Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis man har et åpent sår, der blodåren blør rett ut i "friluft", og man legger munnen inntil og blåser. Vil det samme skje da?

8072891[/snapback]

Vet ikke om det gir nok trykk? Men man skal ihvertfall være forsiktig med kompressorer og sånt. Du kan jo prøve, og hvis vi ikke hører noe mer fra deg så funket det vel :!:

Endret av 3raz3r
Lenke til kommentar
Haha, ok, går opp og henter kniven og prøver jeg da!

Hvorfor har mennesket ulike egenskaper?

8072946[/snapback]

EMO! Rakk du ikke bussen?:p

Tviiiiler på det blir kritisk, med mindre du maktar snu blodstraumen. Er redd du treng Pavarottilunger for å koma i nærleiken av noko slikt. Eg trur blodårene trekkjer seg saman/lar blodet strøyma fritt, for å gjera såret mest mogleg reint.

Lenke til kommentar
Hvis man har et åpent sår, der blodåren blør rett ut i "friluft", og man legger munnen inntil og blåser. Vil det samme skje da?

8072891[/snapback]

Vet ikke om det gir nok trykk? Men man skal ihvertfall være forsiktig med kompressorer og sånt. Du kan jo prøve, og hvis vi ikke hører noe mer fra deg så funket det vel :!:

8072903[/snapback]

hvis man putter en støvsuger og suger ut da? mister du såpass mye blod at du kan risikere å besvime?

Lenke til kommentar

8072891[/snapback]

8072903[/snapback]

hvis man putter en støvsuger og suger ut da? mister du såpass mye blod at du kan risikere å besvime?

8073525[/snapback]

HAHAHAHAHAHAHAHAH.. eg går RETT ned og henter støvsugeren :D

Lenke til kommentar
Dør hjernecellene mine hvis jeg sniffer lim? :roll:

8073945[/snapback]

Hjernen din krymper tror jeg, så kan vel konkludere med at hjerneceller dør.

jeg hadde sjangsen til det engang :D  lærern hadde kobla til prosjektor, og skulle ut å hente noe. på desktop var det en mappe: karakterer 10c

en i klassen åpna den og kunne redigere og lese alt vi ville :dribble:  men vi var så snille at vi ikke gjorde det likevel :innocent:

8074342[/snapback]

Skolen er bundet ved lov å måtte ha karakterene skrevet ned både for hånd og på pc ;) Så det hadde ikke fungert gitt.

Lenke til kommentar
fins det noe i naturen som IKKE velger letteste, utvei til motsetning av:

1: lyn som velger det høyeste treet for eks.

2: elektronikk som velger den veien med minst motsand.

fins mange flere eksempler, men kommer ikke på noen fler...

altså: fins det noe i naturen som IKKE velger letteste veien?

8072531[/snapback]

Sportsfolk. F.eks langrennsløpere. De velger lange omveier og puster og peser i stedet for å nyte naturopplevelsen og turen for turens del. Ikke har de med seg kakao, appelsin og kvikklunsj heller. Jeg vil si det kvalifiserer for å være en ganske tungvint vei.

Men rent fysisk/teknisk så finnes det en rekke eksempler:

F.eks et glass vann eller en innsjø som ligger ved en skrent. Vannet renner ikke over kanten og letteste vei ned (hevertprinsippet, med kapillæreffekten som startende drivkraft), men velger gjerne å renne en lang omvei. F.eks amazonas-floden. Den renner ikke 100 km vest og ut i havet, men gjennom 6-700 km flatt terreng før den når havet. Kanskje det hadde vært energimessig mye lettere for vannet å erodere seg en vei gjennom andesfjellene slik at veien til havet ble mye kortere?

Lenke til kommentar
F.eks amazonas-floden. Den renner ikke 100 km vest og ut i havet, men gjennom 6-700 km flatt terreng før den når havet. Kanskje det hadde vært energimessig mye lettere for vannet å erodere seg en vei gjennom andesfjellene slik at veien til havet ble mye kortere?

8075733[/snapback]

Det kommer vel litt an om hva målet er. Hvis vannet har som målsetning å komme til havet, så er det jo litt tungvint, men om det bare er å komme i bevegelse så er jo målsetningen nådd på enklest mulig måte.

Nå har vel ingen elver noe mål i seg selv, så da blir det jo å bare renne den enkleste veien rett og slett det enkleste.

Lenke til kommentar

DENNE TESTEN TAR DEG 20 SEKUNDER.

Tell hvor mange F"er det er i påfølgende tekst:

FINISHED FILES ARE THE RE-

SULT OF YEARS OF SCIENTIF-

IC STUDY COMBINED WITH THE

EXPERIENCE OF YEARS

Gjort det?

Ikke scroll ned før du har telt dem, ok??

Hvor mange fant du? Tre?

Galt!

Det er seks - tuller ikke heller!

Les igjen!!

(og sjekk så nedenfor)

Hjernen din takler ikke "F"ene i "OF".

Kult, heh?

De som teller alle seks i første forsøk er geniale.

Tre er normalt, fire er sjeldent.

Lenke til kommentar
Begraver de døde mennesker der det bare er snø? Hvor dypt begraver de dem?

Kjipern å plutselig oppdage at sønnen sin ble blåst opp av graven sin etter 5-6 år :p

8075947[/snapback]

Har du ikke hørt om six feet under?

8076456[/snapback]

Tenkte vel på om de begravde dem lengre ned fordi det er snø/is...

Lenke til kommentar
Ooooh, jeg er sjelden. Jeg telte fire første gangen :D

8076600[/snapback]

Nei, teksten sier du er sjelden om du teller seks f-er første gangen. Telte også fire.

Redigert: Woops, ser den sier du er sjelden om du ser 4, og genial om du ser 6. Sorry for den :)

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...