som het "katus-lime". Det var 11% druesaft i den, 4% limesaft i den og 0% katussaft i den (hviss kaktussaft finnes da)!! :roll:

PS: er ikke sikker på om jeg har rette tall ,men det var noe i den duren.

2653484[/snapback]

kaktussaft finnes ja :) neste gang du ser en kaktus, spjær den litt med en kniv, og litt klissen væske skal komme ut...

Lenke til kommentar
Jeg (og HalTan, forsåvidt) lurer på om noen har patent på å kalle produktene Is-TE når det forsåvidt ikke er mye TE i det. Kan alle kalle produktene sine Is-Te? Burde ikke de hete noe annet? F.eks. Meierienes Is-Te elns. Fikk det litt dårlig fram, dog. :///

2653223[/snapback]

Det er jo enkelt... is fordi det er kaldt, te fordi det smaker te :)

8106566[/snapback]

Det trenger ikke å inneholde hverken is eller te om det skal bli kalt iste.

Lenke til kommentar
Hvordan skal det gå med verden? Noe MÅ jo skje. Føler at produsentene er late med å utvikle gode elbiler. Hvis de virkelig vil, kan de lage noe skikkelig.

8106809[/snapback]

Nå slipper man jo årsavgift da, man kan kjøre i kollektivfelt, og man sparer mye på bensin, pluss at batteriene ikke akkurat byttes ut ukentlig. Tror ikke man taper mye i det lange løp.

Lenke til kommentar

"It turns out that, in some sense, we are all time travelers. As you sit at your desk, doing nothing more than clicking your mouse, time is traveling around you. The future is constantly being transformed into the past with the present only lasting for a fleeting moment. Everything that you are doing right now is quickly moving into the past, which means we continue to move through time."

Uææh... det betyr jo at tida går forbi forferdelig fort.... :ohmy: og før du vet ordet av det er du gammel og grå og sitter i en lenestol og strikker små nusselige ullsokker... huffeh!

Lenke til kommentar
Hvis man er ganske nærsynt, og ikke bruker briller eller linser elns, og man har et speil ganske nærme seg som viser speilbildet av noe som er ganske mye lenger ifra, vil man da se dette speilbildet klart?

2659392[/snapback]

Det vet jeg! Jeg er veldig nærsynt. Og svaret på spørsmålet ditt er ja.

Man kan se speilbildet klart, men ikke hvis man ser direkte på hva enn speilbildet reflekterer.

for eksempel: Jeg plasserer et eple 10 meter vekk fra meg. Så tar jeg et speil og ser på eplet i speilet. Da vil jeg se eplet klart. Men hvis jeg ser direkte på eplet vil jeg ikke det. Det er det samme med kamerabilder.

Men hvorfor det er sånn, det aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...