Gå til innhold

Snedige ting du lurer på

danilovic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Her er det snakk om at hastigheten på elektronet er såpass høyt at man ikke kan registrere noen baner eller påvise hvor elektronet har vært. Hastigheten er så høy at det dannes et "skall" som skaper illusjonen av fast stoff.

8052142[/snapback]

Nei, det er ikke det det er snakk om. Grunnen til at man ikke kan beregne hvor det er er Heissenbergs usikkerhetsrelasjon. Det er en ligning som sier at når tidsrommet du opererer i blir mindre, blir området elektronet kan befinne seg i større, fordi produktet av disse faktorene skal være konstant. Det vil si at dersom du prøver å finne ut hvor det er ved et bestemt tidsintervall kan det befinne seg hvor som helst, for alt du vet.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke nok om radiosignaler til å gå altfor mye i dybden, men jeg gir det et overfladisk forsøk:

Radiosignalene sendes fra forskjellige sendere og områdene de dekker overlapper hverandre. I disse sonene med overlapping vil to signaler på samme frekvens skape interferens og forstyrrelser. Enkelt forklart så kommer ikke signalene frem samtidig og det blir dermed to forskjellige signaler som bare skaper ball.

Legges radiostasjonene på andre frekvenser så unngår man denne problematikken. RDS-radioer følger med på dette og bytter automatisk frekvens når man kommer inn i ny sone.

Lenke til kommentar
Lurer på en ting... er virkelig rettssaker i USA så "tivoli" som enkelte TV-serier vil ha det til?

Er klar over at det ikke er slik i Norge, men i USA er det vel faktisk mulig at det kunne vært slik eller hva?  :hmm:

8052759[/snapback]

Husk på at selve oppsettet i rettsalene er forskjellige så ja, det er bort i mot slik du ser på tv. Med en klype salt :)

Lenke til kommentar
Er føflekker MED hår eller UTEN hår som er farlige ?

8049406[/snapback]

Med hvit ring rundt.

8049477[/snapback]

Forklar ? Er det ikke bare med hår eller uten ? ;&/

8053294[/snapback]

Nei, alle kan ha hår i en føflekk, det kommer helt ann på hvor hårsekken ligger.

Hvis føflekken vokser, og man blir blekere rundt, så bør man kontakte lege :)

http://www.google.no/search?hl=no&q=malignt+melanom&meta=

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
I hvilke fylker har man nynorsk som hovedspråk? Liksom at man først og fremst lærer nynorsk på skolen og skriver nynorsk til vanlig?

8054149[/snapback]

Jeg bor i Oppland og har nynorsk som hovedmål. Men tror det er fordi kommunen jeg bor i er en klønekommune.

Bruckiania: Skal du rane en bank og se hvor stor bag du trenger? :p

Endret av Frichassé
Lenke til kommentar
I hvilke fylker har man nynorsk som hovedspråk? Liksom at man først og fremst lærer nynorsk på skolen og skriver nynorsk til vanlig?

8054149[/snapback]

I oppland har man nynorsk som hoved på _mange_ skoler.

EDIT: aha, en før meg :thumbup:

Endret av Ludacris
Lenke til kommentar
Hva er volumet til en tusenlapp? Eller rettere sagt: Hva er volumet til en hardpakket seddelbunke med tusenlapper? Er det femti, eller hundre, eller noe slikt som buntes ihop hos banken.

Hadde også vært interessant å vite mål (H x L x B) og vekten av en slik bunke.

8054663[/snapback]

Åffer lurer du på det? :!:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...