Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trance = musikk?

mange mener at trance er ikke musikk fordi "lydene" ikke er laget av instrumenter.. hva mener dere?..

jeg mener at det er musikk, hvis ikke trance er musikk, da er ikke hippop musikk heller eller rap.. noen av de lydene er heller ikke laget av instrumenter..

Lenke til kommentar
Trance = musikk?

8056899[/snapback]

Både ja og nei, musikk er jo så bredt i disse dager, så teknisk sett kan man definere det som musikk. I mitt syn faller det dog utenfor musikk, men elektronika er greit :)

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
Hva skjer om man brekker en fot, spiser et par gram ecstasy eller lignende og prøver å løpe en kilometer?

8055695[/snapback]

Ecstasy gir brukeren en lykkefølelse, men stopper ikke smerter. Tilsvarende for andre partydop som kokaion og amfetamin. Kliner man imidlertid til med en 'overdose' så kan kroppen finne på mye rart, men direkte smertepåkjenning reagerer den stort sett på uansett.

Lenke til kommentar
Hva er volumet til en tusenlapp? Eller rettere sagt: Hva er volumet til en hardpakket seddelbunke med tusenlapper? Er det femti, eller hundre, eller noe slikt som buntes ihop hos banken. Hadde også vært interessant å vite mål (H x L x B) og vekten av en slik bunke.

8054663[/snapback]

Skal vi se.. Fram med linjalen.

En bunke med 100 stk er ganske nøyaktig 1,2 cm høy når man bretter hver tiende rundt de 9 andre og legger 10 sånne bunker oppå hverandre og klemmer dem flate med hånda (uten å overdrive). Bredden er 8cm og lengden er 16cm.

Lenke til kommentar

Skuffene fulle.. :p

Neida, det var en spøk, men bredde og lengde er riktig. (Kilde. Høyden er på øyemål fra en bunke med "sukres" fra equador jeg hadde 3 bunker a 100 sedler pålydende "20.000 sukres" for 9 år siden. Seddelpapiret er omtrent som norske tusenlapper så jeg tipper tykkelsen er omtrent riktig.

Lenke til kommentar

Tusen takk Simen.

Til dere som lurte på hva slik informasjon skal brukes til, må jeg avkrefte at jeg har planer om å rane en bank. Dette beggynte da det i lunchen på job idag ble lest at norges oljefond nå var oppe i 1700000000000 norske kroner, vi beggynte å lure på hvordan så mye penger ville sett ut, altå hvordan 1,7 milliarder tusenlapper ser ut.

Og nå har jeg vell omtrent svaret vill jeg tro:

0,08m x 0,16m x 0,00012m x 1700000000 = 2611,2m3

Setter ting i perspektiv, eller hva?

Ett par oppfølgingspørsmål:

Norges oljefond, er disse pengene bare tall på en datamaskin, eller finnes disse pengene i materielle verdier?

Han ene på jobben syntes det var litt vanskelig å forholde seg til volumet av pengene, og lurte derfor på hvor mange europaller som må til for å få stablet disse pengene på. En europal måler 0,8 x 1,2m, men hvor høyt er det vanelig å stable varer på slike paller, hvor mange liter "rommer" en europall?

Lenke til kommentar

Seddelbunker fra banken er vel på større mengder enn ti og ti med brettet seddel rundt. De kommer vel i bunker på hundre med bånd rundt.

Uansett blir vel oljefondet i kontanter mer enn stort nok. Jeg vet ikke hvor mye kontanter det er i omløp av norske kroner. Kanskje det ikke finnes nok penger til å cashe ut oljefondet..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...