Laffe Skrevet 7. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2007 hvis ikke kroppen hadde noe bein i seg ville vi vært gummiaktig da? Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 7. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2007 hvis ikke kroppen hadde noe bein i seg ville vi vært gummiaktig da? 8096569[/snapback] Ja. Brennsikkert. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 7. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2007 Hva skjer egentlig når man "knekker" fingrene?Er det dumt med tanke på leddgikt senere i livet? 8096159[/snapback] Knekkelyden er gassbobler i leddene som 'sprekker'. Fenomenet kan grovt sett sammenlignes med å dra løs en sugekopp. Det er ikke farlig så lenge det ikke oppleves smertefull og relateres ikke til leddgikt. For en uke eller to siden var det en som fikk vondt i brystet og siden etter å ha sittet foroverbøyd og spilt data i timesvis. Det fikk jeg tilfeldigvis svar på her om dagen. Det er rett og slett kramer i muskulaturen mellom ribbeina. Ubehagelig, men heller ikke det farlig. De er vel uansett kroppens måte å si fra om at å sitte så lenge i en uergonomisk stilling ikke er bra på sikt Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 7. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2007 Hva er dybden på et A4-ark?Og varierer den veldig fra ark til ark? 8093144[/snapback] Nå har jeg målt en vanlig 80g kopiark. Med skyvelær legger arket seg på 0.10mm Med punktmåling på et annet måleutstyr vi har, ligger det mellom 0.086mm - 0.105mm, med hovedvekt av målingene rundt 0.095mm ± 0.005mm. Områder med full dekning fra laserprinteren havner alle målingene på over 0.100mm. Det ser ut til at toneren legger på ca 0.005-0.010mm Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 7. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2007 Pussig ordvalg hvis han med dybde mente tykkelse - kanskje det heller var avstand fra "topp" til "dal" i arket... Lenke til kommentar
aspic Skrevet 7. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2007 Har elektron ein spesiell farge? Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 7. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2007 Hva vil det si å "sitte på en pidestall"? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2007 Har elektron ein spesiell farge?8097225[/snapback] Nei, de har ikke farge, men de kan ha energinivåer som avgir fotoner med bestemte farger når noe av energien omdannes. Dvs. energien går over fra f.eks stillingsenergi til et foton med en viss energi. Fotonets energi (farge) er den samme som stillingsenergien som fjernes. Lenke til kommentar
Matias Skrevet 7. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2007 Hva vil det si å "sitte på en pidestall"? Kanskje dette hjelper: overf: opphøyd plass, ansett stilling stå på en p- / komme ned fra p-en. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 7. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2007 Hvorfor bruser det når man putter vann i form av is oppi colaglasset? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2007 Pidestall: Flere pidestaller. Lenke til kommentar
Kasadu Skrevet 7. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2007 I går pratet jeg og noen flere av en eller annen merkelig grunn om spytt (husker ikke hvordan vi kom inn på temaet. Det er vel heller ikke relevant, hehe). En av oss sa noe veldig interessant; hvorfor tenker vi ikke på spyttet når det er inni munnen, men synes det er ekkelt når det er utafor? Vi ville ikke ha spyttet i et glass for så å drukket det opp igjen, for å si det sånn. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2007 For en uke eller to siden var det en som fikk vondt i brystet og siden etter å ha sittet foroverbøyd og spilt data i timesvis. Det fikk jeg tilfeldigvis svar på her om dagen. Det er rett og slett kramer i muskulaturen mellom ribbeina. Ubehagelig, men heller ikke det farlig. De er vel uansett kroppens måte å si fra om at å sitte så lenge i en uergonomisk stilling ikke er bra på sikt 8096627[/snapback] Det var meg, det! Hadde bare spillt 1 time. Ikke "timesvis". Deilig at det er over! Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 7. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2007 Pidestall: Flere pidestaller. 8098200[/snapback] Jeg vet hva en pidestall er. Det jeg lurer på er hva det vil si å "sitte på en pidestall". Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 7. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2007 Pidestall: 8098200[/snapback] Jeg vet hva en pidestall er. Det jeg lurer på er hva det vil si å "sitte på en pidestall". 8098683[/snapback] du sitter pån Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 7. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2007 Hei! Er det noen som vet hvor i Kristiansand(eller hønefoss) jeg kan kjøpe ett rimelig burton brett? Jeg ser etter et burton som kan brukes alle plasser ,(husker ikke hva det er på engelsk) Men jeg vil også ha kvalitet! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2007 Jeg vet hva en pidestall er. Det jeg lurer på er hva det vil si å "sitte på en pidestall".8098683[/snapback] Hvis man sitter på en sånn så sitter man hevet over de andre. Uttrykket brukes om folk som er litt for selvgode, prippene, arrogante, tror man er bedre enn alle andre osv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 7. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2007 Jeg vet hva en pidestall er. Det jeg lurer på er hva det vil si å "sitte på en pidestall".8098683[/snapback] Hvis man sitter på en sånn så sitter man hevet over de andre. Uttrykket brukes om folk som er litt for selvgode, prippene, arrogante, tror man er bedre enn alle andre osv. 8098901[/snapback] Du sitter på en pidestall, Simen1. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 7. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2007 Simen1 er vel ikke en hoven arogant fyr. Hvis vi snakker kunnskapsmessig så kanskje, men da er det å strekke betydningen av uttrykket litt langt Lenke til kommentar
ekl1tz Skrevet 7. mars 2007 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2007 Hva heter tvangstrøye på engelsk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg